HOP

CROATIA AIRLINES -problemi sa zrakoplovima, bizarna organizacija tvrtke, otkuda tolika povećana zarada?

LONDONSKA ODISEJA CROATIA AIRLINESA

OTKAZALI IM LET LONDON-ZAGREB

 

Povod ovog članka je priča jednog od svjedoka ovih događanja, a to je moja snaha koja je bila jedna od 4 profesora, koji inače predaju engleski jezik, te su vodili 64 učenika iz 5. gimnazije na izlet u London prošli tjedan (ponedjeljak-petak). Problemi su nastali pri povratku iz Londona za Zagreb (čekiranjem povratnih karata su prešli granicu, jer Britanija nije članica EU).

Let koji ih je trebao vratiti u Zagreb, u večernjim satima u petak 28.4. 2023. bio je na kašnjenju, jer taj avion je trebao krenuti to poslijepodne iz Zagreba u London i tijekom večeri vratiti navedene putnike u Zagreb. Nakon dužeg vremena saznaje se da avion u Zagrebu ima tehničkih problema i da nije poletio, tako da je let iz Londona otkazan, a druge varijante za povratak te večeri nije bilo. Istovremeno i let iz Zagreba za Split je otkazan iz istih razloga. Znači dva aviona istovremeno u kvaru.

 Sada nastaju problemi, jer se mora prenoćiti do sutra, pa se prtljaga putnika vraća nazad njima i time ponovo prelaze Britansku granicu. Nakon nekog vremena pronalazi se smještaj za učenike i profesore, ali bez večere, jer na jednom od najvećih svjetskih aerodroma Heathrow u to doba ne radi niti jedan restoran ? U jutro svi dobivaju po 4 funte (oko 4 eura) umjesto doručka, a cijene na aerodromu su paprene. No taj dio pomalo gladni i žedni su preživjeli, pa stižu poslijepodne dva aviona „spasa“ (jedan ide preko Frankfurta), ali koji idu za Split, a ne za Zagreb!! (Grupa učenika je tada razdvojena u ta dva aviona), vjetojatno, jer je bilo i novih putnika. Iz Splita u večernjim satima 29.4.2023. kreće let za Zagreb, da bi za manje od sat vremena uredno sletio na Zagrebački aerodrom. Odiseja u svemiru 2023. (pardon, to je Arthur Clarke) u verziji Croatia Airlinesa je sretno završila.

‘Nismo dobivali informacije, a najgore je bilo profesoricama sa 64 učenika koji su tamo zapeli’

Problem je bio što flota Croatia Airlinesa vikendom radi samo do 15 sati. Meni nije bila opcija ne znati kad ću letjeti, ja sam uzeo zamjenski let, ali puno me koštao“, kaže jedan od putnika.

Zbog kvara dva zrakoplova Croatia Airlinesa, u petak navečer otkazan je let London – Zagreb na kojemu je trebalo biti i 60-ak učenika zagrebačke 5. gimnazije, informira nas u kratkom članku, 24sata:

– U petak tijekom dana došlo je do neplaniranih poremećaja u redu letenja Croatia Airlinesa, zbog toga što su dva zrakoplova bila prizemljena zbog tehničkog kvara. Jedan od zrakoplova trebao je ići na let za London i povratno za Zagreb. Tijekom dana kada smo vidjeli da će doći do poremećaja isplanirali smo da prebacimo dio putnika s leta za Zagreb, na let London-Split, no nismo mogli sve. O tome je naša kompanija obavijestila zastupnika Croatia Airlinesa u Londonu. Javili smo im da imamo poremećaj i da preusmjeri putnike, a ako ne može sve, da im osigura hotelski smještaj. Istodobno smo zatražili od Zračne luke Heathrow koja ima ograničenje polijetanja do ponoći da nam produlji vrijeme polijetanja. No oni su to odbili. Zato je donesena operativna odluka da se let London-Zagreb otkaže, jer da smo u tim trenucima poslali sa zakašnjenjem prvi idući slobodni avion, on ne bi mogao poletjeti natrag iz Londona za Zagreb. Morao bi ostati u Londonu zbog ograničenosti radnog vremena ZL London – rekao je za 24sata glasnogovornik Croatia Airlinesa Davor Janušić.

