HOP

DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE GENERATOR I MULTIPLIKATOR NIŠTAVNOG PROSTORNOG REGISTRA NEKRETNINA

DRŽAVNA   GEODETSKA UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE

GENERATOR I  MULTIPLIKATOR

NIŠTAVNOG  PROSTORNOG  REGISTRA NEKRETNINA

Na  prostoru   REPUBLIKE  HRVATSKE  definirane  su  tri  državne  institucije s  prenesenim  ovlastima  iz  domene  GEODETSKE  STRUKE , i  to :

prof. dr. sc. Željko Bačić, dipl. ing.

U kolovozu 1999. godine imenovan zamjenikom, a u srpnju 2000. godine ravnateljem Državne geodetske uprave. Ovu dužnost obnašao je do veljače 2012. godine

  1. sc. Danko Markovinović

Imenovan  je  ravnateljem Državne geodetske uprave REPUBLIKE  HRVATSKE  u  veljače 2012. godine  , reizbor  mu  je  potvrđen  na  zatvorenom   dijelu   6. sjednice Vlade Republike Hrvatske  od  04. ožujka 2016. godine

dr.sc. Damir Šantek

Na zatvorenom dijelu 13. sjednice, Vlada Republike Hrvatske 22. prosinca 2016. godine  imenovan  je ravnateljem  Državne geodetske uprave  REPUBLIKE  HRVATSKE

 

Imenuje se prof. dr. sc. NEVIO ROŽIĆ

privremenim ravnateljem Hrvatskog geodetskog instituta.

Klasa: 080-02/00-01/246

Urbroj: 50304/2-00-01

Zagreb, 14. rujna 2000

 

Prof. dr. sc. Tomislav Bašić

od  2006.-2010. ravnatelj Hrvatskog geodetskog instituta

Na temelju odredbe članka 1. Ustavnog zakona o privremenoj spriječenosti Predsjednika Republike Hrvatske za obavljanje svojih dužnosti PRIVREMENO ZAMJENJUJE PREDSJEDNIKA REPUBLIKE HRVATSKE PREDSJEDNIK HRVATSKOGA DRŽAVNOG SABORA akademik Vlatko Pavletić, v. r. pri  tome  proglašava Zakon o državnoj izmjeri i katastru nekretnina, koji je donio Zastupnički dom Hrvatskoga državnog sabora na sjednici 5. studenoga 1999. godine Klasa: 930-01/99-01/01

ZAKON  O DRŽAVNOJ IZMJERI I KATASTRU NEKRETNINA

Prema  članu 1. definira  se :

  1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se Zakonom uređuje državna izmjera, katastar nekretnina, registar prostornih jedinica, katastar vodova, geodetski radovi za posebne potrebe, nadležnost i obavljanje poslova državne izmjere i katastra nekretnina, te ustrojstvo Državne geodetske uprave i osniva javna ustanova za obavljanje poslova državne izmjere i katastra nekretnina – »Hrvatski geodetski institut«.

HRVATSKI   GEODETSKI  INSTITUT

Najmlađa   geodetska  institucija  koja  je  imala  slijedeće  ovlasti po  osnovi  zakona :

Članak 44.

(1) Institut u okviru svoje djelatnosti obavlja sljedeće poslove:

  1. vodi osnovne geodetske radove,
  2. ustrojava topografske, kartografske i katastarske baze,
  3. vodi topografsku izmjeru,
  4. ustrojava i vodi evidenciju zemljopisnih imena,
  5. vodi izmjeru i označavanje državne granice,
  6. vodi razvojno-istraživačke projekte,
  7. radi na standardizaciji i normiranju geodetskih radova i postupaka.

(2) Institut obavlja poslove iz stavka 1. ovoga članka u skladu s godišnjim programima iz članka 6. ovoga Zakona. O izvedenim radovima tijekom godine Institut izvještava Državnu geodetsku upravu i Vladu Republike Hrvatske.

Bitni  osnivački  akti  HRVATSKOG  GEODETSKOG  INSTITUTA :

HRVATSKI   GEODETSKI  INSTITUT  (likvidiran : Vlada Republike Hrvatske je na svojoj sjednici 23. srpnja 2010. god. temeljem Plana aktivnosti programa gospodarskog oporavka, usvojila odluku o pripajanju Hrvatskog geodetskog instituta (HGI) Državnoj geodetskoj upravi (DGU) kao jednu od mjera kojima će se ostvariti uštede u sustavu javne uprave. )

Adresa : Savska cesta  41/XVI  ; ZAGREB

Djelatnost  7219 , Ostalo istraživanje i  eksperimentalni razvoj u prirodnim i tehnološkim  znanostima

OIB : 52623751314   MB : 01547941

U Zagrebu je 21. veljače 2001. godine, upisom u sudski registar ustanova Trgovačkog suda, osnovana nova javna ustanova za obavljanje geodetske djelatnosti pod nazivom Hrvatski geodetski institut ili skraćeno HGI. Tako je u Republici Hrvatskoj, a nakon relativno kratkog razdoblja njene samostalnosti, po prvi puta osnovana posebna, samostalna i specijalizirana znanstvenostručna ustanova za trajno obavljanje geodetskih poslova sukladno suvremenim znanstvenim postignućima i pravilima geodetske struke.

 

Navedeni  osnivački  akt  nedvojbeno  definira  odgovornost  HRVATSKOG  GEODETSKOG  INSTITUTA  za  netočnost   geodetske  osnove na  prostoru  REPUBLIKE  HRVATSKE 

Odgovorne  osobe  dekani  Geodetskog  fakulteta  sveučilišta u  Zagrebu u periodu  od  2000 godine  do  2016. godine

Navedene  državne  institucije  trebaju  odgovoriti  gdje  je  nestalo pet  milijardi  eura koji  su  trebali  biti   implementirani  u  usklađenje  zemljišno-knjižnog  operata  i   katastarskog  operata   sa  stvarnim  stanjem  u  fizičkom  prostoru!

U  čijim  džepovima  je   završilo

pet  milijardi  eura.

5.000.000.000,00EUR-a ?

CIRKULACIJA  NOVCA :

HRVATSKI  GEODETSKI  INSTITUT  prema  zakonskim  ovlaštenjima  bavio  se  je   inženjerskom  geodezijom  odnosno  određivao  je  koordinate  nulte  geodetske  osnove  , određivao  je  koordinate trigonometrijskih  točaka  i  točaka  popunjavajućeg  reda  kao  i  koordinate   REFERENTNIH  TOČAKA  GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE .

Nezavisno znanstveno  tijelo  GEODETSKI  FAKULTET   SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU  izdavao  je  „FRIZIRANE – NAMJEŠTENE“ certifikate  o valjanosti izvedenih  geodetskih  radova od  strane  HRVATSKOG  GEODETSKOG  INSTITUTA.

DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA   REPUBLIKE  HRVATSKE  je  plaćala  kako  HRVATSKI  GEODETSKI  INSTITUT  tako  i  nezavisno znanstveno  tijelo  GEODETSKI  FAKULTET   SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU  za  obavljeni  posao.

Ništa  neuobičajeno da  odrađeni  poslovi  valjaju .

Danas  je  problem  što  izvedeni geodetski  poslovi  od  strane HRVATSKOG  GEODETSKOG  INSTITUTA  i nezavisno znanstveno  tijelo  GEODETSKOG  FAKULTETA   SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU  nisu  tehnički  valjani , odnosno  su  neupotrebljivi.

 

DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  vrlo  teško  može  dati  opravdanje  zašto  ovjerava  geodetske  elaborate  za  provedbu  kroz  zemljišno-knjižni  operat  i  katastarski  operat  kada  su  svi geodetski  elaborati  od  reda  krivotvorine  jer  geodetski  izvođač  je  obavezan  izraditi  geodetski  elaborat  u  osnovnoj  i  zakonitoj  HTRS96/TM – kartografskoj  projekciji a ZEMLJIŠNA  KNJIGA  u  većem  dijelu-broju  izrađena je po  osnovi „grafičke  geodetske  izmjere“  i u jednom  manjem  dijelu-broju  izrađena   u   „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“ .

ZEMLJIŠNA  KNJIGA  je  „TEHNIČKO – PRAVNA  JAVNA  ISPRAVA“  koja  se  ne  može   transformirati  po  osnovi   matematičkog  modela  iz  prostornog  registra  nekretnina    u  većem  dijelu-broju  izrađeni je po  osnovi „grafičke  geodetske  izmjere“  i u jednom  manjem  dijelu-broju  izrađeni   u   „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“  u  prostorni  registar  nekretnina  izrađen  u   osnovnoj  i  zakonitoj   HTRS96/TM   kartografskoj  projekciji  jer  kartografske  projekcije   nisu  KOMPATIBILNE.

 

Ravnatelj  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  Prof. Dr. sc   ŽELJKO  BAČIĆ  je  predložio  VLADI  REPUBLIKE  HRVATSKE  na  temelju  „ZNANSTVENE EKSPERTIZE“ nezavisnog  znanstvenog  tijela  GEODETSKOG  FAKULTETA  SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU  koju  su  sačinili  Prof. Dr. sc. TOMISLAV  BAŠIĆ , Prof. Dr. sc. LADISLAV  FAIL  i  Prof. Dr. sc. MILJENKO  LAPAINE  uvođenje  novog  kartografskog  prikaza  HTRS96/TM – KARTOGRAFSKA  PROJEKCIJA za  REPUBLIKU  HRVATSKU.

80% ZEMLJIŠNO-KNJIŽNOG  OPERATA  izrađeno  je   po  osnovi „grafičke  geodetske  izmjere“ 

koja je stavljena VAN  SNAGE  UPORABE    17.11. 1924. godine.

