Objavljujemo sudsku odluku iz STRASBOURGA o ukidanju nošenja maski

0
6015
FRANCUSKA DEMOKRACIJA!

KAD IMAŠ DRŽAVU U KOJOJ SUD RADI ODMAH PO PODNIJETOM ZAHTJEVU

A SUCE KOJI NISU NA  KOLEKTIVNOM GODIŠNJEM ODMORU, ONDA SE ODLUKE (PRESUDE) DONOSE U VREMENU DOGAĐANJA, ŠTO JEDINO I IMA SMISLA!

 

U vremenu kad se bolnice pripremaju za neki „novi val“,  kako kaže ministar Božinović danas: „opasnom infekcijom“, kad samozadovoljno prof. Alemka kaže kako je „Zarazna bolnica skoro pa puna“ (sigurna sam ona s nestrpljenjem išćekuje „novi val“ još od prvog), te kako od 3 pacijenta na respiratoru (zašto su na respiratoru ako im pluća još rade?) dvoje sigurno umire, kad šef požeškog stožera u samoizolaciji kosi travu sa sinom ispred kuće (i to sve govori o ovom covid projektu),  kad se starce u domovima drži u logorskoj izolaciji kako bi što prije skončali, ne od covida već od tuge, kad Šveđani  bacaju maske i uživaju u slobodi, onoj pravoj, ne festivalima slobode u performans duhu uz pivce, malo glazbe i mjere logorske uprave, kad je u Njemačkoj ukinuto nošenje maski u školama (o čem naši stožeraši pojma nemaju, oni su još hipnotizirani preporukama WHO, ne čudimo se),  red je objaviti svima na znanje dokument koji sinoć dobih iz Francuske.

U prilogu je presuda i u originalu pa prepuštam Faktićgrafićima,  vlasti  a prije svega liječnicima – potrudite se, pručite, pokažite hrabrosti i štitite svoje pacijente, prevedite iznova, možda je meni nešto – pobjeglo!

Pitam se jel itko poslupa ili jel itko pročitao nešto od velikog francuskog  mikrobiologa, još na početku ovog globalnog eksperimenta,  Didier Raoulta? Ima jedna rečenica koju je još u veljači 2020. izrekao,  a baš oni kojih se tiče ne žele je čuti: “Liječnik može i mora razmišljati poput liječnika, a ne poput metodologa”!

Inače, ovdje svakako treba napomenuti kako Švedska „ država nikada nije zatvorila škole, tvrtke, kafiće i restorane te je imala stalnu visoku razinu prijenosa. Međutim, za razliku od mnogih europskih zemalja koje bilježe ponovni porast slučajeva, čini se da švedske brojke idu prema dolje.

image.png

Švedski državni epidemiolog Anders Tegnell iz Agencije za javno zdravstvo tvrdi kako zdravstvene studije nisu dokazale da maske djelotvorno ograničavaju širenje virusa, sugerirajući da čak mogu donijeti više štete nego koristi ako se ne koriste ispravno.“

https://m.vecernji.hr/amp/vijesti/sami-protiv-svih-svedani-tvrde-da-maske-donose-vise-stete-nego-koristi-i-odbijaju-ih-nositi-1428821

Najnovija vijest iz Njemačke, od 1. rujna ukinuta obveza nošenja maski u školama  u Sjevernoj Rajni – Vestfaliji ( Nordrhein-Westfalen), najvećoj njemačkoj pokrajini koja broji preko 18 milijuna stanovnika. Očekivano,  odluka je u već zaluđenom društvu izazvala

buru, no, odluka Ministarstva  obrazovanja je na snazi.  Čestitam!

image.png

https://www.dw.com/hr/teme/s-9747

http://rs.n1info.com/Svet/a635623/Nemacka-koronavirus-maske-u-skolama-ukinute.html?fbclid=IwAR24VbhHjLrEF1x4tgBRyYANhVpeT-Ugl3GtcNyqiovP22Y3suaDxHN-yqw

Nema se tu što puno pisati, treba samo čitati, i, zamisliti se.

Zar smo zaista tolike budale, ovce (uz dužno poštovanje ovcama)?

Dokle?

„Za stvaranje pandemije (ili kako je ja volim zvati pLandemije) ne treba virus, samo par stotina milijuna eura za medije, političare i podguzne muhe“– (sorry) reče danas europarlamentarac Mislav Kolakušić.  Kako mu ne vjerovati?

