SLIKA S. MAMIĆA OSVOJILA POVIJESNI SALON FRANCUSKIH UMJETNIKA – u Hrvatskoj podmeću mu lažne aukcije, a supruzi liječnici rade pakao

0
1643

HRVATSKI SLIKAR STJEPKO MAMIĆ NA SALONU DES ARTISTES FRANCAIS U PARIZU!

mreza

“MREŽA ” DUBROVAČKOG KAPETANA OSVOJILA ŽIRI POVIJESNOG SALONA FRANCUSKIH UMJETNIKA
VELIKI USPJEH HRVATSKOG SLIKARA STJEPKA MAMIĆA u PARIZU: žiri najvažnijeg udruženja francuskih umjetnika potvrdio odabir njegove slike za 231. izdanje čuvenog pariškog Salona.
Hrvatski slikar Stjepko Mamić uspio je slikom „Net Magna “ očarati žiri Udruženja francuskih umjetnika.

Tako je dobio priliku izlagati na četiri najvažnija povijesna pariška salona umjetnosti. Teniskim žargonom mogli bi reći kako je kapetan Mamić osvojio Grand Slam četiri najvažnija povijesna pariška salona umjetnosti. Jer nakon uspješnih izlaganja na pariškom Salonu des Artistes Independants, Salon du Dessin et de la Peinture a l’aeu i Salon d’ Automne, sada je njegova slika odabirom najstrožih žirija odabrana za najstariji i najprestižniji povijesni Salon des Artistes Francais. Motiv slike „Net Magna“ u miješanoj tehnici na lanenom platnu dimenzija 200×150 cm je već u svijetu prepoznatljiv Stjepkov prikaz ribarske mreže iz dubine našeg mora koja dočarava pogled odozdo na barku sa svjetlošću noćnog ferala. Motiv kojeg kapetan Stjepko vjerno dočarava i kao strastveni ronilac koji roni diljem planeta kojeg je oplovio sedam puta tijekom trideset godina navigacije kao pomorski kapetan. Zadnjih 15 godina njegove slike putuju po svijetu kao najbolji ambasadori kulture i umjetnosti.
Sama činjenica o povijesti pariškog salona francuskih umjetnika koja datira od doba francuskog kralja Louisa XIV i Colberta ukazuje kakav uspjeh je biti dijelom tog čarobnog svijeta elitne umjetnosti protkane poviješću, od davne 1663. godine i prvih Salona do danas.

Uspjeh je tim veći i značajniji jer je uz Net Magnu već jedna Mamićeva slika odabrana za ovogodišnji pariški Art Capital 2021. Riječ je o kolorističnoj slici također velikih dimenzija „Corals reef“ , 200 x 150 cm koja je odabrana za drugi po starosti i značaju najvažniji povijesni pariški salon Salon des Artistes Independants čiji je Stjepko punopravni član.
Nakon uspješne izložbe pod staklenim svodom čuvene pariške Grand Palais u veljači 2020. godine na Art Capital kada je izložio 4 slike velikih dimenzija na prestižnoj poziciji A1 Salona des Artistes Independants, Mamićeva slika „Net Magna“ je bila izabrana i od strane žirija pariškog Salon d’Automne ( Jesenjeg salona) u listopadu 2020.god. koji je zbog epidemioloških mjera odgođen ali je izdan katalog sa odabranim djelima umjetnika među kojima je i Mreža dubrovačkog kapetana. Iz istog razloga odgođen je i ovogodišnji Art Capital koji se trebao održati u veljači 2021. god.

Stjepko Mamić je odabran za predstavnika Hrvatske na Azijskom Bienalu koje će se održati u Daki u ožujku 2021. god. u organizaciji Ministarstva kulture i Akademije umjetnosti Bangladeša, pod pokroviteljstvom UNESCO a gdje će izložiti sliku “Asgardian fish”.