 

20% ZEMLJIŠNO-KNJIŽNOG  OPERATA  izrađeno  je   u   „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“ 

koja  je stavljena VAN  SNAGE  UPORABE  01. 01. 2010. godine.

 

HTRS96/TM  KARTOGRAFSKA  PROJEKCIJA  

REPUBLIKE HRVATSKE

Prof. dr. sc. Miljenko Lapaine uposlenik  je  Zavoda za kartografiju i fotogrametriju na Geodetskom  fakultetu  sveučilišta  u  Zagrebu , drži  „Katedru za geoinformacije – šef Miljenko Lapaine

Doc. Dr. sc. Dražen  Tutić dipl. ing. , matična  ustanova mu  je  Geodetski  fakultet , uposlenik  je  Zavoda za kartografiju i fotogrametriju , voditelj Laboratorija za slobodne softvere i geoinformacije – OSGL

 

Miljenko  Lapaine (2000) u studiji „Prijedlog službene kartografske projekcije Republike Hrvatske“ daje pregled povijesnih istraživanja kartografskih projekcija u svijetu i u Hrvatskoj. Poseban pregled se bavi projekcijama koje se upotrebljavaju u zrakoplovstvu, pomorstvu, vojsci, državnoj izmjeri u Hrvatskoj, ali i drugim europskim zemljama.

Miljenko Lapaine (2006), i u skraćenom obliku (Miljenko Lapaine i  Dražen Tutić 2007), daju formule za računanja u novoj kartografskoj projekciji za Hrvatsku, odnosno novoj Gauss-Krügerovoj projekciji. Sve formule izvedene su uz zahtjev da je osigurana točnost rezultata na 15 značajnih znamenki iza  zareza. Daju se i primjeri upotrebe nove projekcije u katastru  kao  i  formule  i  izračuni  geografskih  koordinata ( „λ°“  i  „φ°“ ) i  ravninskih  koordinata („E“  i  „N“).

 

POGREŠAN  KARTOGRAFSKI  SUSTAV  REPUBLIKE HRVATSKE

„Biblija“ „TEHNIČKA  SPECIFIKACIJA ZA POSTUPKE RAČUNANJA I PODJELE NA  LISTOVE SLUŽBENIH KARATA I DETALJNE LISTOVE KATASTARSKOG PLANA U  KARTOGRAFSKOJ PROJEKCIJI  REPUBLIKE HRVATSKE – HTRS96/TM“ (verzija 1.0  od  2009. godine  izdana  od   DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE HRVATSKE), osnovne  i  zakonite  kartografske  projekcije  REPUBLIKE  HRVATSKE  sa  prikazom  matematičkog  modela  kako  se  provodi  izračun  u   osnovnoj  i  zakonitoj  HTRS96/TM  kartografskoj  projekciji je

P O G R E Š N A      J E !

 

Na  stranici  41. i  42. „TEHNIČKA  SPECIFIKACIJA ZA POSTUPKE RAČUNANJA I PODJELE NA  LISTOVE SLUŽBENIH KARATA I DETALJNE LISTOVE KATASTARSKOG PLANA U  KARTOGRAFSKOJ PROJEKCIJI  REPUBLIKE HRVATSKE – HTRS96/TM“  uvedene  su   sistematske  pogreške  kako  bi  se   NAMJERNO  pri  korištenju   klasičnih geodetskih  metoda : ortogonala i  tahimetrije , tahimetrije  s  elektrooptičkim daljinomjerima  dobili  pogrešni  izračunate  koordinate  detaljnih  točaka.

U  ovisnosti  da  li  prilazite   predmetnom  detalju  sa  zapada  ili  istoka  imate  preklapanje  odnosno  diletaciju (razmak)  detalja .

Predmetne  sistematske  pogreške  su  uvedene  „NAMJERNO“  od  strane  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE  kako  bi  se  moglo  „preferirati“  odnosno  uvjetovati  geodetska  metoda  GPS – SATELITSKA  TRILATERACIJA  za  izradu   „NAVODNO“  točnih   geodetskih  elaborata odnosno  da  bi  se  mogla izvoditi  „točna“  geodetska  izmjera katastarskih  općina.

 

Koliko  košta izrada  matematičkog  modela  HTRS96/TM ?

 

Nigdje  nije  objavljeno  koliko  je  plaćeno GEODETSKOM  FAKULTETU   SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU  , autoru  odnosno   autorima  matematičkog  modela  HTRS96/TM  kartografske  projekcije  ?

Nigdje  nije  objavljeno  kolike  su  „tantijeme“ na  intelektualno  vlasništvo  autora  matematičkog  modela  HTRS96/TM  kartografske  projekcije gospodina Prof. dr. sc. Miljenko Lapaine  i  Doc. Dr. sc. Dražen  Tutić dipl. ing.?

Izrada  i  osmišljavanje  matematičkog  modela  HTRS96/TM  kartografske  projekcije  ima  svoju  cijenu . Kolika  je  ta  cijena ?

 

Zašto  je   HTRS96/TM – kartografska  projekcija  REPUBLIKE HRVATSKE

POGREŠAN  IZBOR

akademika  geodetske  struke  i stručnih  timova  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE   REPUBLIKE  HRVATSKE ?

Svjetski   kartografski  prikaz je  definiran  UTM – kartografskom  projekcijom koja  je  definirana  po  osnovi  bazičnog  matematičkog  modela koji  uvažava  „geocentrične  koordinate“  : geocentrična  dužina (λ) i  geocentrična  širina (φ). Osmišljena  je  za  provedbu  direktnog  mjerenja  i  izračuna  po  osnovi GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE.

Svi  satelitski  sustavi : GPS – Global Positioning System , GLONASS Globalnaya navigatsionnaya sputnikovaya sistema , GALILEO je Europski Globalni Satelitski Navigacijski Sistem  i  drugi sustavi Kineski , Indijski ; Japanski  itd. su  sustavi koji  koriste   geocentrični  koordinatni  sustav za  jedinstveni  kartografski  prikaz .

REPUBLIKA  HRVATSKA po  osnovi  „Nezavisne  znanstvene  studije“  akademika   geodetske  struke Geodetskog  fakulteta  Sveučilišta  u  Zagrebu  predvođeni  autorima matematičkog  modela  HTRS96/TM kartografske  projekcije  ,  Prof. dr. sc. Miljenkom Lapainom  i  Doc. Dr. sc. Draženom  Tutićem dipl. ing kao stručnim  timovima   DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE   REPUBLIKE  HRVATSKE  za  osnovni  matematički  model odabiru  geografske  koordinate ( geografska  dužina (λ°)  i geografska  širina (φ°) )  za  bazne – polazne  formule  HTRS96/TM  kartografske  projekcije.

UTM – kartografska  projekcija definirana je po osnovi geocentričnih  koordinata , a   HTRS96/TM – kartografska  projekcija definirana  po  osnovi geografskih  koordinata .

Razlike  su  nepomirljive   geocentrične  koordinate se  znatno  razlikuju  od  geografskih  koordinata .

Koliko  košta  odabir  POGREŠNOG  HTRS96/TM kartografskog  sustava ?

Koliko  košta  postavljanje bazne  mreže   REFERENTNIH  TOČAKA za  primjenu geodetske  metode  GPS – SATELITSKE   TRILATERACIJE na  prostoru  REPUBLIKE  HRVATSKE?

REPUBLIKA  HRVATSKA  raspolaže  „ZEMALJSKIM  MJERNIM  SUSTAVOM  GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE“ a  to  znači : baznim  referentnim  točkama , navodno  sinkroniziranim atomskim  satom  sa  GPS – atomskim  satovima i markerima  kojima  geodetski  izvršitelji  po  osnovi  tastera markiraju – označavaju – registriraju točku  u  fizičkom  prostoru. Navedeni  sustav  DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  naziva „CROPOS“ – sustav.

EUREF-SLOCRO-1994

 

Prva GPS kampanja za uspostavu osnovne GPS mreže RH, održana je istovremeno u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji 1994. godine pod nazivom EUREF-SLOCRO-1994. Cilj održavanja kampanje, bio je uključivanje mreža Republike Hrvatske i Republike Slovenije u jedinstveni europski koordinatni sustav EUREF.

 

GPS kampanja je održana u periodu od 30. svibnja do 3. lipnja 1994. godine. Kampanjom je obuhvaćeno ukupno 26 točke, od toga 11 u Sloveniji i 10 u Hrvatskoj, te 3 referentne IGS (International GPS Service) točke i 2 kontrolne IGS točke. Na svakoj točki mjereno je 4 sesije u trajanju po 24 sata. (iz  navedenih  podataka  nije  razvidna  točnost  mjerenja  vremena „ t“  , točnost sinkronizatora   s  obzirom  da  je   1994/95/96.  godine   bila  na  snazi Selective Availability (selektivne dostupnosti) od  strane  vlasnika  „USA“   GPS-SATELITSKOG  SUSTAVA  modulirana  frekventna    pogreška  je  iznosila  :

±340ns

za  civilnu  uporabu  GPS-SATELITSKOG  SUSTAVA ).   U RH su opažane slijedeće točke: Brusnik, Velika Kopanica, Donji Miholjac, Gradište, Novo-selsko Brdo, Ilin Vrh, Sveti Ivan, Pula, Žirje i Hvar. Izjednačenje mreže GPS točaka obuhvaćenih kampanjom obavljeno je u sustavu ITRF92 (International Terrestrial Reference Frame) u epohi mjerenja 1994.4. Mreža je oslonjena na tri referentne IGS točke (Graz, Matera i Zimmerwald). Srednja pogreška određivanja koordinata točaka je: B=+-9.3 mm, L=+-2.2 mm, h=+-7.9 mm.