JEDNA OD NAJVEČIH SVJETSKIH ZRAČNIH LUKA HEATHROW, IZGLEDA DA NOĆU NE RADI ILI RADI U SMANJENOM OBIMU!? ŠTO JE RAZLOG, SMANJENJE CO2, JER SU NEKI DAN BRITANCI POTVRDILI INFORMACIJU DA DO 2030. GODINE OSTAJU RADITI SAMO TRI NJIHOVE NAJVEĆE ZRAČNE LUKE.

“Dio putnika prebacili smo na Split, drugi će danas u Zagreb”

Dio putnika su kaže, preusmjereni na let za Split, dok će ostali biti prebačeni za Zagreb tijekom subote.

– Vrlo važna stvar je da je naš zastupnik u Londonu trebao osigurati hotelski smještaj za putnike. No vrlo je teško u to doba dana naći raspoloživi smještaj za toliki broj putnika. U ovom trenu nemamo informacije je li im svima pronađen smještaj. Inače, u slučaju da su putnici sami osigurali neki hotelski smještaj, mogu se obratiti kompaniji radi refundacije troškova – kazao nam je Janušić.

Jedan od putnika koji je imao kartu za petak za večernji let London- Zagreb ispričao nam je što se sve događalo.

– Nismo dobili poruke prije, već sam čekao boarding i u 19.15 sati je pisalo koji će biti gate, onda je pisalo da pričekamo, potom je objavljeno da je otkazan let. Otišao samo do help deska za CA, tamo sam vidio ostale putnike uključujući profesorice sa 64 učenika 5. gimnazije. Zaposlenici s Heathrowa su jasno komunicirali, rekli su nam da će nam osigurati hotel, da ćemo dobiti prtljagu, ali nije iskomunicirano što će biti sa zamjenskim letom. Pokupili smo prtljagu i rekli su nam da idemo do drugog šaltera i da ćemo dobiti broj CA – priča nam Zagrepčanin.

 

Dobili broj koji nije radio.

Navodi da su dobili papir s brojem besplatnog info telefona Croatia Airlinesa,  međutim on nije radio!?

– Problem je bio što taj broj radi vikendom samo do 15 sati, nitko se ne javlja na broj kasnije već se javlja automat s porukom da nazovemo u 9 ujutro. Meni nije bila opcija ne znati kad ću letjeti, ja sam uzeo zamjenski let, puno me koštao, no nisam dobio informaciju kad bi mogao dobiti zamjenu. Međutim, najveći problem je bio za učenike zagrebačke 5. gimnazije kojih je bilo 64 plus profesorice i da nije zagarantirano da će drugi dan svi oni stati na let za Zagreb. Ne znam koja je situacija s njima, mislim da im je osiguran hotel. Isto tako moram reći da su neki dobili informacije preko poruke od strane CA za zamjenski let, ja recimo i još jedna osoba do mene nismo. S moje strane je bilo dosta stresno, no kažem najveći problem je bio profesoricama. Pretpostavljam da su im riješili smještaj – rekao nam je Zagrepčanin koji je trebao biti na letu iz Londona za Zagreb.

Kontaktirali smo ravnatelja zagrebačke 5. gimnazije, Tihomira Engelsfelda, no do objave članka nije nam odgovorio na pisani upit, pa ne znamo jesu li učenici na kraju noć morali provesti na aerodromu.

Kako nam tvrdi izvor, CA je sve do 2012. godine ostvarivala gubitke i to za 2012. godinu u iznosu od 488 milijuna kuna, da bi potom zajedno s japansko-američkim konzorcijem ( za chemtrailse ) Poshipu limited ušla u sustav kao članica Star Alliance grupe i već u 2013. ostvarila 722 tisuće kuna dobiti, a kroz cijelu 2013. godinu, zabilježili su dobit veću od 7,5 milijuna kuna. Kako?

Što je zapravo razlog povećanja dobiti našeg avioprijevoznika Croatia Airlines d.d., radi li se zapravo o prodaji motora zrakoplova ili zaista o boljem poslovanju, otvorila se i treća i to puno izglednija opcija?

Nacionalna zrakoplovna tvrtka koja ima flotu od 13 zrakoplova, ugradila je sustav sa kojim zarađuje bolje nego prevozom putnika?

Zorislav Gerber

HOP

HOP -portal na Telegramu
https://t.me/hopportal