A kako to izgleda ta presuda Upravnog suda iz Strasbourga čitajte.

Očekujem kako će ih kod nas biti te kako će svi odgovorni za svo zlo i torturu koja nam se nezakonito nanosi – odgovarati! A popis odgovornih  sigurno će biti povelik.

UPRAVNI SUD

IZ STRASBOURGA

Broj 2005349

__________

G. I

___________

Gospodin  Stéphane Dhers

Predsjednik suda

___________

od 2. rujna 2020

RÉPUBLIQUE FRANÇAISE AU NOM DU PEUPLE FRANÇAIS  Le juge des référés


FRANCUSKA REPUBLIKA U IME FRANCUSKOG NARODA 
– Sudski  sažetak

Uzimajući u obzir sljedeći postupak:

Zahtjevom i podneskom, registriranim 31. kolovoza 2020.,  M., koju zastupa Me Charles, zatraženo od suca privremeno oslobađanje:

1) prvenstveno, suspendirati, na temelju odredbi čl

L. 521-2 Zakona o upravnom pravosuđu, izvršenje uredbe od 28. kolovoza 2020. kojom je

Prefekt Bas-Rhin nametnuo  nošenje maske, od 29. kolovoza 2020. u 8 sati i

do zaključno s 30. rujnom 2020. bilo kojem stanovniku starom najmanje jedanaest godina na javnim cestama i na svim mjestima otvorenim za javnost, u općinama Bischheim, Bischwiller,

Erstein, Haguenau, Hoenheim, Illkirch-Graffenstaden, Lingolsheim, Obernai,

iz Ostwalda, Savernea, Schiltigheima, Sélestata i Strasbourga, s izuzetkom ljudi

u situaciji s invaliditetom, uz medicinsko uvjerenje koje opravdava ovo izuzeće i koje

provoditi zdravstvene mjere za sprečavanje širenja virusa i one koji se bave umjetničkom ili sportskom aktivnošću;

2 ), alternativno, da naredi hitne mjere za koje se čini da će vjerojatno

zaštititi temeljne slobode koje su, po njihovom mišljenju, ozbiljno kršene i

očito ilegalne;

3) naplatiti državi iznos od 3.000 eura uz primjenu članka

L. 761-1 zakonika o upravnom  postupku;

Oni tvrde da:

– opravdavaju interes za djelovanjem;

– ispunjen je uvjet hitnosti;

– zdravstveno stanje se popravilo u Bas-Rhinu, posebno prema bilješci iz Nacionalni institut za statistiku i ekonomske studije od 31. srpnja 2020. i tablica  regionalnih podataka regionalne zdravstvene agencije od 27. kolovoza 2020., pokazuje da je vrhunac slučajeva

identificiran unutar hitnih službi , 27. ožujka 2020 .; drugdje je aktivna cirkulacija virusa u ovom odjelu blizu nule;  javne vlasti nisu poduzimale radnje istog reda kao onda kod je zdravstvena situacija to zahtijevala početkom 2020 .;

-nošenje maske izlaže stanovništvo riziku za njegovo zdravlje; svjetska zdravstvena organizacija preporučila je vlastima da sustavno ne nameće nošenje maske, s obzirom na to da je to uključujući pogrešan osjećaj sigurnosti i opasnosti za zdrave ljude; čak ni Nacionalna medicinska akademija nikada nije zagovarala nošenje maski na mjestima u javnosti; nadalje, niti jedna znanstvena studija nije pokazala učinkovitost nošenja maski; dakle, sporni nalog ozbiljno i očito ilegalno predstavlja uplitanje u slobodu kretanja, kao pravo na zaštitu zdravlja i pravo na poštivanje privatnog života. Obranom, registriranom 1 1. rujna 2020. prefekt Bas-Rhin zaključuje da zahtjev treba odbiti.

Tvrdi da su kumulativni uvjeti nametnuti odredbama čl L. 521-2 Zakona o upravnom pravosuđu, te da  nisu ispunjeni i zdravstveni uvjeti  koji  opravdavaju obvezu nošenja maske. Uzimajući u obzir ostale dokumente u spisu. Viđeno: – Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i sloboda temeljni; – kodeks javnog zdravstva; – Zakon br. 2020-856 od 9. srpnja 2020 .; – Uredba br. 2020-860 od 10. srpnja 2020 .; – zakonik o upravnoj pravdi.