Nije obrazloženo od  strane DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE HRVATSKE  i  nezavisnog  znanstvenog  tijela  GEODETSKOG  FAKULTETA SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU kako  je  iz  mjernog  podatka GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE  otklonjena Selective Availability (selektivna dostupnost) u  iznosu od ±340ns da  bi  se  mogla  ostvariti   položajna točnost B=±9,3mm ;  L=±2,2mm ; h=±7,9mm.

 

Koliko  je  koštala HRVATSKE POREZNIKE  tehnička  radnja   opažanja  i  izračunavanja  koordinata  nultih  točaka HTRS96/TM kartografske  projekcije?

„CROPOS „ HRVATSKI POZICIJSKI SUSTAV

Članak 1.

 

CROPOS (Hrvatski pozicijski sustav) je državna mreža referentnih GNSS stanica Republike Hrvatske. Svrha sustava CROPOS je omogućiti određivanje položaja u realnom vremenu s točnošću od 2 cm u horizontalnom smislu te 4 cm u vertikalnom smislu na čitavom području države. 

Testiranje CROPOS_VRS_HDKS usluge uspješno je obavljeno u suradnji sa Područnim uredima za katastar u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2011. godine na 1035 kontrolnih točaka. Testiranje je obavljeno koristeći sve tri CROPOS HDKS usluge ovisno o području mjerenja:

 

–          CROPOS_VRS_HDKS (Istra, Dalmacija i Središnja Hrvatska),

 

–          CROPOS_VRS_HDKS_NW (Sjeverno-zapadna Hrvatska) i

 

–          CROPOS_VRS_HDKS_NE (Istočna Hrvatska).

 

Kontrola novih usluga obavljena je usporedbom „on-line“ rezultata i rezultata dobivenih aplikacijom T7D. Postignuta je točnost ( standardno odstupanje ) za položajne koordinate   σ(y  i  x) = ± 1.6 cm   i za visine    σ(H) = ± 0.9 cm.

 

Navedena točnost je  IZMIŠLJOTINA kako  bi  se opravdao  rad geodetskih  djelatnika  HRVATSKOG  GEODETSKOG  INSTITUTA , DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE  i  nezavisnog  znanstvenog  tijela  GEODETSKOG  FAKULTETA  SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU   u  „CROPOS“ – SUSTAVU .

Uložena  sredstva u  „CROPOS“ – sustav su  promašena  „INVESTICIJA“  koja  šteti  geodetskoj  struci kao  i  svim  korisnicima prostornih  podataka za  bilo  koju  tehničku ili  pravnu  radnju  pri  zahvatu  u  fizičkom  prostoru  zbog  svoje  NETOČNOSTI.

Koliko  stoji  održavanje  NETOČNOG  „CROPOS“ – SUSTAVA  HRVATSKE  POREZNIKE , dnevno , tjedno , mjesečno  i  godišnje  ?

 

Kako  se  mjerenja  pri  GPS – SATELITSKOJ  TRILATERACIJI  odvijaju  u   geocentričnim  koordinatama : geocentrične  dužine (λ)  i geocentrične širine (φ) potrebno  je  geocentrične  koordinate   transformirati  u  geografske  koordinate  za potrebe  izračuna  u  osnovnoj  i  zakonitoj  HTRS96/TM  – kartografskoj  projekciji.

Nezavisno  znanstveno  tijelo  GEODETSKI  FAKULTET  SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU   i  tehnički  timovi  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE  osmislili  su  i  usvojili su matematički  model „T7D“   „7P“ – sedam parametarsku  transformaciju   za  potrebe   transfera  geocentričnih  koordinata  u  geografske  koordinate.

Jedini  problem  matematičkog  modela  „T7D“  je  taj  što  nije  točan već  približan  matematički model  , jer  ne  može  točno  i  jednoznačno numeričke podatke  iz   UTM – kartografske  projekcije  prenijeti  odnosno   iz  transformirati u  HTRS96/TM kartografsku  projekciju.

Transformacijski  matematički  model  „T7D“  je  približni  matematički  model. Različitim  odabirom „REFERENTNIH  TOČAKA“ ,  točaka  po  osnovi  kojih  se  provodi  transformacija  podataka  iz  jednog  u  drugi  kartografski  prostor  iz  UTM kartografske  projekcije  u  HTRS96/TM kartografskoj  projekciji ,  dobiva  se  uvijek  novo  određenje  položaja numeričkih   podataka  u  HTRS96/TM kartografskoj  projekciji.

Koliko  je  koštao pogrešan  transformacijski matematički  model „T7D“ HRVATSKE  POREZNIKE ?

Koliko  se  plaćaju  „tantijeme“  autoru „T7D“ matematičkog  modela ?

Točan  transformacijski matematički  model  definiran  je  9P – devet parametarskom transformacijom  ili  10P – deset parametarskom  transformacijom.

Ono  što  je  bitno geodetski  izvođači ili  ovlaštenici   geodetske  struke  su  „manekeni“  koji šetaju „marker“ (karbonski  štap)   i  pritišću   taster  na  uređaju  kako  bi  se  registriralo  vrijeme „t“  i  geocentrični  podatci: geocentrična  dužina i  geocentrična  širina i „Z“ koordinate  markirane  točke.

Sav izračun GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE iz  UTM – kartografske  projekcije  u  HTRS96/TM kartografsku projekciju ,  provodi   DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  koja  za  taj  postupak  izračuna i  korištenja  „CROPOS“ – SUSTAVA i „T7D“ matematičkog  modela  naplaćuje  geodetskim  ovlaštenicima određene  iznose  definirane  pravilnikom .

Pri  tome Područni  uredi  za  katastar DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE pri  tehničkom  pregledu  daju  rješenje  iz  upravnog postupka  o tehničkoj  valjanosti  izrade i  izračuna  geodetskog  elaborata na  ime  geodetskog  izvršitelja  što  eksplicitno  znači  da  Područni  uredi  za  katastar DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  sam  svoj  izračun  provjerava  i  ovjerava   pravnom  i  tehničkom  valjanošću , što  je  nedopustivo jer  sami  sebe  kontroliraju.

Kome  je  u  interesu  imati NETOČNE  PROSTORNE  PODATKE ?

Prema  iznesenim  podatcima  očito  je  u  interesu  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE  da  su  prostorni  podatci  NETOČNI  i  NEUPOTREBLJIVI.

Napomenuo  sam da  DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  isključivo  raspolaže  „ZEMALJSKIM  MJERNIM SUSTAVOM“  pri  GPS – SATELITSKOJ  TRILATERACIJI , što  eksplicitno  znači  da  je  DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  korisnik  javnog  dobra „USA“ u  općem  dopuštenom civilnom  pristupu  .

Opći  dopušteni civilni  pristup GPS-a  odnosi  se  na   C/A – kod (civilni  mjerni  kod)  što  znači  da  je  ograničen  pristup  TOČNOM  MJERNOM  PODATKU  GPS – SATELITSKE TRILATERACIJE.

„C/A – kod“  ima  točnost  koju  definira  vlasnik   sustava  u  iznosu periode  od λ=293,1m što  znači  na  „osciloskopu“ možete  očitati  vrijednost  jedne  mjerne  staze  vremena u  točnosti  (od 0,1  do 0,2) * 293,1m =  od  ±29,31m do  ±58,62m. Kako  je  za  položaj  točke potrebno  minimalno  četiri (4)  mjerne  staze  vremena , a  maksimalno  je  moguće  ostvariti  dvanaest (12) mjernih  staza  vremena , eksplicitno  znači  da   „C/A –kod“ ostvaruje  točnost  položaja  točke  u  rasponu  od ±59m < mP < ±203m. Akademici  geodetske  struke   „optimisti“  definiraju točnost  položaja  točke  po  osnovi  „C/A – koda“  u  intervalu  od  ±9m < mP < ±15m.

Za  potrebe geodetske  izmjere  bliskih  točaka pri  izradi  katastarskih  planova  potrebno  je  ostvariti  točnost  po  jednoj  koordinati „ y“ ; „x“ ; „z“ = ±1,2cm. Razvidno  je  da  je  GPS – SATELITSKA TRILATERACIJA  netočna  i  neupotrebljiva  za  geodetsku  izmjeru  bliskih  točaka.

Zanimljivo  je  da  DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA REPUBLIKE  HRVATSKE  nije  dala  tehničko  obrazloženje  zašto  vlasnik  GPS – SATELITSKOG  SUSTAVA ,  „USA“  razvija  „P(Y) – kod“  i  „m – kod“ .

„P(Y) – kod“  prema  deklariranoj  točnosti  vlasnika  GPS – SATELITSKOG  SUSTAVA , „USA“  ima mjernu  periodu λ=29,31m što  znači  na  „osciloskopu“ možete  očitati  vrijednost  jedne  mjerne  staze  vremena u  točnosti  (od 0,1  do 0,2) * 29,31m =  od  ±2,93m do  ±5,86m.

Uz  kombinatoriku  „P(Y) – koda“  i  „m – koda“  vlasnik  GPS – SATELITSKOG  SUSTAVA , „USA“   ostvaruje  impresivnu  točnost  po  jednoj mjernoj  stazi  vremena  od  ±63cm. Navedena  točnost  jedne  mjerne  staze  vremena  od  ±63cm  osigurava  točnost  položajno  određenje  točke  u  intervalu  od  ±1,26m < mP < ±2,18m.

Navedena  točnost  ostaje  na  snazi  do  2030. godine  do  kada  su GPS – SATELITI  postavljeni 2014.  godine  i 2015. godine  u  orbitu  oko  Planeta  Zemlje  nalaze  aktivnim .

