HOP

Veliko kršenje osnovnih ljudskih prava u Tuzli Hrvatskog naroda

Veliko kršenje osnovnih ljudskih prava u Tuzli osobito Hrvatskog naroda a to jeste neiterpretacija izborne volje Hrvatskog naroda u Tuzli.

Mi Hrvati u Tuzli smo mala zajednica i naša priopćenja uglavnom kod lokalnih Bošnjačkih medija završe neobjavljena i ignorirana. U privitku Vam dostavljamo priopćenje za javnost GO HDZ BiH Tuzla, a vezano uz nezakonito imenovanje članova savjeta mjesnih zajednica kojeg su vijećnici Gradskog vijeća Tuzla izvršili na sjednici 26.4.2017. godine. Također, dostavljamo Vam i izvatke iz Statuta drugih gradova i općina u BiH iz kojih se jasno i nedvosmilselno vidi da se imenovanja organa vrše prema Statutu MZ, a nikako kako je to u Tuzli. Naime, u ovom gradu vijećnici Gradskog vijeća određuju tko će biti u organima mjesnih zajednica. Pored toga vijećnici SDP-a, Tuzlanske alternative, BOSS-a i DF-a primjenili su samo njima znanu matematičku formulu po kojoj su izvršili izračun te na taj način dodoatno učinili ovo imenovanje besmislenim.

U privitku Vam dostavljamo i mišljenja federalnih ministara pravde g. Zorana Mikulića (SDP) i Mate Jozića (HDZ BiH) koji jasno i nedvosmislneo ukazuju da Mjesna zajednica mora imati svoj Statut po kojem bira organe, a nikako da to imenuje viši organ odnosno Gradsko vijeće.

U Tuzli, 28. travnja 2017. godine

Ur. broj 23/17

 

 

Medijima

 

 

SUMRAK DEMOKRACIJE U REŽIJI TUZLANSKOG SDP-a

 

Gradski odbor Hrvatske demokratske zajednice BiH najoštrije osuđuje jučerašnju Odluku o implementaciji izbornih rezultata na razini mjesnih zajednica u Gradu Tuzli. Naime, na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća Tuzla vladajuća je većina, predvođena SDP-om, argumentom broja ruku prekrižila izborni rezultat koji je tuzlanski HDZ ostvario na proteklim Lokalnim izborima. Time je poslana ružna poruka tuzlanskome HDZ-u, ali i tuzlanskim Hrvatima koji su u velikome broju podržali upravo HDZ-ov izborni program.

O kakvom se apsurdu u ovom slučaju radi najbolje pokazuju sljedeći podaci:

 

MZ Breške
Šifra Politički subjekt Broj glasova % Broj povjerenika
00008 SDP 39 19,9 2
00090 SDA 4 2
01182 SBB 7 3,6
01882 TA 15 7,6 1
00027 HDZ 122 62,2 2
01698 DF 3 1,5
00036 BOSS 0 0
·          HDZ BiH sa 62,2% izbornog rezultata dobiva dva (2) povjerenika u MZ, a SDP koji ima samo 19,9% izbornog rezultata dobiva također dva (2) povjerenika.

 

MZ Dokanj
Šifra Politički subjekt Broj glasova % Broj povjerenika
00008 SDP 123 30,7 4
00090 SDA 36 9 1
01182 SBB 52 13 1
01882 TA 23 5,7
00027 HDZ 116 29 1
01698 DF 19 4,7
00036 BOSS 7 1,7
·          HDZ BiH sa 29% izbornog rezultata dobiva jednog (1) povjerenika u MZ, a SDP koji ima 30,7% izbornog rezultata dobiva čak četiri (4) povjerenika.

 

 

MZ Gornja Obodnica
Šifra Politički subjekt Broj glasova % Broj povjerenika
00008 SDP 9 6,8 2
00090 SDA 0 0
01182 SBB 0 0
01882 TA 0 0
00027 HDZ 119 89,5 3
01698 DF 0 0
00036 BOSS 0 0
·          HDZ BiH sa 89,5% izbornog rezultata dobiva tri (3) povjerenika u MZ, a SDP koji ima samo 6,8% izbornog rezultata dobiva dva (2) povjerenika.

