HOP

Wolt nam za dostave unutar 1,5 km od restorana gdje smo pokupili hranu NE PLAĆA dodatno! 

Poštovanje,

Radim za Wolt zadnjih godinu dana, mislim da puno ljudi u HR u ova teška vremena zanima kako je raditi za digitalne platforme zato sam napisao ovaj tekst ispod:
Reklamiraju se da sustav automatski dodjeljuje narudžbe bez ikakvih preferencija, jedini kriterij je dodjela narudžbe vozaču koji je sposoban najbrže ispuniti zadatak.
To nije istina! U priči s mnogim kolegama, i prepisci u našoj WhatsApp grupi imamo hrpe dokaza da to nije istina. Znamo stajati na Trešnjevci pored mnogo restorana na sve strane i sustav nam ne želi dati narudžbu koja nam je blizu, nego forsira Srednjake, Rudeš i sl.
Drugi primjer, parkirani smo u blizini McDonaldsa na Vrbanima a dolazi nam pickup za McDonalds Špansko, Jankomir, Vrapče čak i Kruge! I tako je svaki put…umjesto da nam spoje najbliži oni nas šalju kilometrima u drugi McDonalds, produžuju samu dostavu, mi radimo nepotrebne kilometre (gubimo novce) ili se trošimo na biciklu.
U zadnje vrijeme nas dostavljače na automobilima šalju u pješačke zone?! Ne rijetko mi dolazi pickup na Tkalčićevoj ili Varšavskoj! Gdje bi ja trebao parkirati automobil i ne dobiti kaznu?

Kada radimo ujutro od 8h dok je manja potražnja, dolaze nam pickupovi od 4-9 km. Namjerno nam ne spajaju bliže, živim na Trešnjevci jednostavno je nemoguće da ovdje nema posla ujutro! Vidim koji restoran/dućan je otvoren, znam koliko rade, ali ne, Wolt nas namjerno šalje na prazne kilometre u okolne kvartove. Njihov algoritam je katastrofalno loš! (Stavio sam vam slike u prilog, vidi se gdje nas aplikacija šalje na pickup, i gdje smo se mi nalazili tj. koliko kilometara smo imali do tamo. Slike čuvamo u galerijama, da imamo dokaz jer se vidi datum i vrijeme snimke zaslona.)