DRŽAVNA GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  treba  objasniti  kako  sa  netočnim  ulaznim  podatkom u  matematički  model  dobiven  po  osnovi mjernog  „C/A –koda“ ostvaruje  točan  izlazni  podatak za  „y“ i „x“ = ±2cm (σ=±1,6cm)  i  z = ±4cm (σ=±0,9cm) .

Zašto  bi  vlasnik  GPS SATELITSKOG  SUSTAVA „USA“ ulagao  bilijarde  dolara  u  već  i  onako  točan  sustav.

GPS – SATELITSKI  SUSTAV  je  osmišljen  za   vojne  potrebe (krstareći  rakete) koje  nose  bojevu  glavu  od  250kg  ili 500kg ili  1000kg gdje  pogreška pogotka  cilja    u  rasponu od  ±1,26m < mP < ±2,18m  je  apsolutno  točan  pogodak.

Zašto  DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  forsira  primjenu  GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE kada  je  ona  netočna i  neupotrebljiva  za  provedbu  geodetske  izmjere  bliskih  točaka pri  izradi  katastarskih  planova ?

Koliko  koštaju  geodetske  izmjere  katastarskih  općina  koje  su  provedene i ostavljene  u  ladici  zbog  toga  što  nisu  točne ,  odnosno  su  tehnički  neupotrebljive ?

 

DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA   REPUBLIKE  HRVATSKE  je  dužna  provesti  izmjeru  teritorija  REPUBLIKE  HRVATSKE  s  najtočnijom  metodom  današnje  EPOHE .

Najtočnija  geodetska  metoda  registracije  detalja  u  fizičkom  prostoru  je  „tahimetrija“ u  kojoj  se  koriste   Elektro-optički   daljinomjeri  s  deklariranom  točnosti opažanja  kutnog  pravaca „±1”“ (± jedna sekunda) i  točnost  mjerenja  dužine ±(1mm + 1ppm) što  znači (startna  mjerna  pogreška  dužine  je  ±1mm , na  svaki  kilometar  dodaje  se  pogreška  od  1mm).

Elektro-optički  daljinomjeri mogu  mjeriti  dužine  do  5km što  znači  da  je  granica  opažanja  definirana  optičkom  vidljivosti  koja  iznosi cca 2km.  U tekstu  sam  naveo  da  je  potrebno  osigurati  točnost  koordinate  „y“ ; „x“ ; „z“ = ±1,2cm , navedena  i  opisana  geodetska  metoda „tahimetrija  sa  Elektro-optičkim daljinomjerima“  osigurava znatno  veću  točnost  od  potrebne  točnosti i  ona  iznosi  na  2km u apsolutnoj  vrijednosti  od  4mm što  znači  da  geodetska  metoda „tahimetrija  s  Elektro – optičkim daljinomjerima“ osigurava  tri  puta  veću  točnost  od  potrebne.

U  tekstu  sam  naveo  da  je  na  strani  41.  i  42.  „TEHNIČKE  SPECIFIKACIJE ZA POSTUPKE RAČUNANJA I PODJELE NA  LISTOVE SLUŽBENIH KARATA I DETALJNE LISTOVE KATASTARSKOG PLANA U  KARTOGRAFSKOJ PROJEKCIJI  REPUBLIKE HRVATSKE – HTRS96/TM“ (verzija 1.0  od  2009. godine  izdana  od   DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE HRVATSKE),  namjerno  uvedena  „sistematska  pogreška“  kako  bi  se  izbjeglo  primjenjivati  točnu  geodetsku  metodu  pri  provedbi  registracije  detalja  u  fizičkom  prostoru  REPUBLIKE  HRVATSKE.

DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA   REPUBLIKE  HRVATSKE  je  upoznata  s  predmetnom  činjenicom , pri  tome  joj  je  ponuđen  TOČAN  SOFTVER (točan matematički model) s  kojim  bi  se  mogla  provesti  izmjera  REPUBLIKE  HRVATSKE , ali  nadležno  državno  tijelo REPUBLIKE  HRVATSKE s  prenesenim  ovlastima  DRŽAVNU  GEODETSKU  UPRAVU  REPUBLIKE  HRVATSKE ,  „NE  ZANIMA“ ispravno  i  točno  rješenje.

Koliko  je  koštala  DIGITALIZACI , VEKTORIZACIJA i HOMOGENIZACIJA katastarskih  planova izrađenih  u  mjerilu 1:2880 ; 1:2904 ; 1:1440 ; 1:720 ; 1:2500 ; 1:1125 i 1:625 ?

80% ZEMLJIŠNO-KNJIŽNOG  OPERATA  izrađeno je   po  osnovi „grafičke  geodetske  izmjere“ 

koja je stavljena VAN  SNAGE  UPORABE    17.11. 1924. godine.

 

Kako  je  područje Republike  Hrvatske bilo administrativno dijelom pod  upravom Austrije , a dijelom pod  upravom Ugarske , izmjerom  su  jasno  definirana  ta  dva  područja. Izmjera je  izvršena grafičkom  metodom bez  projekcije , usvajanjem više  koordinatnih  sustava :

Izmjera je uglavnom izvedena tzv. grafičkom metodom geodetskim stolom. Planovi su rađeni neposredno na terenu, u mjerilu 1:1440 za intravilan (naseljeni  prostor), a u mjerilu 1:2880 za ekstravilan (seoski – neizgrađeni  prostor) . Ta mjerila proizlaze iz hvatnog sustava mjernih jedinica koji se primjenjivao u ono doba (od  1835 godine  do  1880 godine). Jedinica za duljinu je bila bečki hvat koji iznosi 1,896484 m. Iz te mjerne jedinice proizlazi mjerilo određeno iz odnosa: 1 palac : (40×72) palca = 1 : 2880 jer je 1hv = 72 palca. Dimenzije korisnog prostora tih planova iznosile su 25 palca × 20 palca, odnosno 65,85 cm × 52,68 cm.

Mjerna  jedinica  za  postupak  „DIGITALIZACIJE“  katastarskog  plana  je  „jedna  točka“ . Svaki  katastarski  plan  ima   različit  broj  točaka  koje  definiraju figuru  katastarske  čestice  na  katastarskom  planu iz  tog  razloga  potrebno  je  prikazati „numerički“  koliko   DIGITALIZIRANIH točaka  svaki  pojedini  katastarski  plan  ima . 

Koliko   košta „DIGITALIZACIJA“  svakog  pojedinog  katastarskog  plan izrađenog  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere   HRVATSKE   POREZNIKE?

Što  znači  DIGITALIZACIJA katastarskog  plana ?

DIGITALIZACIJA  katastarskog  plana  znači pridružiti  svakoj  lomnoj  točci numeričku  vrijednost  u  lokalnom  ili  globalnom  koordinatnom  prostoru  što  znači  iznimno  opsežan  posao  koji  ima  svoju vrlo  visoku  novčanu  vrijednost.

Što  znači VEKTORIZACIJA  digitaliziranih  podataka  pojedinog  katastarskog  plana ?

VEKTORIZACIJA digitaliziranih  podataka  pojedinog    katastarskog  plana  znači  poravnavanje  pogrešaka unutar  jednog  katastarskog  plana  što  znači mijenja  se  odnos  detaljnih  točaka  u  odnosu  na  geodetsku  osnovu EPOHE  izrade katastarskog  plana.

Iznimno  težak  matematički  zahvat  bez  obzira  što  se  koriste  moćna  računala  s  velikom  memorijom  jer  svakoj  pojedinoj  točci  pridruženi  su  numerički  podatci  koji  se  moraju  korigirati   za  neki  iznos.

Koliko  košta  VEKTORIZACIJA digitaliziranih  podataka  pojedinog    katastarskog  plana izrađenog  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere  ?

Što  znači  HOMOGENIZACIJA  katastarskog  plana ?

HOMOGENIZACIJA  vektoriziranih podataka  pojedinog    katastarskog  plana  znači  objedinjavanje  većeg  broja  katastarskih  planova  i  poravnanje  pogrešaka iste  grupe  katastarskih  planova  što  dovodi  do  daljnje nestabilnosti  tehničkih  podataka odnosno  uvode  se  nove  pogreške i  u  većoj  mjeri  se položaj  detaljnih  točaka  mijenja  u  odnosu  na  geodetsku  osnovu  EPOHE izrade  katastarskih  planova.

Koliko  košta  HOMOGENIZACIJA  vektoriziranih  podataka  grupe   katastarskih  planova izrađenih  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere  ?

U  ovom  trenutku  treba  napomenuti  da  katastarski  planovi  izrađeni  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere  po  osnovi  zakonodavca  AUSTRO-UGARSKE  MONARHIJE  nisu  predviđeni  za  digitalni  prikaz stoga bilo  kakav  prikaz  katastarskih  planova  izrađenih  u  grafičkoj  geodetskoj  metodi  je  KRIVOTVORINA  JAVNE  ISPRAVE  jer  su  odnosi  detaljnih   točaka  i  geodetske  osnove  promijenjeni.

 

20% ZEMLJIŠNO-KNJIŽNOG  OPERATA  izrađeno  je   u   „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“ 

koja  je stavljena VAN  SNAGE  UPORABE  01. 01. 2010. godine.

 

Katastarski  planovi  mjerila   1:2000 ; 1:1000  i  1:500  izrađenu     u   „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“  , a  prostorni podatci prikupljeni  su  geodetskom  metodom  ortogonal  ili  tahimetrija . Geodetske  metode  su  se oslanjale  na  numeričku  geodetsku  osnovu : trigonometrijsku  mrežu  i  poligonsku  mrežu .

Terenski  podatci (zapisnici) osiguravali  su  izradu  digitalnih  podataka  ali  su  digitalni  podatci  morali  biti  izračunati  iz   originalnih  terenskih  –  mjernih podataka.