 

Ovakvom je „matematikom“ tuzlanski SDP upolovio broj HDZ-ovih povjerenika po mjesnim zajednicama što je jasna i nedvosmislena poruka osobama koje tamo žive. Umjesto da HDZ imenuje četrdeset jednog (41) člana savjeta mjesnih zajednica, vladajuća većina se „smilovala“ i HDZ-u dodijelila „čak“ dvadeset jednog (21). Odluku kakve nema nigdje drugdje u Federaciji BiH zasnovali su na protuzakonitom članku Statuta Općine Tuzla (članak 83.c) prema kojem je Općinsko/Gradsko vijeće to koje bira članove savjeta, dok drugdje u Federaciji građani to izravno rade na zborovima građana.

Gradski odbor Hrvatske demokratske zajednice BiH ovakvu političku odluku Gradskoga vijeća doživljava kao odmazdu za svoj rad i za najbolji ostvareni rezultat na Lokalnim izborima u 25 godina dugoj povijesti, a koji je tuzlanski HDZ ostvario zahvaljujući novoj, poletnoj, autentičnoj i prošlošću neopterećenoj skupini mladih ljudi. Podsjećamo da je tuzlanski HDZ zadobio povjerenje blizu 3.000 glasača i da je pobijedio na 8 mjesnih zajednica (SDP na 25, SDA na 4, TA na 2 i SBB na 1).

Kako bismo zaštitili naše birače i povjerenje koje su nam ukazali tražit ćemo svaku moguću pravnu, ali i političku pomoć predsjednika FBiH, ministra pravde FBiH,  svih ostalih dužnosnika HDZ-a BiH koji sudjeluju u vlasti, kao i Glavnog vijeća Hrvatskog narodnog sabora BiH.

Ovakve, najblaže rečeno, nedemokratske odluke ruše povjerenje u institucije i bacaju sjenu na sve ono što je građeno dugi niz godina, a po čemu je Tuzla kao grad prepoznatljiva u Bosni i Hercegovini, ali i šire u regiji. Zbog svega navedenog pozivamo predsjedavajućeg Gradskog vijeća i vijećnike da još jednom preispitaju donošenje ove Odluke.

 

Odjel za informiranje GO HDZ BiH Tuzla

 

IZBOR ORGANA MJESNE ZAJEDNICE U OPĆINAMA I GRADOVIMA U FEDERACIJI BIH I RS-u

 

 

***

 

EUROPSKA POVELJA O LOKALNOJ SAMOUPRAVI

Član 3

Koncept lokalne samouprave

Lokalna samouprava podrazumijeva pravo i mogućnost lokalnih jedinica da,u okvirima određenim zakonom, uređuju i upravljaju, uz vlastitu odgovornosti u interesu lokalnog stanovništva, bitnim dijelom javnih poslova.

Ovo će se pravo provoditi preko vijeća ili skupština sastavljenih od članova izabranih na slobodnim i neposrednim izborima, tajnim glasanjem na osnovu općeg i jednakog biračkog prava.Ova tijela mogu imati izvršna tijela koja su im odgovorna. Ova odredba se ne može ni na koji način smatrati ograničavajućom u odnosu na primjenu zborova građana, referenduma ili drugog oblika neposrednog sudjelovanja građana tamo gdje je to dopušteno zakonom.

***

ZAKON O NAČELIMA LOKALNE SAMOUPRAVE

Članak 28.

Statutom mjesne zajednice, sukladno statutu jedinice lokalne samouprave i aktom o osnivanju,utvrđuju se poslovi koje vrši mjesna zajednica, tijela i postupak izbora, ustrojstvo i rad tijela,način odlučivanja i druga pitanja od značaja za rad mjesne zajednice.

***

STATUT OPĆINE LUKAVAC

Član 79.

Vijeće mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice, koji imaju biračko pravo,neposredno i tajnim glasanjem.

***

STATUT OPĆINE ŽIVINICE

Član 71.

Savjet mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju opće biračko pravo.

