HOP

N. KOVAČEVIĆ JE POKRENUO MEDIJSKI RAT ZA SPAS INA-e PROTIV IZDAJNIČKIH ELITA

NIKOLA KOVAČEVIĆ, Stručne analize gospodarskog kriminala

Na naslovnici 24 sata pojavio se veliki stručnjak za batate, falsificiranje skupština, potpisa, uključivanje ilegalno struje i veliki drugar četnika; Ivan  Vilibor Sinčić, u nekim krugovima prozvan Slinčić, čak i on kao velika neznalica tumači probleme o INA-i.

Sinčić je frend od četnika Markovića, a Pernar od četnika Obradovića

U principu slučaj INA-e je postao idealan za otkrivanje potpune novinarske gluposti. Tako je Večernji u subotu pobrkao arbitraže u SAD-u i Švicarskoj oko INA-e, kako bi danas problem INA-e tumačili svakojaki bezveznjaci izabrani u Sabor.

Hrvatska je 2003. godine prodala MOL-u 25 posto plus jednu dionice Ine za 505 milijuna dolara, da bi pet godina kasnije mađarski naftaš dokupio još 22 posto dionica Ine te u državni proračun uplatio 6 milijardi kuna. Sve skupa, u proračun je od prodaje Ine sjelo oko 10 milijardi kuna, odnosno 1,2 milijarde eura, a ako dođe do otkupa, ta bi operacija Hrvatsku mogla stajati oko dvije milijarde eura. Iako je zastupnik Sinčić optužio za sve HDZ, jer je najobičniji falsifikator činjenica, SDP je prodao INA-u i odveo na rub propasti, a HDZ se naravno ponudio odigrati značajnu ulogu u tome.  Čovjek koji je svjesno upropaštavao INA-u; Jurčić i njegov kompanjon Linić ekonomski su stručnjaci u emisiji Velimira Bujanca. Da nije tragično bilo bi komično, ta činjenica jasno govori kako je politička mafija povezana i jedina njihova stvarna poveznica  je komunizam, komunistička prošlost, a ne domoljublje. 

Raspravu oko INA-e pokrenuo je Nikola Kovačević, direktor INA-e, stručnjak koji je bio protiv prodaje MOL-u dijelova INA-e, predvidio propast tržišta INA-e, upropaštavanje rafinerija i preuzimanje crpki INA-e od strane Lukoila i MOL-a. Njega nema u našim medijima. Niti u Večernjem, niti u 24 sata, pa niti u Jutarnjem, jer bi to za političku mafiju bilo preopasno. HOP portal, portal istinskih stručnjaka ponudio je svoj prostor uvaženom stručnjaku i s vremenom pokrenuo veliku raspravu o INA-i. Danas je INA-a u svim medijima, ali istina o njoj jedino na ovom portalu.

Nikola Kovačević je zaslužan što se raspravlja o INA-i, kao što smo mi  jedini pokrenuli stvarnu medijsku priču o kriminalu Milorada Pupovca, dok se desničarski mediji svjesno trude njegov kriminal prikriti kroz priču o pozdravu za dom spremni. Čini se da u medijima nitko nije spreman prozvati lopove pravim imenom. Lopovluk ima i drugo ime, izdaja nacionalnih interesa. I to se čini preko kontroliranih medija, nacionalne dalekovidnice kratke pameti, političkih klauna i korupcije u pravosuđu, koje još uvijek vodi vojni sudac iz Jugoslavije Bajić. U medijima redovito gostuju ljudi koji su prodali INA-u, upropastili je i opljačkali. Kako vjerovati takvim medijima?

 Za pljačku INA-e do sada nitko nije odgovarao!

KRONOLOGIJA PROPASTI INA-e

Od 1964. godine INA se razvila u veliku svjetsku kompaniju. Poslovala je sa 53 zemlje svijeta i bila uz bok velikih europskih naftnih kompanija – Shell, BP, OMV.

 

Odgovornost za ne donošenje razvojnih programa, poglavito energetske neovisnosti RH – domaća naftna polja, istraživanja u Siriji i Iranu, isključivo je na Vladi RH, Skupštini, Nadzornom odboru i Upravi INA-e.