Katastarski  planovi  izrađeni  u     „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“ su  grafo – analitički  podatci prikazani  na  katastarskim  planovima  korisne  površine  750mm * 500mm.

Što  znači  grafo-analitička  metoda ?

Grafo – analitička  metoda  znači da  su  se  je  geodetska  osnova (trigonometrijske  točke , poligonske  točke  i  linijske  točke) nanosile  na  katastarski plan  po  koordinatama  dok  se  je  detalj nanosio  na  katastarski  plan  geodetskim  priborom : „malim  koordinatografom“  i „polarnim  transporterom“ .

DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA   REPUBLIKE  HRVATSKE   nije  izračunala  digitalne  podatke iz  originalnih  terenskih – mjernih podataka    za    katastarske  planove  izrađene  u  „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“  već  je  provela  DIGITALIZACIJU  grafičkih  podataka katastarskih  planova  sa  svim  svojim  pogreškama. Ono  što  je  rečeno  za  VEKTORIZACIJU i HOMOGENIZACIJU  katastarskih  planova  izrađenih  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere  vrijedi  i  za  katastarske  planove  izrađene  u  „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“ .

 

Koliko   košta „DIGITALIZACIJA“  svakog  pojedinog  katastarskog  plan izrađenog  po  osnovi  „Gauss-Krügerovoe projekcije  meridijanskih  zona“    HRVATSKE  POREZNIKE ?

Koliko  košta  VEKTORIZACIJA digitaliziranih  podataka  pojedinog    katastarskog  plana izrađenog  po  osnovi „Gauss-Krügerovoe projekcije  meridijanskih  zona“ HRVATSKE  POREZNIKE?

Koliko  košta  HOMOGENIZACIJA  vektoriziranih  podataka  grupe   katastarskih  planova izrađenih  po  osnovi  „Gauss-Krügerovoe projekcije  meridijanskih  zona“ HRVATSKE  POREZNIKE  ?

DIGITALIZACIJA  točaka , VEKTORIZACIJA točaka na  pojedinom  katastarskom planu i  HOMOGENIZACIJA   točaka  na  više  katastarskih  planova  zajedno  dovodi  do  promjene  odnosa  točaka  detalja  i  geodetske  osnove  što  za  posljedicu  ima   izradu  NEUPOTREBLJIVIH  TEHNIČKIH  PODATAKA odnosno  izradu  DIGITALNIH  KRIVOTVORINA  PROSTORNIH  PODATAKA  JAVNOG  REGISTRA NEKRETNINA , a  danas  su  prikazani  i  javno  dostupni  u „e-katastru“?

 

S obzirom  da  se  radi  o  velikom  broju  katastarskih  planova  red  veličine  iznosa „novca“  je  ogroman !

 

Navedena  činjenica  definira  da  je  „e-katastar“  tehnička  krivotvorina  izrađena  od   državnog  tijela REPUBLIKE  HRVATSKE  s  prenesenim  ovlastima DRŽAVNE GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE HRVATSKE.

 

Posjedovni  listovi katastarskog  oprata  izrađenog  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere  i „Gauss-Krügerovoe projekcije  meridijanskih  zona“  su  „SKENIRANI“ i  predočeni  na  javni  uvid  u  „e-katastru“ .

 

Koliko  je  koštalo  SKENIRANJE   , ništavnih  posjedovnih  listova iz  svih  katastarskih  operata  na  prostoru  REPUBLIKE  HRVATSKE , HRVATSKE  POREZNIKE ?

 

Osigurani javni  pristup  tehnički  netočnom i  pravnom  ništavnom  podatku  putem „e-katastra“, permanentno se  čini kazneno   djelo  „IZRADE KRIVOTVORINE  JAVNE  ISPRAVE ,  IZRADA  KRIVOTVORINE   VRIJEDNOSNICE  REPUBLIKE  HRVATSKE – rang  kaznenog  djela  krivotvorine novca  ,   NEOSNOVANO  STJECANJE  MATERIJALNE/NOVČANE  DOBITI odnosno PLJAČKA  GRAĐANA  REPUBLIKE  HRVATSKE I  ZLOUPORABA  POLOŽAJA  I  OVLASTI“ od  strane   državnih  službenika i  namještenika uposleni  u  državnom  tijelu  s  prenesenim  ovlastima DRŽAVNOJ  GEODETSKOJ  UPRAVI  REPUBLIKE  HRVATSKE.

 

„e – ZEMLJIŠNA  KNJIGA“

 

ZEMLJIŠNE  KNJIGE  izrađene  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere i geodetske  izmjere  izrađene  u „Gauss-Krügerovoj projekciji  meridijanskih  zona“  su  NIŠTAVNE  i  TEHNIČKI  NEUPOTREBLJIVE  jer  su  sve  od  reda  VAN  SNAGE  UPORABE.

 

Koliko  je  koštalo  SKENIRANJE   , ništavnih  ZEMLJIŠNIH  KNJIGA odnosno  svakog  pojedinog  „zemljišno – knjižnog  uloška“ iz  svih  katastarskih  općina  na  prostoru  REPUBLIKE  HRVATSKE , HRVATSKE  POREZNIKE?

 

Koliko  koštaju  državni  službenici  i  namještenici djelatnici  državnog  tijela  REPUBLIKE  HRVATSKE  s  prenesenim  ovlastim DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE  , Središnjeg  ureda  kao  i  Područnih  ureda  za  katastar na  prostoru  REPUBLIKE  HRVATSKE s  obzirom  da  održavaju  HLADNI  POGON?

Djelatnici ne  obavljaju osnovnu  zadaću  definiranu  ZAKONOM O  DRŽAVNOJ  IZMJERI  I  KATASTRU  NEKRETNINA   Klasa: 930-01/06-01/01  ;  Zagreb, 26. siječnja 2007. godine , ne  provode  „IZMJERU   REPUBLIKE  HRVATSKE“  već  permanentno  čine  kaznena  djela   „IZRADE KRIVOTVORINE  JAVNE  ISPRAVE ,  IZRADE  KRIVOTVORINE   VRIJEDNOSNICE  REPUBLIKE  HRVATSKE – rang  kaznenog  djela  krivotvorine novca  ,   NEOSNOVANO  STJECANJE  MATERIJALNE/NOVČANE  DOBITI odnosno PLJAČKA  GRAĐANA  REPUBLIKE  HRVATSKE I  ZLOUPORABA  POLOŽAJA  I  OVLASTI“  i  to  od  25. 06. 1991. godine (dana  osamostaljenja  REPUBLIKE  HRVATSKE)   i  01. 01. 2010. godine (datum  uvođenja  u  službenu  primjenu  osnovne i  zakonite  HTRS96/TM  kartografske projekcije)  pa  do  danas jer  su  javne  isprave   KATASTARSKOG  OPERATA   na  cijelom  prostoru   REPUBLIKE HRVATSKE   VAN  SNAGE  UPORABE.

 

Koliko  koštaju  državni  službenici  i  namještenici djelatnici državnog  tijela  REPUBLIKE  HRVATSKE  s  prenesenim  ovlastim  ZEMLJIŠNO – KNJIŽNOG  ODJELA  nadležnih  Općinskih  sudova  u  REPUBLICI  HRVATSKOJ s  obzirom  da  održavaju  HLADNI  POGON NIŠTAVNIH  dokumenata ?

Djelatnici Zemljišno – knjižnog  odjela nadležnog  Općinskog  suda  permanentno  čine  kaznena  djela   „IZRADE KRIVOTVORINE  JAVNE  ISPRAVE ,  IZRADE  KRIVOTVORINE   VRIJEDNOSNICE  REPUBLIKE  HRVATSKE – rang  kaznenog  djela  krivotvorine novca  ,   NEOSNOVANO  STJECANJE  MATERIJALNE/NOVČANE  DOBITI odnosno PLJAČKA  GRAĐANA  REPUBLIKE  HRVATSKE I  ZLOUPORABA  POLOŽAJA  I  OVLASTI“ i  to  od  25. 06. 1991. godine (dana  osamostaljenja  REPUBLIKE  HRVATSKE)   i  01. 01. 2010. godine (datum  uvođenja  u  službenu  primjenu  osnovne i  zakonite  HTRS96/TM  kartografske projekcije)   pa  do  danas  s  obzirom  da  su   ZEMLJIŠNE  KNJIGE  REPUBLIKE  HRVATSKE   VAN  SNAGE  UPORABE.

 

Koliko  je  Ministar  pravosuđa gospodin  ANTE  ŠPRLJE  potpisao  ukaza  o  puštanju novo izrađenih   ZEMLJIŠNIH  KNJIGA  katastarskih  općina  u  pravnu  uporabu  poslije  datuma  04. 08. 2004. godine ?

 

Aero – fotogrametrija  REPUBLIKE HRVATSKE

Koliko  je  koštalo  HRVATSKE  POREZNE  OBVEZNIKE   aero – fotogrametrijsko  snimanje   teritorija  REPUBLIKE  HRVATSKE  u  vremenskom  periodu  od  2001 godine  pa  do  2005 godine  za  izradu  DOF5?

 

Koliko  je  koštalo  HRVATSKE  POREZNE  OBVEZNIKE   aero – fotogrametrijsko  snimanje   teritorija  REPUBLIKE  HRVATSKE  koje  su  proveli GEODETSKI  ZAVOD  d. d. Osijek  i Geofoto  d. o. o.  za  potrebe  DOF11-a ?

 

Ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić i ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš slavodobitno su objavile da su vojne snimke, tražene još od 90-tih godina, konačno stigle u Hrvatsku.

