HOP

NA SALONU POVIJESNOG PARIŠKOG UDRUŽENJA LA SOCIETE DES ARTISTES INDEPENDANTS U CANNESU I 60. FESTIVALU DEI DUE MONDI U SPOLETU STJEPKO MAMIĆ PREDSTAVIO SE NOVIM RADOVIMA

DUBROVAČKI SLIKAR KAPETAN STJEPKO MAMIĆ LJETO USPJEŠNO ZAPOČEO IZLOŽBAMA NA  PRESTIŽNIM KULTURNO-UMJETNIČKIM MANIFESTACIJAMA U FRANCUSKOJ I ITALIJI TE ZVANIČNIM PRIMITKOM U ČLANSTVO UVAŽENE FRANCUSKE FONDACIJE TAYLOR

NA SALONU POVIJESNOG PARIŠKOG UDRUŽENJA LA SOCIETE DES ARTISTES INDEPENDANTS U CANNESU I 60. FESTIVALU DEI DUE MONDI U SPOLETU STJEPKO MAMIĆ PREDSTAVIO SE NOVIM RADOVIMA. ISTOVREMENO IZLAŽE I U RIMU I TOKYU.

U francuskom Cannesu  23. Lipnja 2017. god.  održan  je svečani vernissage kojim je otvoren  Salon des Artistes Independants  po prvi put od davne 1884. godine kada je u Parizu osnovano ovo povijesno  Uduženje nezavisnih umjetnika  (La Société des Artistes Indépendants). Tako su se crvenim tepihom na modenskom Croisettu u  Cannesu  nakon filmskih zvijezda prošetali umjetnici, slikari i skulptori, čija su djela  izložena u  izložbenom prostoru  Stare gradske  luke ( Gare Maritime, Salon  du Vieux Port de Cannes) te uz učesnike Cannes Lions u Festivalskoj Palači u sklopu proslave 70. godina  Festivala u Cannesu  kojim je pod pokroviteljstvom  kanskog  gradonačelnika Gosp. Davida Linsarda odana počast  kreativnosti, inovativnosti, dizajnu i umjetnosti.

Dubrovački slikar  Stjepko Mamić, kao jedini od Odbora pariškog Udruženja nezavisnih umjetnika pozvani umjetnik iz Hrvatske,  izložio je dvije slike na lanenom platnu: Brasil- Olympic edition i po prvi puta sliku iz serije Meduze, pod nazivom L’Armada des Meduses koje su privukle pažnju brojnih posjetitelja i ljubitelja umjetnosti ali i samih umjetnika-izlagača  koji su našem slikaru iskazali komplimente. Posebno  se pozitivno na slikarstvo Stjepka Mamića osvrnula te umjetniku osobno čestitala predsjednica  Societe des Artistes Independants  Gospođa Lyliane  Merit na čiji poziv je kapetan Stjepko izlagao u Cannesu. Naime, na ovogodišnjem izdanju Art Capital u veljači  2017., koji inače predstavlja najveću i najznačajniju smotru likovnosti Francuske i jednu od najrespektabilnijih  svjetskih izložbi, koja se održava  pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Francuske Republike i ministrice kulture i veza R. Francuske u čuvenoj Grand Palais u  organizaciji četiri najvažnijih  Udruženja umjetnika Francuske i Muzeja Francuske, Mamićeva tada izložena slika Net-Paris edition iz njegove iznimno uspješne serije „Net“ ( Mreže) na Salonu Dessin et Peinture a l’eau je priskrbila  našem umjetniku službenu pozivnicu za izravno sudjelovanje na narednom  Art Capital 2018. ali i za ovu  izložbu na Salonu u Cannesu. Zahvaljujući tome pozvan je od strane  La Société des Artistes Indépendants da s njima izlaže u Louvru kao i da izravano s njima izlaže  na Art Capital 2018. u veljači 2018. god.  sklopu njihovog Salona  u Grand Palais gdje se  nalazi i službeno sjedište ovog Udruženja nezavisnih umjetnika. Budući je kapetan Stjepko pozvan da izlaže opet na Salonu  Salonu Dessin et Peinture a l’eau  i da mu je data mogućnost da uz njih izlaže i sa jednim od dvaju  drugih Salona: Salon des Artistes Francais ili Comparaisons , dogodila  se neuobičajena situacija da  je Stjepko Mamić  praktično dobio prigodu da izlaže na 3 ili čak sva četiri Salona koji organiziraju Art Capital a  propozicije  su predvidjele dva zbog čega je službeno zatraženo tumačenje kako bi se našem slikaru dopustilo izvanredno izlaganje i sa trećim Salonom jer su se već nadležni članovi Odbora  iz Salona Idependants izjasnili da mu oni tu mogućnost dopuštaju i žele da izlaže  s njima na Art Capital 2018. No, budući je njegova matični Salon   Salonu Dessin et Peinture a l’eau  čiji je počasni predsjednik njegov dugogodišnji mentor Prof. Jean Maxime Relange i koji je uz njegovu drugu mentoricu prof. Dinu Pickard s Academie de Port-Royal najzaslužniji za ulazak u „visoko“ umjetničko društvo Mamić će pričekati njihovo službeno dopuštenje  da li može izlagati s više od dva udruženja na Art Capital.