Stjepko je bio aktivni učesnik i na humanitarnoj izložbi MEADOWS MASK ART (dizajn zaštitih maski) u organizaciji UNESCO a i Mediterranean Endeavors Advancing Development of Widespread Sustainability), MOFAA (Meadows Olympian Fine Art Artists) i MIFAA (Meadows International Fine Art Artists) u svibnju 2020. Cjelokupan prihod od prodaje maski sa prepoznatljivim motivom Stjepkovih ribica je otišao za pomoć unesrećenima u eksploziju u Beirutu.
Unatoč svjetskoj pandemiji zbog Covida 19 dubrovački umjetnik kapetan Stjepko Mamić je bio aktivan na međunarodnoj umjetničkoj sceni. Iako je u protekloj 2020. godini odgođena i izložba Olimpijskog udruženja slikara koja se trebala održati tijekom Olimpijskih igara u Tokyu na kojoj je Stjepko trebao izlagati, dubrovački slikar imao je bogatu umjetničku i izložbenu aktivnost. Osvojio je četvrto od ukupno šest nagrađenih mjesta mjesto na American Art Awards 2020 sa slikom „Big Net Dubrovnik’s Edition “, miješana tehnika na lanenom platnu, 200×150 cm, u kategoriji BEST FANTASY LANDSCAPE PAINTERS. Tako se Hrvatska zahvaljujući Stjepku našla na pobjedničkom postolju uz Rusiju, USA, Kanadu i Kinu od ukupno 66 zemalja čiji umjetnici su se natjecali. Stjepko Mamić je već treću godinu za redom među najboljim umjetnicima iz cijelog svijeta čija su djela ocjenjivali članovi žirija kuratori iz 25 američkih galerija i muzeja.
https://thombierd.medium.com/2020s-best-fantasy-landscape-painters-named-by-25-galleries-c96863d1434e
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00qGB5-apGaQ3sDb8vEK35gTjQI_g:1610239718740&source=univ&tbm=isch&q=MEADOWS+MASK+ART&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwiN3sCzkpDuAhVCxYUKHT80CEUQjJkEegQIBBAB&biw=1920&bih=978#imgrc=Rx8zNue3Jiq0tM

1663. – francuski kralj LOUIS XIV i COLBERT, u želji da utjecaj i slavu Francuske prošire na umjetnost, proglasili su Kraljevsku akademiju jedinim pravim predstavnikom slikarstva u Francuskoj i odlučili kako će se svake godine održati izložba umjetničkih djela njegovih članovi. Tako je 1667. godine organizirana prva izložba Kraljevske akademije u Louvru koje će se kasnije nazvati salonima “Le Salon”. To je podrazumijevalo izlaganje najboljih djela. Održala se u prostorijama Akademije kao prva izložba umjetnosti u Francuskoj otvorena za javnost. Naziv „Sallon“ uveden je 1725. godine kada je održan u „Sallon carré du Louvre“. Zbog promjene francuskog pravopisa naziv je iz “Sallon” promijenjen u “Salon”. Uz termin svečanog prvog otvaranja salona „rođen“ je i danas uvriježeni termin vernissage na Salonu 1842.

Riječ Vernissage zapravo označava širenja sloja laka na platnu pa se ta riječ uporabljava od tada za prijem koji se uglavnom održava dan prije otvorenja Salona za publiku a čija je svrha je bila okupiti zajedno sa umjetnicima autoritete i kritičare. Ovaj dan vernissagea je bio toliko važan u životu umjetnika da su i ujutro na dan inauguracije smjeli staviti završni sloj laka na njihova djela.
U sjajnoj povijesti Salona des Aristes Francais ističu se imena umjetnika koja su obilježila posljednja stoljeća: Delacroix, Ingres, Manet, Rodin, Claudel, Bartholdi, Dufy, Picabia i brojni drugi koji su bili njegovi članovi. Od 1881. do danas djeluje pod imenom Société des Artistes Français. Od 1901. godine i velike svjetske izložbe svake se godine, osim nekoliko prekida zbog ratova ili građevinskih radova, Salon održava u Parizu u Grand Palais na Champs-Elysées. Danas Društvo francuskih umjetnika ima nekoliko stotina članova, kojima se svake godine u vrijeme predstave priključi nekoliko stotina izlagača. Umjetnici: slikari, kipari, arhitekti, graveri, glasoviti ili diskretni, sudjelovali su u njegovoj organizaciji i počastili njegove zidove. Naša arhiva svjedoči o svim tim imenima koja obilježavaju povijest Salona do danas. Salon, kojem su se divili ili ga kritizirali, ali bez obzira na to poštovali u inozemstvu, bio je i još uvijek prisutan u francuskom umjetničkom životu. Pod prestižnim staklenim krovom GRAND PALAIS de Paris, Société des ARTISTES FRANÇAIS, otvoren je za sve: francuske i strane umjetnike. Svake godine predstavi se oko 650 međunarodnih umjetnika, koje potvrđuje redovito obnovljeni žiri koji ih odabire i dijeli medalje i privatne nagrade. Svi umjetnici izlažu svoja djela izravno javnosti, bez posrednika, izvan komercijalnih krugova.

https://www.artistes-francais.com/
Historique – Le Salon des Artistes Français (artistes-francais.com)

Dok u svijetu slave Mamićeve u maćehinskoj državi Hrvata slave neke ljude koji više mrze nego vole Hrvatsku. Tako to politika i mediji određuju.

Dubrovačka bolnica dala je otkaz gospođi Mamić kao vrsnoj liječnici, dok sama bolnica proživljava najbizarnije trenutke postojanja, poput neke loše humorističke serije u kojoj radnici prepituravaju barku  u vrijeme lockdowna ili su legendarne vožnje maloljetnog sina šefa bolnice romobilom.

Bolnica kao brodogradilište ili romobilska staza, novinari koji objavlju lažne aukcije, zločesti ljudi koji progone Mamićeve prava je slika države, vlade i ministra zdravstva.
HOP