Ministarstvo je navelo da je iz Beograda stiglo 1,3 terabajta podataka, odnosno 8.800 snimaka Hrvatske iz zraka napravljenih prije 1968. godine.

Podsjetimo, u srpnju 2013. iz Beograda je stiglo 1,3 terabajta podataka, odnosno 8.800 snimaka Hrvatske iz zraka napravljenih prije 1968. godine. Radi se skeniranim aero-fotogrametrijskim snimkama koje je iz zraka fotografirala jugoslavenska vojska. Dokumentacija se nalazila u Vojno-geografskom institutu u Beogradu.

Aero – fotogrametrijski  snimci   Vojno  Geografskog  Instituta  iz  Beograda su  VAN  SNAGE  UPORABE  od  1993  godine  kada  su  proglašeni  „POVJESNIM  DOKUMENTIMA“  i  skinuta  oznaka  „VOJNA  TAJNA“.  ( K O M E N T A R :  REPUBLIKA  HRVATSKA  je   jedina  država  u  svijetu  koja   kontrolira   svoj  građane  sa  špijunskim   snimkama  druge   strane  države  s  kojom  je   vodila  rat. „Vojno Geografski Institut“ iz  Beograda  u svom  opisu  rada izrađivao  je   KARTE  mjerila  1:200000  ; 1:100000  ; 1:50000  i  1:25000 i  bavio  se  je   državnom  triangulacijom) nikad se  nije  bavio  osnovnom  katastarskom  izmjerom  za  potrebe  izrade  katastarskog  operata  i  zemljišno-knjižnog  operata.  Aero-fotogrametrijski snimci s  kojim  raspolaže   VGI iz  Beograda  1993  godine  proglašeni su   arhivskim / povijesnim  podatcima  tako  da  nemaju     dokaznu   snagu  već  se  mogu  izučavati koristiti kao  povijesni   dokument. Aero-fotogrametrijski snimci  su  crno  bijele   fotografije  dimenzije   korisnog  prostora  230mm x 230mm približnog  mjerila  1:15000  do  1:10000  u  ovisnosti  o  visini  leta  aviona  što  definira  ne  prepoznatljivost  detalja  pri   uvećanju  u  mjerilo  prikaza  1:2000)

 

Koliko  je  koštalo  HRVATSKE  POREZNE  OBVEZNIKE „KUPNJA“  aero – fotogrametrijsko  snimanje   od  VOJNO GEOGRAFSKOG  INSTITUTA  U  BEOGRADU ?

Prema  cjeniku  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE:

 

NAKNADE ZA IZDAVANJE PODATAKA DRŽAVNE IZMJERE I KATASTRA NEKRETNINA SUKLADNO ČLANKU 144. ZAKONA O DRŽAVNOJ IZMJERI I KATASTRU NEKRETNINA

 

  1. AEROFOTOGRAMETRIJSKI MATERIJALI

 

Skenirani crno-bijeli aero-fotogrametrijski snimak (23×23 cm) u rezoluciji skeniranja 21, 28, 56, 112 ili 224 µm – jedan  snimak – 100,00kn

 

Skenirani crno-bijeli aero-fotogrametrijski snimak (23×23 cm) u rezoluciji skeniranja  od 7, 14 µm– jedan  snimak – 150,00kn

 

Uvećanje  aero-fotogrametrijskog  „crno-bijelog“   snimka  iz  mjerila  snimanja  sa  fotografije 230mm * 230mm u  mjerilo 1:2000 dobiva  se „crnac  u  tunelu“ neprepoznatljiva  mrlja .

 

Što  građanin  REPUBLIKE  HRVATSKE  plaća pri  dokazu  da  je  objekt  u  fizičkom  prostoru  izrađen  prije  15. 02. 1968. godine , jer  „mrlja“  nije dokaz  da  je  objekt  izgrađen  u  fizičkom  prostoru  prije 1968. godine  ?

 

KOME  JE  U  INTERESU 

NIŠTAVNOST PROSTORNOG  REGISTRA NEKRETNINA  IZ  DOMENE

KATASTARSKOG  OPERATA  I  ZEMLJIŠNO-KNJIŽNOG OPERATA ?

 

Izneseno  izlaganje   definira  da  je državnom  tijelu  s  prenesenim  ovlastima DRŽAVNOJ  GEODETSKOJ  UPRAVI  REPUBLIKE HRVATSKE  jedinoj  u  interesu  NESREĐENI  PROSTORNI  REGISTRI  NEKRETNINA i  to  iz  razloga:

Za  GPS – SATELITSKU  TRILATERACIJU   povezuje  se  jedna  osobnost : ako  se  provede  geodetsko  snimanje  detalja  u  fizičkom  prostoru  na  primjer  u  devet (9)  i  ako  se  ponovi  geodetsko  snimanje  istog  prostornog  detalja  u  osamnaest (18) u  istom  danu  dobit  će  se  različiti  podatci  između  dva  geodetska  snimanja istog detalja   po  osnovi  GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE. Znatna  razlika  se  uočava  kada  je  minimalna  vremenska  razlika između  uzastopno  provedene  izmjere  po  osnovi  GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE  istog  prostora  veća  od  osam (8) sati.

Ako  se  provede  geodetsko  snimanje  po  osnovi GPS – SATELITSKE  TRILATERACIJE nakon  dvadeset četiri (24) sata  ili  nakon sedam (7) dana  ili  mjesec  dana  istog  detalja  u  fizičkom  prostoru  uvijek  će  se  dobiti  drugi prikaz  položaja  unutar  HTRS96/TM kartografske  projekcije.

Razlozi  zašto  se  ne  može  dobiti nepromijenjeni  stabilni  položaj  detalja  u  HTRS96/TM  KARTOGRAFSKOJ  PROJEKCIJI je  taj  što  geodetska  struka  ne zna  računati  u  5D – PROSTORU , što  „C/A-kod“ nije  dovoljno  točan  za  geodetsku  izmjeru  bliskih  točaka za  potrebe  izrade  katastarskog  operata , što  je  transformacijski matematički  model „T7D“  netočan  odnosno  provodi  transfer  podataka  po  osnovi  7P – sedam parametarske  transformacije.

Da  bi  se  ostvario  točan  transfer  podataka  između  dvije kartografske  projekcije  mora  se  koristiti  9P – devet parametarska  transformacija  ili  10P – deset parametarska transformacija

PRAVILNIK

O KATASTARSKOJ IZMJERI I TEHNIČKOJ REAMBULACIJI

Članak 23.

Dopušteno maksimalno odstupanje izmjerenih položajnih koordinata lomnih točaka međa i drugih granica između dva neovisna mjerenja je 0,2 m na zemljištu u građevinskom području i građevinskom zemljištu izvan građevinskog područja, odnosno 0,4 m za ostalo zemljište.

Klasa: 023-05/07-01/14

Urbroj: 541-01/1-08-6

Zagreb, 27. studenoga 2008.

Eksplicitno međni  kamen  ima definiranu  površinu „10cm *10cm“ prema  navedenom  pravilniku znači  da  unutar gradske  izgrađenosti pri  provedbi geodetske  izmjere ne  može  se ostvariti  bolja  točnost  od  kruga  s  radijusom  od  R=20cm , a izvan  gradskog  prostora  geodetska  izmjera  ne  može  ostvariti  bolju točnost od  kruga s  radijusom    od R=40cm . KATASTROFA !  Geodetska  struka  raspolaže  s  geodetskim  priborom  koji  može  ostvariti  točnost  određenja  položaja  međne  točke  u  kružnici  od  radijusa R= 5mm  na  udaljenosti  od  2km.

Prema :

TEHNIČKOJ  SPECIFIKACIJI ZA ODREĐIVANJE KOORDINATA  TOČAKA U KOORDINATNOM  SUSTAVU  REPUBLIKE  HRVATSKE

Definirano  je :

„Pomoćne  točke koje  se  određuju u  odnosu  na  referentne  točke osnovne  i  dopunske (popunjavajuće) mreže GNSS točaka po načelima obostrano priključenog poligonskog  vlaka određuje  se  tako  da  da  ukupna  duljina svih  dužina tako  postavljenog poligonskog  vlaka ne  smije  biti  veća  od  5 kilometara , a  dopuštena  duljina poligonske  strane u poligonskom  vlaku ne  smije  biti  veća  od  300 metara.“

„Dopuštena  duljina mjerene  stranice između  pomoćne i  detaljne  točke ne  smije  biti  veća  od 150 metara .“

Nameće se  pitanje  čemu služi  geodetska  oprema   visoko  sofisticirana „Elektro – optički“ daljinomjeri  koji  imaju  točnost  očitanja  kutnog  pravca „±1”“ (± jedna sekunda) i  točnost  mjerenja  dužine ±(1mm + 1ppm) što  znači (startna  mjerna  pogreška  dužine  je  ±1mm , na  svaki  kilometar  dodaje  se  pogreška  od  1mm) a maksimalni  domet  do  5 kilometara , a  Vi  u  svojstvu  geodetskog  izvođača  ste  uvjetovani  maksimalnom dopuštenom  dužinom  u poligonometriji  do  300 metara  i maksimalno dopuštenoj  dužini  do  detaljne  točke  u  iznosu od 150 metara ?

Razlozi  zašto  su  postavljeni  ovako  nakaradni  uvjeti geodetskim  izvođačima  je  upravo  netočan  matematički  model  HTRS96/TM  kartografske  projekcije , uvedene namjerne sistematske  pogreške  od  strane  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  kako  bi  se  mogla  favorizirati  netočna  geodetska  metoda  GPS – SATELITSKA  TRILATERACIJA.