Predsjednik suda imenovao je gospodina Dhersa da odlučuje o zahtjevima za privremenu zaštitu.

Stranke su redovito obavještavane o danu rasprave.

Salušani su tijekom javne rasprave

1. rujna 2020. u nazočnosti

Gospodin Bohn, tajnik:

– izvještaj g. Stéphanea Dhersa;

– zapažanja Me Charlesa koji predstavlja MM. i koji je objasnio sredstva i elemente koji su navedeni u njihovom zahtjevu i tvrdi da nalog mora biti osporen, jer nametanje nošenja predstavlja mjeru koja nije ni potrebna ni odgovarajuća pa  predstavlja ozbiljno i očito protuzakonito miješanje u slobode

temeljene u pitanju;

– zapažanja podnositelja zahtjeva;
– zapažanja gospođe, koja zastupa prefekta Bas-Rhin, uz pomoć liječnika regionalne zdravstvene agencije Grand Est. Istraga je zatvorena na kraju javne rasprave. Uzimajući u obzir sljedeće: 1. Dekretom od 28. kolovoza 2020. prefekt Bas-Rhin nametnuo je nošenje maske, od 29. kolovoza 2020. u 8 sati i zaključno do 30. rujna 2020. osobama od jedanaest godina  i više, u javnom prostoru općina Bischheim, Bischwiller, Erstein, Haguenau, Hoenheim, Illkirch-Graffenstaden, Lingolsheim, Obernai,

iz Ostwalda, Savernea, Schiltigheima, Sélestata i Strasbourga, s izuzetkom ljudi

s invaliditetom, pod određenim uvjetima, i oni koji se bave umjetničkom aili fizičkom  aktivnošću.

Uglavnom, MM. traži od privremenog suca da suspendira, na temelju odredbi članka L. 521-2 Zakonika o upravnoj pravdi, izvršenje primjene ovog dekreta. Alternativno, podnositelji zahtjeva traži od suca da odredi hitne mjere koje omogućavaju zaštitu temeljnih sloboda.

O radu suca u sažetku, te i temeljnim slobodama o kojima je riječ:

2. S jedne strane, pod odredbom članka L. 511-1 Zakonika o upravnoj stvari: “

sudac  donosi mjere privremene prirode, te da se odluči što je prije moguće.

Prema članku L. 521-2 ovoga

Šifra: “U skladu s tim zahtjevima i opravdanom hitnošću, sudac odlukom može naložiti

sve mjere potrebne za zaštitu temeljnih sloboda prema svakoj osobi, zatim

javno pravnoj osobi ili privatnopravnom tijelu odgovornom za upravljanje javnom službom koje bi

izazvalo ozbiljno i očito nezakonito miješanje u izvršavanje jedne od njegovih ovlasti.

Sudac  donosi odluku u roku od četrdeset osam sati. “Prema članku R. 522-1 istog zakonika:

„Zahtjev za proglašenje hitnih mjera mora  opravdati hitnost stvari “.

3. S druge strane, 1 ° I članka 1. Zakona br. 2020-856 od 9. srpnja 2020.

organiziranje izlaska iz izvanrednog zdravstvenog stanja ovlašćuje premijera, osim dana

područja na kojima članak 2. istog zakona proširuje izvanredno zdravstveno stanje, od

od 11. srpnja 2020. i do 30. listopada 2020. za reguliranje kretanja ljudi u interesu javnog zdravlja

 i s jedinom svrhom kontrole širenja  covid19. II istog članka predviđa da on može ovlastiti prefekte da poduzimaju bilo kakve mjere za opću ili pojedinačnu primjenu ovih propisa. Odjeljak III ovog članka kaže da:

“Mjere propisane primjenom ovog članka strogo su proporcionalne a u njih moraju biti

uključeni zdravstveni rizici koji odgovaraju vremenu i mjestu. Završavaju bez odgađanja kad više nisu potrebne ”. Članak 1. Uredbe br. 2020-860 od 10. srpnja 2020. propisuje opće mjere potrebne za suzbijanje epidemije covid-19 na teritorijima koji su proizašli iz izvanrednog zdravstvenog stanja i na onim gdje je ono produljeno  te ovlašćuje župana odjela da nošenje maske učini obveznim, u slučajevima kada to nije propisano ovom uredbom i samo kada to zahtijevaju lokalne prilike.