U ponedjeljak 15.08. je bio kolaps, visoka potražnja a nema dostavljača. Sve je kasnilo minimalno 20 minuta što sam ja vozio, vidio sam kod kolega i preko sat vremena, najviše McDonaldsi s kojima stalno imamo problema i njih rijetko tko vozi. I oni umjesto da ponude 2 kune više po zadatku da nam što više kolega uskoči, oni samo prikažu poruku u aplikaciji da je visoka potražnja i da se spojimo na mrežu?! Oni ne mare uopće za nas, to pokazuju iz dana u dan. U ova teška vremena oni su nam SMANJILI NAKNADU po zadatku! Osnovna naknada za automobile i skutere (takvih dostavljača ima najviše) je samo 14,50 kn?!!
Pa sada vi vidite da li vam se uopće isplati voziti za takvu beskrupuloznu tvrtku koja vas pošalje i do 9 km na pickup, a drop off će u većini slučajeva biti unutar zračnih kilometar i pol i nećete dobiti ništa dodatno plaćeno! Hrpe dostavljača su u najmu s autima ništa im ne ostane, vlasnici automobila zarade mizeriju po zadatku, primorani smo raditi cijele dane da nam bude isplativo.
Nevjerojatno, ali Wolt nam za dostave unutar 1,5 km od restorana gdje smo pokupili hranu NE PLAĆA dodatno! To spada pod osnovnu naknadu!  I da stvar bude još gora, oni gledaju zračnu liniju, kao da mi vozimo helikoptere?! Jedino oni od konkurencije to rade! U stvarnosti radite dva-tri puta više kilometara. Sjećam se jednom dostave iz Rota Ksaver na Kraljevec, po njima je to spadalo pod osnovnu naknadu, a zapravo sam napravio 5 km i to vožnje uzbrdo!  Glovo npr. plati svojim dostavljačima put do restorana za prikup odnosno pickup.
Osjećate da vas ne cijene, da ih nije briga za vas, mi smo moderni robovi, 99% kolega je nezadovoljno, rade to jer moraju, jer su u blokadama a novce dobivaju na ruke. Radimo preko tzv. agregatora za Wolt, oni nam uzimaju 5-8 posto od zarade, i naravno MI NJIMA DAJEMO novce za doprinose koji su od 400-550 kn mjesečno jer je 99% kolega prijavljeno na samo 2 sata. Država to sve zna ali zarađuju milijune pa se ne žele time baktati.
Možete ostvariti bonus od 400 kuna ako u tjedan dana napravite 125 dostava (kod Glova i Bolt Fooda to je manje naravno), ustvari to nije 125 dostava nego prikup je u 125 restorana, sveukupno je 250 adresa. Da to zaradite na automobilu morate raditi hrpe sati svaki dan, 7 dana u tjednu. Kada odbijete registraciju, osiguranje, održavanje auta mi zarađujemo jako malo. Ja sam u godinu dana imao samo popravaka ovjesa, amortizera i standardnog održavanja za cca 6000 kn.
Dok u Europi Wolt svojim dostavljačima garantira minimalnu satnicu, npr. u Njemačkoj je 11 eura, kod nas to ne postoji. Zna se dogoditi pogotovo sada preko ljeta kada sam imao samo jednu dostavu na sat, cijele dane sam sjedio u automobilu da bi zaradio jako malo. Osim toga, korisnik nam može ostaviti napojnicu preko aplikacije, mi kada mu dostavljamo hranu ne znamo za to! Tek nakon sat-dva nam bude vidljivo, i ne piše ime korisnika/adresa nego restoran gdje smo uzeli hranu… Pošto znamo uzeti hranu za više korisnika u jednom restoranu, ne znamo tko nam je ostavio novce da mu se zahvalimo idući put kada ga vidimo. I da stvar bude još gora, napojnice ulaze u konačan iznos odnosno agregator nam uzima postotak i na njih!
Ali to nije sve…hajdmo dalje…
Novce koje potrošimo na kupnju mobilnog interneta kako bi mogli primati narudžbe preko njihove aplikacije oni ne refundiraju. Isto tako, hrpa korisnika želi da ih nazovemo kada stignemo na adresu, trošimo ponovno svoje novce koje nam Wolt ne želi refundirati. Ako nemate novaca na računu da nazovete korisnika i javite to podršci oni će vam odgovoriti da imaju pravo vas trajno isključiti s aplikacije?! Iskreno, meni su pozivi korisnima totalno neshvatljivi jer oni vide u svakom trenutku gdje se mi nalazimo i znaju kada smo na njihovoj adresi. Uz to, aplikacija im javi minutu-dvije prije nego smo na adresi.
Kada korisnici postave krivu adresu ili naruče za vikend hranu greškom na posao a doma su,Wolt podrška nas nazove (da, ne možete vjerovati) i kaže da im dostavimo hranu na tu adresu a ona zna biti kilometrima udaljena od nas. Mi to moramo napraviti, i ne, neće nam to dodatno platiti! Slao sam mailove u podršku i tražio naknadu, odgovorili su mi da to nije “praksa”?!
Ako korisnik odbije hranu jer je hladna, jako kasni ili slično, Wolt nam ne dozvoljava da mi tu narudžbu uzmemo sebi/bacimo/što god…nego nam narede da im dostavimo u ured u Metalčevu ulicu ili po novom u ogroman ured u novoj zgradi na Kuzminečkoj ulici.
Wolt aplikaciju za partnere su namjerno uništili i teško ih je kontaktirati/nešto pitati jer se dopisujete s chatbotom ustvari i on vam konstantno gura “rješenja” samo da vas se riješi. Snimka zaslona je u prilogu, nažalost na njoj se ne vidi što je “gurao pod rješenje” jer sam klikao na odgovore.