 

 

Država  koja  nema  sigurno  vlasništvo  nad  nekretninama  ne  može  postojati i  u  takvu  državu  kao  što  je  REPUBLIKA  HRVATSKA  zbog neuređenog  vlasništva  ne  može   pristizati  strani  kapital . Strani  kapital  u  pravilu  je vezan  za  nekretnine  i  sigurnost  vlasništva .

REPUBLIKA  HRVATSKE  ne  raspolaže valjanim  dokazom vlasništva . Sve  ZEMLJIŠNE  KNJIGE  REPUBLIKE  HRVATSKE  su   VAN  SNAGE  UPORABE  odnosno  u  statusu  ZASTARE .

 

Geodetska  izmjera  REPUBLIKE  HRVATSKE  provodi  se  od  1994  godine  pa  do  danas  ali  nema  učinka , nema  rezultata. Za  dvadeset i  tri (23) godine  REPUBLIKA  HRVATSKA nema valjane  provedene geodetske  izmjere i  definiranog  vlasništva u  osnovnoj  i  zakonitoj  HTRS96/TM kartografskoj  projekciji za  bilo  koji  grad . KATASTROFA !

DRŽAVNA  GEODETSKA  UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE  je  vreća  bez  dna , koliko god  uložite  u  rad  geodetske  struke „novac  se  pojede“  ali  nema  učinka.

U  DRŽAVNOJ  GEODETSKOJ  UPRAVI  REPUBLIKE  HRVATSKE  se  navodno  nešto  uvijek  radi  ali  nema  učinka. Učinak  u  geodetskoj  struci  je  NOVI  KATASTARSKI  PLAN i NOVA  ZEMLJIŠNA  KNJIGA to  su  mjerljivi  podatci , egzaktni  podatci.

 

REPUBLIKA  HRVATSKA  ne  raspolaže   prostornim  podatcima. Ni  jedan  grad  u  REPUBLICI  HRVATSKOJ   za  dvadeset tri (23)  godine  nema  provedenu geodetsku  izmjeru  i  izrađenu  ZEMLJIŠNU  KNJIGU  u  osnovnoj  i  zakonitoj  HTRS96/TM  kartografskoj  projekciji.

Nezavisno  znanstveno  tijelo  GEODETSKI  FAKULTET  SVEUČILIŠTA  U  ZAGREBU  školuje  „SAKATE“ geodetske  inženjere iz  razloga  što  su  prostorni  podatci u 80%  slučajeva  izrađeni  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere , a  obaveza  održavanja  katastarskog  operata  izrađenog  po  osnovi  grafičke  geodetske  izmjere   je po  osnovi načina geodetske izmjere  koja  je  provedena pri  izradi katastarskih planova . Geodetski inženjeri  nisu  obučeni  za  rad  sa „kipregelom“  geodetskim  stolom , što  eksplicitno  znači da nema geodetskih  izvođača  koji  će  održavati  katastarski i  zemljišno knjižni  operat  izrađen  po  osnovi  grafičke  geodetske izmjere. 

Ono  što  „valja“  uvijek  će  valjati , ali  ono  što  ne  valja nijednim  softverom  ne  može  se  dovesti  u  status  valjanosti   jer  nikad  neće  valjati.

Osobno , poznajem  GEODEZIJU  u  svojstvu  ZNANOSTI , primijenjene  matematike , svaki  prostorni  podatak  tada  je  bio matematički  dokaziv. Danas  je  geodetska  struka  „ŠARLATANSTVO“  jer  se  prostorni  podatci  mijenjaju od  trenutka  do  trenutka  prema  željama .

Osobno , poznavao  sam „GEODEZIJU“ kao  znanost  koja  po geodetskom  izvršitelju    uspostavlja  „međnu  točku“ činjenično  i  nedvosmisleno odnosno  jednoznačno.

Da  bih  danas  geodetski  izvršitelj  odradio  geodetske  poslove  u  fizičkom  prostoru  neke  katastarske  četice , vlasnik nekretnine  mora  pokazati  lomne  točke  međne  linije . Da  nije  ozbiljno  bilo  bi  smješno !

Očito  je  da  se  je  stručno  tehničko  i  znanstveno rukovodstvo  izgubilo  u  prostoru  i  vremenu !

Od strane  DRŽAVNE  GEODETSKE  UPRAVE  REPUBLIKE  HRVATSKE  vrijeme  je  potrošeno , novac  je  potrošen , a  radni  zadatci nisu  obavljeni i  dalje  su  javne  isprave  iz  domene  prostornog  registra  nekretnina  VAN  SNAGE  UPORABE  u  statusu  ZASTARE.

Slijedi  nekoliko  ugovora  sa  naznačenim  novčanim  iznosima  koji  su  se  trebali upotrijebiti  za  realizaciju geodetske  izmjere  REPUBLIKE  HRVATSKE. Napominjem  to  su  samo  neki  ugovori.

 

Program 1342 – Zemljišne knjige – Projekt sređivanja zemljišnih knjiga i katastra (IBRD 4674 HR, EU CARDS TF051781) Prijedlog financijskog plana Projekta izrađen je na temelju Zakona o potvrđivanju Ugovora o zajmu između Republike Hrvatske i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za Projekt sređivanja zemljišnih knjiga i katastra (Zajam IBRD – 4674 – HR), Pisma sporazuma za realizaciju darovnice EU CARDS 2002 – TF-051781, darovnice EU CARDS 2003 – TF-052657, darovnice EU CARDS 2004 – TF-055104 i Nacionalnog programa priprema za članstvo u EU. Ugovorom o Zajmu utvrđen je sadržajni okvir Projekta, kojemu je cilj razvoj zemljišnoknjižnog i katastarskog sustava u Republici Hrvatskoj, uključivo financiranje nabave radova, roba i usluga potrebnih za uređenje objekata, opremanje zemljišno-knjižnih i katastarskih ureda potrebnom opremom te potporu preustroja i izobrazbu djelatnika Ministarstva pravosuđa i Državne geodetske uprave. Za program Zemljišne knjige prijedlog plana sredstava za 2007. godinu iznosi 29.230.000 kn.

 

Na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donosim

ODLUKU

O PROGLAŠENJU ZAKONA O POTVRĐIVANJU UGOVORA O ZAJMU IZMEĐU REPUBLIKE HRVATSKE I MEĐUNARODNE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ ZA PROJEKT IMPLEMENTACIJE INTEGRIRANOG SUSTAVA ZEMLJIŠNE ADMINISTRACIJE

Proglašavam Zakon o potvrđivanju Ugovora o zajmu između Republike Hrvatske i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za Projekt implementacije integriranog sustava zemljišne administracije, koji je Hrvatski sabor donio na sjednici 21. listopada 2011. godine.

Klasa: 011-01/11-01/206

Urbroj: 71-05-03/1-11-2

Zagreb, 26. listopada 2011.

ZAJAM BROJ 8086-HR

UGOVOR O ZAJMU (PROJEKT IMPLEMENTACIJE INTEGRIRANOG SUSTAVA ZEMLJIŠNE ADMINISTRACIJE) IZMEĐU REPUBLIKE HRVATSKE I MEĐUNARODNE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ SKLOPLJEN NA DAN 17. KOLOVOZA 2011.

Članak 2.
ZAJAM

2.01. Banka je suglasna Zajmoprimcu pozajmiti, sukladno uvjetima koji su utvrđeni u ovom Ugovoru ili na koje se ovaj Ugovor poziva, iznos od šesnaest milijuna petsto tisuća eura (€16.500.000), koji povremeno može biti promijenjen valutnom konverzijom sukladno odredbama Odjeljka 2.07 ovog Ugovora (»Zajam«), kako bi se pomoglo u financiranju projekta opisanog u Prilogu 1. ovog Ugovora (»Projekt«).

2.02. Zajmoprimac može povlačiti sredstva Zajma u skladu s Odjeljkom 4. Priloga 2. ovog Ugovora.

2.03. Početna naknada za korištenje Zajma koju plaća Zajmoprimac jednaka je jednoj četvrtini postotka (0,25%) iznosa Zajma.

2.04. Iznos kamate koji plaća Zajmoprimac za svako kamatno razdoblje jednak je referentnoj stopi za valutu Zajma plus fiksna kamatna marža pod uvjetom da, nakon konverzije cjelokupnog ili djelomičnog iznosa glavnice Zajma, kamate, koje na ovakav iznos plaća Zajmoprimac tijekom razdoblja konverzije, budu utvrđene sukladno relevantnim odredbama članka 4. Općih uvjeta. Bez obzira na gore spomenuto, ukoliko bilo koji dio povučenog iznosa Zajma ostane neplaćen nakon roka dospijeća te se neplaćanje nastavi tijekom razdoblja od trideset dana, tada se kamata koju plaća Zajmoprimac izračunava kako je utvrđeno u Odjeljku 3.02 (e) Općih uvjeta.

2.05. Datumi isplata su 15. svibnja i 15. studenog svake godine.

2.06. Iznos glavnice Zajma otplaćuje se u skladu s odredbama Priloga 3. ovog Ugovora.

2.07. (a) Zajmoprimac može, u bilo kojem trenutku, zatražiti sljedeće promjene uvjeta Zajma kako bi se olakšalo mudro upravljanje dugom: promjenu osnovice kamatne stope, koja se primjenjuje na cjelokupan ili djelomičan iznos glavnice Zajma koji je povučen i nepodmiren, iz promjenjive kamatne stope u fiksnu kamatnu stopu, ili obrnuto, ili iz promjenjive kamatne stope koja je temeljena na promjenjivoj kamatnoj marži u promjenjivu kamatnu stopu koja je temeljena na fiksnoj kamatnoj marži.

(b) Svaka promjena zatražena sukladno stavku (a) ovog Odjeljka, koja je prihvatljiva za Banku, smatra se »konverzijom«, kako je to definirano Općim uvjetima, te će se obaviti sukladno odredbama članka 4. Općih uvjeta i Smjernicama u svezi s konverzijom.