Članovi savjeta mjesne zajednice biraju se neposredno na zborovima građanana način i po postupku utvrđenim odlukom Općinskog vijeća.

***

STATUT OPĆINE SREBRENIK

Član 71.

Vijeće mjesne zajednice bira se na način i po postuku propisanomovim Statutom i Statutom mjesne zajendice.

Član 72.

Izbori za članove Vijeća mjesne zajednice vršit će se na osnovu potvrđenih listapolitičkih stranaka i nezavisnih kandidata srazmjerno broju osvojenih glasova za Općinsko vijećesvake političke stranke odnosno nezavisnog kandidata na području mjesne zajednice.

Član 73.

Prijedlog kandidata za člana Vijeća mjesne zajednice podnose politički subjektikoji djeluju na području mjesne zajednice.

***

STATUT OPĆINE GRADAČAC

Članak 68.

Vijeće mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju opće biračko pravo.

Članovi vijeća mjesne zajednice biraju se neposredno na zboru ili tajnim glasanjem na način i po postupku utvrđenim odlukom Općinskog vijeća.

***

STATUT OPĆINE ORAŠJE

Članak 83.

Vijeće mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju biračko pravoneposrednim ili tajnim glasovanjem.

Način i postupak izbora propisuje se statutom mjesne zajednice.

***

STATUT GRADA DOBOJA

Član 94.

Članove Savjeta mjesne zajednice biraju birači koji imaju prebivalište napodručju mjesne zajednice, neposredno na zboru građana mjesne zajednice, na period od 4. godine

***

STATUT GRADA ZENICA

Član 68.

Savjet mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju opće biračko pravo.

Članovi Savjeta mjesne zajednice biraju se neposredno na zboru, odnosno, tajnim glasanjem na načini po postupku utvrđenim odlukom Gradskog vijeća.

***

STATUT OPĆINE CENTAR SARAJEVO

Član 45.

Član savjeta mjesne zajednice je predstavnik građana mjesnih područja izabran neposrednim, tajnim glasanjem,sa mandatom, pravima i obavezama propisanim ovim statutom i Pravilima mjesne zajednice.

Za člana savjeta mjesne zajednice može biti biran građanin, upisan u birački spisak Općine Centar Sarajevosa prebivalištem na području mjesne zajednice.

Strani državljanin sa boravištem na području mjesne zajednice najmanje godinu dana prije održavanja izbora može biti počasni član savjeta mjesne zajednice, o čemu odlučuje savjet mjesne zajednice.

Izbori za članove Savjeta mjesne zajednice održavaju se u roku od godinu dana po održavanju izbora za Općinsko vijeće.

Mandat članova savjeta mjesne zajednice traje 4 godine.

Broj članova savjeta mjesne zajednice utvrđuje se Odlukom o osnivanju prema broju građana, upisanih u birački spisak, nastanjenih na području mjesne zajednice, s tim da svako mjesno područje u Savjetu mjesne zajednice mora biti zastupljeno sa najmanje jednim članom.

Ostala pitanja o načinu i postupku izbora za članove savjeta uredit će se Pravilima mjesne zajednice,u skladu sa ovim statutom i Odlukom o osnivanju mjesne zajednice.

***

STATUT OPĆINE STARI GRAD SARAJEVO

Član 49

Savjet mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice, koji imaju biračko pravo,neposrednim ili tajnim glasanjem.

***

STATUT OPĆINE KISELJAK

Članak 64.

Mjesna zajednica ima Statut.

Statutom mjesne zajednice utvrđuju se: poslovi i ustrojstvo mjesne zajednice, tijela mjesne zajednice, radna tijela, način njihova rada i odlučivanja, javnost rada i informiranja, suradnja s općinskimi drugim tijelima i organizacijama i druga pitanja od značaja za rad mjesne zajednice.

***

STATUT OPĆINE TRAVNIK

Član 67.