La Société des Artistes Indépendants (Udruga samostalnih umjetnika) osnovana  je 1884. kao odraz  želje tadašnje skupine inovativnih umjetnika koji su željeli prezentirati svoje radove samostalno.  Paul Cézanne, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec, Camille Pissarro i osnivači Albert Dubois-Pillet, Odilon Redon, Georges Seurat i Paul Signac odlučili su  stvoriti Salon des Independants kako bi  slobodno prezentirali svoje radove javnosti. Tako su umjetnici koji su izlagali na ovim Salonima a  kasnije postali povijesno najznačajniji predstavnici svoga doba tu svojevremeno prezentirali radove  remek djela  poput Seuratovog  “Le baignade à Asnières”, Signacovog  “Le Pont d’Austerlitz”,  zatim djela Henri-Edmond Cross, Odilon Redon, Albert Dubois-Pillet, Louis Valtat, Armand Guillaumin, Charles Angrand, Paul Cézanne, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec i Vincent van Gogha. Brojne djela s ovih Salona kasnije su izlagana i postala dijelom fundusa  u najuglednijim nacionalnim muzejima, galerijama ili privatnim  kolekcijama, kao  npr. pariškom  Muzeju Orsay  i državnim muzejima: Claude Monet, Pissarro, Renoir, Sisley, Maneta, Cezannea itd.  Sa Artiste Independants  su izlagali  do 1905.godine Henri Rousseau, Pierre Bonnard, Jean Metzinger i Henri Matisse  a u  razdoblju od 1890. do 1914.,  poznatom  kao La Belle Époque,  praktički su svi umjetnici povezani s modernizmom i avangardom izlagali su na njihovim Salonima.  Opus  Salona des Artistes Independants obuhvaća   radove  različitih sitlova i pravaca u umjetnosti, od realizma, impresionizma  do post-impresionizma, symbolizma, neo-impressionizma  /Divizionizam/poentilizam , fovizma do  radova  ekspresionističke, kubističke i apstraktne umjetnosti.

Prvi  Salon održan je iste godine kada su osnovani 1884. u  Pavilion de la ville de Paris (Champs-Élysées).  Godine 1895. i 1897. Salon des Indépendants održan je u Palais des Beaux-Arts (Champ de Mars). Između 1901. i 1907. godine, izložba je održana u Grandes Serres de la Ville de Paris (Cours-la-Reine, Pariz), također nazvanu Grande Serre de l’Alma, izgrađena za izložbu Sveučilišta  1900. godine. Od 1920. godine  Saloni des Artistes Independants  održavaju se u čuvenoj  grandioznom zdanju   Grand Palais na  Champs-Elysées, gdje se nalazi sjedište njihovog udruženja a gdje se održava i Art Capital.