 

Predsjednici Vlade RH: Gregurić, Šarinić, Valentić, Mateša, Račan, Sanader, Kosor, Milanović, Orešković, Plenković.

Ministri gospodarstva u Vladi RH: Štern, Porges, Čačić, Fižulić, Jurčić, Linić, Polančec, Vrdoljaka……

Predsjednici N.O. INA-e: Šarinić, Linić, Šuker, Polančec, Štern, S. Petrović, Vanđelić.

Generalni direktori i Predsjednici Uprave INA-e: Valentić, Gregurić, Kojaković, Štern, Dragičević, Geszti, Aldott.

 

STRANI PARTNERI I ULAGAČI U RH

 

16.01.1991. Predsjednik Tuđman primio američku delegaciju AMOCO – istraživanje Dinarida,

20.01.1991. Predstavnici Shell-a obišli 30 benzinskih postaja INA-e – poslovna suradnja,

13.03.1991.  Prvi razgovori predstavnika INA-e i OMV-a,

20.06.1991. Osnivanje INA-OMV Projekti – zajednički nastup na europskom tržištu

03.04.1992. Osnivanje zajedničkog poduzeća INA-OMV Istra

07.01.1993.  Potpisan sporazum INA-AIR BP – opskrba aviogorivom kupce AIR BP

25.06.1993.  OMV IZRAŽAVA SPREMNOST DOKAPITALIZACIJE U RNR

  1. god. INA-AMOCO Potpisan Memorandum o istraživanju Dinarida

04.02.1996.  BLED – delegacije INA-e i OMV-a: zajednički nastup, strategija razvoja

                     INA-e, modernizacija rafinerija, kupnja MOL ( INA 2,5 milijardi DEM –   

                MOL 1 milijarda DEM ),

20.03.1997.  AIR BP predlaže INA-i Joint venture, kao najveći strani kupac GM-1 ( INA             

                     Avioservisi primili priznanje međunarodne udruge IATA, za svjetsku

                     kvalitetu usluga i održavanja,

10.12.1997.  SHELL prezentira plan razvoja u RH – 50 benzinskih postaja, vrijednost

                     ulaganja 70 milijuna $. Nakon 3 godine borbe sa administracijom ODLAZI

                    iz RH,

1996.-1998.  Zajedničko istraživanje u SIRIJI – INA i američka kompanija Transglobal

                     Petroleum – procjena 80 milijuna tona nafte; INA RASKIDA UGOVOR i

                     U nagodbi plaća 2 milijuna $ penale,

25.02.1998.  INA-MOL razmjena iskustava o procesu privatizacije,

28.10.1998. Osnivanje zajedničkog poduzeća INA-LUKOIL – LUK-INA likvidiran 2001.

19.08.1999. Mađarski naftaši obilaze RNS, u planu RNR i naftna polja RH,

 

INA-MOL

 

17.07.2003. Vlada RH – Jurčić, potpisuje Ugovor o prodaji 25%+1 dionica.

MOL prije plaćanja 505 milijuna $ ucjenjuje  Vladu RH i dobiva upravljanje Financijama i Korporativno upravljanje te nove, dopredsjednik Uprave INA-e i Zamjenik predsjednika N.O. INA-e ( Geszti – Aldott ).

MOL je raspolagao povlaštenim informacijama, koje nije imao OMV ( U Siriji INA angažirala MOL-ovu tvrtku Geoinform, za izvođenje završnih elektrokarotažnih mjerenja ( kemijske, fizikalne i mehaničke karakteristike, sadržaj i vrsta fluida ).

 

Vlada RH potpisuje Ugovor za PARTNERSKI ODNOS s MOL-om, za kojeg se ne zna vlasnička struktura, osim da Mađarska Vlada raspolaže paketom dionica 25%+1 dionica. Danas MOL raspolaže sa 49,08% dionica INA-e, gdje je po informaciji HANF-e, MOL kupovao dionice mimo burze.