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

30

Na temelju članka 30. stavka 1. Zakona o sklapanju i izvršavanju međunarodnih ugovora (»Narodne novine«, broj 28/96), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 12. ožujka 2004. godine donijela

UREDBU

O OBJAVI UGOVORA IZMEĐU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I MEĐUNARODNE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ O DAROVNICI ZA PROJEKT SREĐIVANJA ZEMLJIŠNIH KNJIGA I KATASTRA (TF 051781)

Članak 1.

Objavljuje se Ugovor između Vlade Republike Hrvatske i Međunarodne banke za obnovu i razvoj o darovnici za Projekt sređivanja zemljišnih knjiga i katastra (TF051781) potpisan u Zagrebu 24. lipnja 2003. godine, u izvorniku na engleskom jeziku.

Članak 2.

Tekst Ugovora iz članka 1 ove Uredbe u prijevodu na hrvatski jezik i izvorniku na engleskom jeziku glasi:

 

 

 

Svjetska banka

Međunarodna banka za obnovu i razvoj

Međunarodna agencija za razvoj

  1. lipnja 2003.

Njegova ekscelencija

Mato Crkvenac

Ministar financija

Ministarstvo financija

Zagreb, Hrvatska

Predmet: EU CARDS darovnica za Projekt sređivanja zemljišnih knjiga i katastra u Republici Hrvatskoj, Darovnica br. TF051781

Poštovani Gospodine,

Pišem Vam u ime Međunarodne banke za obnovu i razvoj (Banka) kako bih Vas obavijestila o suglasnosti Banke, kao administratora darovnice koju je osigurala Europska unija da se odobri darovnica u iznosu od četiri milijuna i devetsto tisuća Eura (4.900.000 EUR) (Darovnica) Republici Hrvatskoj (Primatelju).

Darovnica se daje kao odgovor na zahtjev Primatelja za financijskom potporom te za namjene i pod uvjetima navedenima u Dodatku ovom Pismu sporazuma. Sporazumom od 18. rujna 2002. godine između Banke i Primatelja, Banka se suglasila odobriti Primatelju zajam u iznosu od dvadeset šest milijuna Eura za provedbu Projekta sređivanja zemljišnih knjiga i katastra na Primateljevom državnom području (Ugovor o zajmu HR-4674). Primatelj izjavljuje, potvrdom svoje suglasnosti u nastavku, da je ovlašten ugovoriti i povući Darovnicu za navedene namjene i pod navedenim uvjetima.

Molim Vas primite na znanje da je politika Banke da učini javnim ovo Pismo sporazuma i informacije vezane uz njega, nakon što ovo Pismo sporazuma stupi na snagu i Primatelj se s ovim složi. Primatelj, supotpisom ovog Pisma sporazuma potvrđuje svoju suglasnost.

Molim Vas da u ime Primatelja potvrdite Vašu suglasnost s naprijed navedenim, potpisom, nadnevkom i vraćanjem priložene preslike Pisma sporazuma. Nakon što Banka zaprimi presliku ovog Pisma sporazuma koje ste supotpisali, ovo Pismo sporazuma stupit će na snagu na datum Vašeg supotpisa.

S osobitim poštovanjem,

MEĐUNARODNA BANKA ZA OBNOVU I RAZVOJ

 

Potpis: —–––––––––––––––––————–

Indira Konjhodžić

Direktorica za Hrvatsku

Ured u Republici Hrvatskoj

Odjel za područje Europe i Srednje Azije

SUGLASAN:

REPUBLIKA HRVATSKA

Potpis: Damir Kuštrak

Ovlašteni predstavnik

Naslov: Zamjenik ministra financija

Datum: 24. lipnja 2003.

 

 

 

LOAN NUMBER 4674 HR

 

 

Loan Agreement

 

 

 

(Real Property Registration and Cadastre Project)

 

 

between

 

 

REPUBLIC OF CROATIA

 

 

and

 

 

INTERNATIONAL BANK FOR RECONSTRUCTION

AND DEVELOPMENT

 

 

 

 

Dated September 18, 2002

 

 

 

 

LOAN NUMBER 4674 HR

 

 

LOAN AGREEMENT

 

AGREEMENT, dated September 18, 2002, between REPUBLIC OF CROATIA (the Borrower) and INTERNATIONAL BANK FOR RECONSTRUCTION AND DEVELOPMENT (the Bank).

 

WHEREAS (A) the Borrower, having satisfied itself as to the feasibility and priority of the Project described in Schedule 2 to this Agreement, has requested the Bank to assist in the financing of the Project; and

 

(B)       the Borrower intends to obtain from the European Union (the EU) a grant in an amount equivalent to Euro 5,000,000 to assist in carrying the Project on the terms and conditions set forth in the agreement to be entered into between the Borrower and the EU (the EU Grant Agreement); and

 

WHEREAS the Bank has agreed, on the basis, inter alia, of the foregoing, to extend the Loan to the Borrower upon the terms and conditions set forth in this Agreement;

 

NOW THEREFORE the parties hereto hereby agree as follows:

 

 

ARTICLE I

 

General Conditions; Definitions

 

Section 1.01.   The “General Conditions Applicable to Loan and Guarantee Agreements for Single Currency Loans” of the Bank, dated May 30, 1995 (as amended through October 6, 1999) (the General Conditions) constitute an integral part of this Agreement.

 

Section 1.02.    Unless the context otherwise requires, the several terms defined in the General Conditions and in the Preamble to this Agreement have the respective meanings therein set forth and the following additional terms have the following meanings:

 

(a)        “Financial Monitoring Report” means each report prepared in accordance with Section 4.02 of this Agreement;

 

(b)        “LRMU” means a Land Registration Management Unit established within the MOJ pursuant to the Decree No. 4/2002 on Amendments to the Decree on the Structure of the Ministry of Justice, Administration and Local Self-Governance;

 

(c)        “MOJ” means the Borrower’s Ministry of Justice, Administration and Local Self-Governance, or any legal successor thereto;

(d)        “PIU” means the Project Implementation Unit referred to in paragraph 1 (b) of Schedule 5 to this Agreement;

 

(e)        “SGA” means the State Geodetic Administration under the Borrower’s Ministry of Environmental Protection and Physical Planning, or any legal successor thereto; and

 

(f)        “Special Account” means the account referred to in Section 2.02(b) of this Agreement.

 

 

ARTICLE II

 

The Loan

 

Section 2.01.    The Bank agrees to lend to the Borrower, on the terms and conditions set forth or referred to in the Loan Agreement an amount equal to twenty-six million Euro (EUR 26,000,000).

 

 

 

 

 

Ugovor :

 

Project implementation  formally starte din January 2003. Tis initial  project closing date was 30 September 2008. but  it was extended until June 30. 2010. for selected  disbursements to complete activities associated with the Joint Information System (JIS).

 

Total  Project financial  resources were as follows :

 

Project  Costs :

Loan no. 4674 – HR               EUR  26,00million

CARDS     2002  Grant           EUR    5,20million

CARDS     2003  Grant           EUR    1,96million

CARDS     2004  Grant           EUR    4,41million

Government  Counterpart       EUR  10,80million

Total  Project Funds              EUR 48,19million

 

Implementing  agencies           State Geodetic Administration (SGA)

                                               Municipal Courts under Ministry of Justice (MoJ)

 

 

UGOVOR :

 

Document  of

The World Bank

 

Report No : ICR00001203

 

IMPLEMENTATION  COMPLETION AND RESULTS REPORT

( IBAR – 46740 ; TF – 51781 ; TF – 52657 ; TF – 55104 )

 

ON   A

LOAN

IN  THE AMOUNT  OF  EURO  26,0 MILLION

(US$  36,0  MILLION  EQUIVALENT)

TO  THE

REPUBLIC  OF  CROATIA

CURRENCY  EQUIVALENTS

 

(Exchange Rate Effective September  31. 2010)

Currency Unit = EURO

EURO 1,00 =US$ 1,366

US$ 1,00 = EURO 0,73

 

FISCAL YEAR

January  1  to  December 31

Project  ID                  P067149                     L/C/TF  Number (s)               IBRD -46740

TF – 51781

TF – 52657

TF – 55104

 

ICR  Date                   09/30/2010                 ICR Type                               Core ICR

 

Lending  Instrument  SIL                             Borrower                                REPUBLIC  OF

CROATIA

 

Orginal  Total             EURO 26,0 M                       Disbursed Amount                 EURO  26,0 M

(USD   25,7 M )                                                        ( USD  34,1 M )

 

Revised  Amount       EURO   26,0 M

( USD    25,7 M )

 

 

DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA  REPUBLIKE  HRVATSKE

 

Državna geodetska uprava je u financijskom planu za razdoblje 2007. -2009. godinu prikazala i rashode za:

 

Ukupni specificirani rashodi Državne geodetske uprave za 2007. godinu iznose 287.731.791,00- kuna u potpunost su neophodni iako su u tom iznosu uključene dvije nove aktivnosti/projekti odobrene od ministarstva za:

  1. K 664031, Izgradnja i opremanje Područnog ureda za katastar u Virovitici i
  2. K 664032, Uknjižba nekretnina sa pravom vlasništva ili drugim stvarnim pravom RH – glava 18005

 

Navedeni  su  neki  od  brojnih  UGOVORA po  osnovu  kojih  je  REPUBLIKA  HRVATSKA  trebala  uskladiti zemljišno-knjižni operat  i  katastarski operat  sa  stvarnim  stanjem  u  fizičkom  prostoru.

 

BOŽIDAR  VIDUKA  magistar  inženjer geodezije i geoinformatike