  1. god. Indépendants je organizirao retrospektivu djela njihovoga  člana Toulouse-Lautrecaa,  1905.  retrospektivne izložbe Seureta i Vincent Van Gogha. Jean Metzinger  je 1903.   izložio tri slike u Salonu  des Indépendants  a potom preselio u Pariz sa sredstvima od njihove prodaje. J. Metzinger  je s Idependants  izlagao zajedno s Robertom Delaunayom i  1904. godine, kada  je Henri-Edmond Cross     ( Henri-Edmond-Joseph Delacroix), predstavio na Salonu  prvi put slike iz serije Venecija.

Cijeli niz respektabilnim imena koji u bili članovi i  izlagali  sa ovim povijesnim pariškim Udruženjem nezavisnih umjetnika na njihovim salonima ukazuje na činjenicu kakav uspjeh je postigao dubrovački slikar Stjepko Mamić i kakva čast je iskazana njemu kao umjetniku i priznanje njegovom  radu. No, to je čast i za njegov rodni grad Dubrovnik u kojem  živi i stvara ali i cijeloj Hrvatskoj. A kada se uzme u obzir  da je postao stalnim članom  Fondacije Taylor,uvažavajući činjenicu  tko  je njen osnivač   Baron Taylor i što znači biti članom tako renomirane  umjetničke asocijacije osnovane davne 1844. godine pod  pokroviteljstvom francuskog kralja, dokaz je da je stvaralaštvo kapetana Stjepka Mamića kao suvremenog umjetnika već  prepoznato  od onih koji imaju svoje mjesto i značaj na visokoj razini u međunarodnom svijetu umjetnosti.

Dokaz tomu je i učešće na 60. jubilarom Festivalu dei Due Mondi ( Festival dvaju svjetova)  koji je otvoren 29. 06. 2017.god. u talijanskom gradu Spoletu, gdje Festival objedinjuje  vrhunski kolaž – spoj različitih vidova  umjetnosti od glazbe,opere,  plesa,  kazališta, filma i  i likovnosti  do književnosti i poezije na najvišoj razini „crème de la crème”. A kada umjetnika i njegova djela, konkretno našeg slikara  Stjepka Mamića i njegove dvije  slike ( Android- Blue Fishes i Andromede Fish koje su bile izložene u klaustrumu  Crkve Francesco della Vigna u Veneciji  tijekom ovogodišnjeg  57. Biennale di Venezia)  za ovakav prestižni događaj odabere i pozove kurator koji je jedan od najuvaženijih talijanskih i međunarodnih  stručnjaka iz oblasti umjetnosti kao što je profesor Vittorio Sgarbi i kada su prezentirane na izložbi  Spoleto Arte u sklopu 60. Festivala  dei due Mondi,  koju je uz njenog predsjednika dott. Salva Nugnesa na svečanom vernissageu 01. lipnja otvorio  gradonačelnik Spoleta i predsjednik 60. Festivala dei Due Mondi gosp. Fabrizio Cardarelli, velika je čast i priznanje umjetniku, kao potvrda njegovog  rada ,  truda  i prvestveno talenta. Izložba u Spoletu  na kojoj  Stjepko Mamić izlaže s još 124 odabrana  umjetnika, slikara i skulptora,  ostaje  otvorena do 27. srpnja 2017. i može se svakodnevno razgledati u Palazzo Leti Sansi.

Katalozi  za izložbu Spoleto Arte i Festival dei Due Mondi  su rađeni u Mondadori Editore koji je  najveća izdavačka kuća u Italiji.

Istovremeno su u Rimu  u Galeriji Rosso Cinabro i Tokyu, u LaLaport, Tokyo-Bay  03/07/2017 otvorene  izložbe “Contemporary Collected” koje traju do  28/07/2017; kuratori izložbi su  Joe Hansen i  Cristina Madini. Ova  izložba ima za cilj pokazati odabirom radova 41 umjetnika različitih stilova i medija kao  presjek suvremenog europskog slikarstva,  istovremeno ih predstavljajući u Rimu i Tokiju. U ove  izložbe su uvrštena tri platna  dubrovačkog slikara  kapetana Stjepka Mamića.