 

U 13 godina upravljanja INA-om, MOL nije izvršio osnovno iz Ugovora:

Modernizacija rafinerija u Sisku i Rijeci do 2009. godine – RNS i RNR,

INA lider na domaćem tržištu, BiH, Srbija, Kosovo, Crna Gora i Albanija,

Vrijednost kompanije smanjena za 23  %, a proizvodnja za 30 %,

Kapitalne investicije smanjene za 23% ( u MOL-u povećanje 33% ).

 

MOL nije ULOŽIO u INA d.d. ni kune, osim za kupovinu dionica i sticanja vlasništva, ukupno cca 9,5 milijardi kn.

Istovremeno je INAd.d. dizala kredite za modernizaciju rafinerija RNS i RNR, 210 milijuna eur 2010.g., 400 milijuna $ 2013.g. i 300 milijuna $ 2015.g.

MOL je kreditirao INA-u u par navrata po nepoznatim uvjetima.

GDJE SU SREDSTVA UTROŠENA?

 

GDJE BI DANAS BILA INA, A TIME I RH, DA JE PREDSJEDNIK TUĐMAN, 1996. GODINE USTRAJAO NA STRATEGIJI RAZVOJA INA-e SA PARTNEROM OMV – INA SREDNJEEUROPSKA KOMPANIJA, MODERNIZIRANE RAFINERIJE RNS I RNR, NA LONDONSKOJ BURZI 2000. GODINE, KUPNJA MOL-a, KONCESIJA AUTO-CESTE ZAGREB – DUBROVNIK, GRADNJA MARINA I HOTELA, LIDER NA TRŽIŠTIMA SLOVENIJE, BiH, SRBIJE, KOSOVA, CRNE GORE, ALBANIJE TE ŠIRENJE PREMA BALTIKU – POLJSKA NAFTNA KOMPANIJA.

ZAJEDNO SA AMERIČKIM KOMPANIJAMA ZAVRŠILI ISTRAŽIVANJA DINARIDA, SIRIJE, IRANA .

1)       Prijedlogu Ugovora, predloženo je da predmet prodaje NE MOGU BITI TRANSPORT PLINA, SKLADIŠTE PLINA OKOLI I HOSTIN – HOTELI I ODMARALIŠTA! Zašto je to ušlo u Osnovni Ugovor treba pitati stručni par Linić/Jurčić

2)       Izgubili smo arbitražu, jer nismo ispoštivali POTPISANE UGOVORNE OBVEZE – vezano oko PLINA, šteta je milijarda $

3)       Vjerujem u arbitražu u Washington, jer oni nisu ispoštivali potpisane ugovorne obveze – modernizacija rafinerija, modernizacija maloprodajne mreže, širenje tržišta INA-e, koja postaje LIDER na ovim prostorima, ulaganje u istraživanje novih nalazišta nafte i plina, odgovoran odnos prema postojećim nalazištima, profitno poslovanje ( ne na račun otpuštanja stručnih djelatnika i „ rezanja troškova „, već povećanje prihoda ) – šteta 6,2 milijarde $,

4)       VLASNIK može tražiti da MOL prepusti paket od 49,08% dionica INA-e, uz PODMIRENJE prebijenog DUG-a, u iznosu od cca 5 milijardi $, u protivno, slijedi kaznene prijave protiv Predsjednika Uprave INA-e i članova Uprave INA-e, zbog nesavjesnog poslovanja i donošenje Odluka koje su u suprotnosti interesa INA-e ( Zakon o trgovačkim društvima, Uprava odgovara svojom imovinom )

5)       OSNOVNO PITANJE MINISTRU FINANCIJA I POREZNOJ UPRAVI – ZAŠTO SKRBNIČKI RAČUN NEMA OIB I TKO SU VLASNICI INA-e ?- ovih pet pitanja postavlja Nikola Kovačević saborskim zastupnicima, predsjedniku Sabora predsjedniku vlade, predsjednici države i moli medije da konačno pozovu stručne osobe u svoje emisije, tiskovine, jer  INA-i nije priča za vrtiće i bajke, već ključna stavka našeg opstanka.

HOP