4. Rezultat je kombinacije odredbi članaka L. 511-1 i L. 521-2 od

zakonika o upravnom  pravu  koji pripada  odluci suca, kada je to pravo oduzeto na temelju članka L. 521-2 i da se primjećuje ozbiljno i očito nezakonito doveđenje od strane pravne osobe javnog prava do temeljne slobode koja proizlazi iz tužbe ili propust ove javne osobe da propiše mjere koje će vjerojatno biti  razlogom  ovih  tužbi,  kada postoji izrazita nužda opravdavajući izricanje zaštitnih mjera u vrlo kratkom roku. Te mjere moraju, u načelu, biti  privremene, osim kada takva mjera ne može osigurati učinkovito izvršavanje poštivanja temeljne slobode .

Na temelju članka L. 521-2, sudac koji donosi odluku  može naložiti tijelu  odgovornom za privremeno poduzimanje organizacijskih mjera za odluke iz njihove nadležnosti,  kada su u pitanju hitne mjere za koje se čini da su potrebne,  u vrlo kratkom roku, mora osigurati  temeljnu slobodu koja je ozbiljno i očito ilegalno, povrijeđena. Očito nezakonita priroda kršenja  temeljnih sloboda  posebno se procjenjuje  uzimajući u obzir sredstva koja su na raspolaganju upravnom tijelu nadležnom za radnje koje je već poduzelo.

5. Za primjenu članka L. 521-2 Zakona o upravnom pravosuđu,  pravo na poštovanje privatnog života,  sloboda dolaska i odlaska, kretanja, sloboda poduzimanja i pravo na zaštitu zdravlja predstavljaju temeljne slobode u smislu odredbi ovoga članka.

Na zahtjev za privremenom pravnom pomoći:

S obzirom na uvjet koji se odnosi na postojanje ozbiljne štete i očito ilegalne za temeljnu slobodu:

6. M. tvrdi da obveza nošenja maske nije opravdana jer, prema podacima Nacionalnog instituta za statistiku i ekonomske studije i agencije regionalne zdravstvene regije Grand Est, zdravstvena situacija se znatno popravila u Bas-Rhin i da nije usporediva  s onim što se dogodio u ožujku 2020.

Oni tvrde također da učinkovitost maske u borbi protiv širenja covid-19 nije dokazana i to, prema privremenim smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije formulirano 6. travnja 2020. nošenje bi podrazumijevalo rizik od samokontaminacije i moglo bi stvoriti osjećaj sigurnosti koji može dovesti do zanemarivanja drugih preventivnih mjera, kao što su fizičko “distanciranje” i higijena ruku.

7. U svojim najnovijim privremenim smjernicama koje se odnose na „nošenje maske u framework of covid-19 “, od 5. lipnja 2020. i dostupno na svojoj web stranici, Svjetska zdravstvena organizacija smatrala je da je nošenje maske “dio a antiinfektivne mjere namijenjene ograničavanju širenja određenih respiratornih bolesti virusne infekcije, čiji je covid-19 dio ” i koji bi mogao ” omogućiti i zdrave zaštiti  (u slučaju kontakta sa zaraženom osobom) a ne samo osobama koji nose virus da ih ne prenose (kontrola na izvoru) ”.  Ova međunarodna organizacija također je pozvao vlade da “potaknu širu javnost da nosi maske u situacijama  poput javnog prijevoza, trgovina ili drugih zatvorenih ili prenapučenih okruženja “kako bi” učinkovito obuzdala prijenos covid-19 u područjima lokalnog prijenosa ”,  u izdanim privremenim smjernicama javnosti 19. kolovoza 2020.

U svom mišljenju br. 8, objavljenom 27. srpnja 2020. pod naslovom “Pripremite se sada da se predvidi povratak virusa na jesen “,  znanstveno vijeće covid-19,  napomenuo je da je cirkulacija virusa ponovno postala važnija, da je ova situacija odgovarala  “kretanju stanovništva

povezano s praznicima, ali prije svega s postupnim gubitkom zaštitnih mjera, nošenjem maski

ali i fizičkog distanciranja, posebno u najmlađe populacije “.