Statutom mjesne zajednice, u skladu sa zakonom i ovim statutom, uređuje se postupak osnivanja mjesne zajednice, njena nadležnost, organi mjesne zajednice, način njihova izbora i opoziva, njihova nadležnost, način finansiranja djelatnosti mjesne zajednice, postupak provođenja lokalnoga referenduma, odnos prema Općini i njenim organima, kao i odnos prema pravnim licima na području mjesne zajednice te druga pitanja značajna za organizaciju i rad mjesne zajednice.

Član 68.

Za člana skupštine mjesne zajednice i savjeta mjesne zajednice može biti izabran svaki građanin koji je stalno nastanjen na području mjesne zajednice i ima biračko pravo.

Članovi skupštine mjesne zajednice biraju se na zborovima građana javnim glasanjem, a članove savjeta mjesne zajednice bira skupština tajnim glasanjem ili na drugi način utvrđen statutom mjesne zajednice.

***

STATUT OPĆINE BUSOVAČA

Član 66.

Savjet mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju opće biračko pravo.

Članovi savjeta mjesne zajednice biraju se neposredno na zboru, odnosno, tajnim glasanjem na način i po postupku utvrđenim odlukom Općinskog vijeća.

***

STATUT OPĆINE BUGOJNO

Član 70.

Savjet mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju opće biračko pravo.

Članovi savjeta mjesne zajednice biraju se neposredno na zboru građana.

***

STATUT OPĆINE KONJIC

Član 69.

Član Savjeta mjesne zajednice je predstavnik građana mjesnog područja izabran neposrednim, tajnim glasanjem, sa mandatom, pravima i obavezama propisanim ovim Statutom i Statutom mjesne zajednice. Za člana Savjeta mjesne zajednice može biti izabran građanin, upisan u birački spisak Općinesa prebivalištem na području mjesne zajednice.

Strani državljanin sa boravištem na području mjesne zajednice najmanje godinu dana prije održavanja izbora, može biti počasni član Savjeta mjesne zajednice, o čemu odlučuje Savjet mjesne zajednice.

Izbori za članove Savjeta mjesne zajednice održavaju se u svim mjesnim zajednicama i to najkasnije šest mjeseci nakon izbora za Općinsko vijeće.

Mandat članova Savjeta mjesne zajednice traje četiri godine.

***

STATUT GRADA ŠIROKOGA BRIJEGA

Članak 81.

Vijeće mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice upisani u središnji birački popis neposrednim i tajnim glasovanjem na način i postupkom utvrđenim odlukom Gradskog vijeća.

***

STATUT OPĆINE GRUDE

Članak 86.

Vijeće mjesne zajednice biraju građani s područja mjesne zajednice koji imaju biračko pravoi prebivalište na području mjesne zajednice sukladno Statutu mjesne zajednice, ovom Statutui odluci o osnivanju mjesne zajednice.

 

***

 

STATUT OPĆINE TUZLA

Član 83.c

Savjet mjesne zajednice bira i razrješava Općinsko vijeće Tuzla, prema izbornim rezultatima sa posljednjih provedenih općinskih izbora, uvažavajući izborne rezultate u mjesnoj zajedniciu kojoj se vrši izbor članova Savjeta mjesne zajednice.

?!

„bira i razrješava Općinsko vijeće Tuzla”

Odredba koje nema niti u jednom Statutu bilo kojeg grada ili općine u FBiH

 

STATUT OPĆINE TUZLA ZAKON O NAČELIMA LOKALNE SAMOUPRAVE
Član 83.c

Savjet mjesne zajednice bira i razrješava

Općinsko vijeće Tuzla, prema izbornim rezultatima sa posljednjih provedenih općinskih izbora, uvažavajući izborne rezultate u mjesnoj zajednici

u kojoj se vrši izbor članova

Savjeta mjesne zajednice.

Članak 28.

Statutom mjesne zajednice, sukladno statutu jedinice lokalne samouprave i aktom o osnivanju,utvrđuju se poslovi koje vrši mjesna zajednica, tijela i postupak izbora, ustrojstvo i rad tijela,način odlučivanja i druga pitanja od značaja

za rad mjesne zajednice.

 

Misljenje-federalnog-ministra-pravde-g.Mate-Jozica

HOP