Pogledajte samo koliko glupih pitanja nam postave kada nam se npr. korisnik ne javlja na telefon ili nema zvono ispred zgrade. Pitanja su još gluplja ako ne možemo potvrditi zadatak (preuzimanje hrane) da krenemo na dostavu itd. Prije smo im samo napisali “molimo broj telefona” ili “potvrdite zadatak” i gotovo, sekunda posla.

Aplikacija, barem meni na Androidu jako šteka, imam Samsung S20, samo ta aplikacija se konstantno zamrzava, na skrolanje ili klikove često ne reagira itd. Prijavljujemo im stalno probleme ali se ne rješavaju. Nazvati ih ne možemo uopće, komuniciramo samo preko poruka!
Možete dostavljati Wolt narudžbe na dva načina:
  • povezane dostave
  • ili pojedinačne dostave.
Ako odaberete povezane dostave može se dogoditi da vam sustav spoji 3 restorana prije nego krenete dostavljati korisnicima ili u jednom restoranu pokupite hranu za 3 korisnika. To je do prije 4-5 mjeseci funkcioniralo odlično, sada povezane dostave nemaju nikakvog smisla. Raštrkane su na sve strane, kasnite u restorane/korisnicima, svi se žale, korisnici dobivaju hladnu hranu a mi loše ocjene i onda nam sustav daje manje narudžbi, ali oni to ne žele priznati.
Na pojedinačnim dostavama, imate 20 sekundi da prihvatite zadatak, na ekranu piše gdje je pickup i drop off. Dok kod povezanih NE PIŠE gdje je drop off! Pojedinačnih zadataka ih manje, tako nas žele prisiliti da vozimo povezane i gdje oni žele. U zadnjih par mjeseci počeli su problemi i s ovom vrstom dostave, pojavi nam se na ekranu novi zadatak, ali se makne tj. prikaže se novi zadatak PRIJE nego istekne tih 20 sekundi! Dogodilo mi se više puta da sam htio prihvatiti zadatak i onda oni prije nego je isteklo 20 sekundi podmuklo ubace novi zadatak koji mi nije blizu i nikako mi ne odgovara po kilometrima, ali slučajno pritisnem “Start” jer mi je prst milimetrima iznad gumba. Kada ih kontaktiram kroz podršku ne žele ga maknuti! Dok nisu uništili aplikaciju prije par mjeseci, to nije bio nikakav problem!
Forsiraju nas da obavezno nosimo njihovu odjeću na dostave, iako na njihovoj stranici piše da je obavezna samo Wolt torba kod prikupa/dostave. Isto tako je i kod Wolta u drugim državama. Čak možete nositi i Wolt torbu a raditi za konkurenciju na primjer. Kad smo preuzimali opremu uzeli su nam 150 kn depozita, ako oprema nije u dobrom stanju kada je vraćamo, ne vrate nam 150 kn i još nam naplate dodatno! Ako nemate novaca za platiti, ovrše vam račune.
Osim što nisu fer prema nama, nisu niti prema restoranima, uzimaju im ogromnih 28% provizije i tjeraju ih da preprave cjeniku u restoranu. Kažu da “cijene moraju biti iste u aplikaciji i fizičkoj lokaciji, kako se korisnici ne bi osjećali prevareno”. Duže vrijeme radim ovaj posao pa imam odličnu komunikaciju s vlasnicima restorana, fast food-ova i manjih trgovina, većina njih se žali na Wolt, kažu da su bezobrazni i otkazuju im suradnju zadnjih mjeseci. Upravo mi je danas rekla vlasnica jednog obiteljskog restorana (meni najdražeg, u koji svratim često jesti) s Trešnjevke da će im otkazati suradnju i prebacuje se na konkurentnu aplikaciju.
Wolt je jedna lažljiva, nemoralna i podmukla platforma! Ljudi izbjegavajte raditi za njih, evo ja upravo šaljem ovaj mail u redakciju i molbu za posao u hrpe dostavnih tvrtki.
Lijepi pozdrav
Pismo čitatelja