Tamo je naznačio da je “vrlo vjerojatno da će se drugi epidemijski val primijetiti u jesen ili zimu “, te je podsjetio  na važnost  maske i na to  “obvezu nošenja maske na zatvorenim javnim mjestima [bila je] mjera koja se može proširiti na sva javna mjesta “.

8. U Bas-Rhinu zdravstvenu situaciju obilježava porast pandemije, budući da, prema regionalnim nadzornim podacima regije Grand Est health, stopa incidencije, koja odgovara ukupnom broju novih slučajeva za 100.000 stanovnika tijekom 7 dana, kretala se od 11,5 do 38,9 od 14. kolovoza 2020. do 28. kolovoza 2020 i to stopa pozitivnosti, koja predstavlja udio pozitivnih testova dobivenih na broju

ukupnog  broja ispitivanja provedenih tijekom 7 valjanih dana, iznosio je 2,6% 28. kolovoza 2020. u odnosu na 1,4%  prije četrnaest dana. Konkretno, broj pozitivnih slučajeva  kod osoba starost od 20 do 29 godina, je blizu nule 13. srpnja 2020., kontinuirano se i stalno povećavala da bi 23. kolovoza 2020. dosegla stopu incidencije od 91 slučaja na 100 000 stanovnika ali istina je da je i broj testova višestruko povećan.  Konačno, broj pozitivnih slučajeva u  odnosu na broj stanovnika  pomnožen je s 2,5 tijekom tjedna od 17. kolovoza 2020. do 23. kolovoza 2020., kada je broj testova bio samo 1,5 u tom razdoblju.

9. Dakle, s obzirom na zdravstvene rizike kod stanovništvo populacije 13 općina pogođenih spornom uredbom o prefekturi, svaka s više od 10.000 stanovnika, imperativ da se zaustavi širenje covid-19, u trenutnom kontekstu obilježenom kraj školskih i sveučilišnih praznika, i iako je široko prihvaćen od strane znanstvene zajednice da maska predstavlja učinkovito sredstvo za suzbijanje ove

pandemije, prefekt Bas-Rhin mogao bi legalno nametnuti odluku u spomenutim općinama.

10. Međutim, iz odredbi uredbe od 28. kolovoza 2020. jasno je da je ta obveza obuhvaćala razdoblje

od 29. kolovoza 2020. do 30. rujna 2020., tj. 33 dana, a posebno da se primjenjuje tijekom dana i na cijelom teritoriju svake od 13 općina. Prefekt Bas-Rhin, kojem je bio općeniti i apsolutni karakter njezine uredbe suprotno odvjetništvu, nije dao nikakvo obrazloženje po ovom pitanju, dok odredbe

gore spomenutog članka 1. uredbe od 10. srpnja 2020. ovlašćuje samo predstavnika država da nošenje maske učini obveznim kad to zahtijevaju lokalne prilike. Napokon  iz dokumenata u spisu ne proizlazi da bi postojalo trajno  nošenje maske u svim općinama već da bi se to ticalo samo okolnosti  visoke koncentracije stanovništva ili posebnih okolnosti  koje bi pridonijele širenju covid-19.

11. Slijedom toga, sporni se nalog u toj mjeri odnosi na slobodu dolaska i odlaska, kretanja

svačije pravo na poštivanje njegove osobne slobode ozbiljno i očito  ovo predstavlja ilegalno uplitanje.

Glede hitnog stanja:

12. Osporeni dekret odmah utječe na slobodu dolaska i odlaska i osobnu slobodu ljudi pozvanih na kretanje na teritoriju općina na koje se odnosi. Ne pojavljuje se, posebno iz razloga navedenih u točkama presedana, da postoji dovoljan javni interes za njegovo održavanje u cijelosti i do

30. rujna 2020. Izvanredno stanje predviđeno člankom L. 521-2 Kodeksa pravde te je  stoga ispunjen

i upravni postupak.

O mjerama koje treba propisati:

13. S obzirom na potrebe, s jedne strane, za zaštitu slobode dolaska i odlaska, kretanja, i svačije pravo na poštivanje njegove osobne slobode i, s druge strane, zaustaviti širenje covid-19, prikladno je da privremeni sudac, u okolnostima slučaja, odredi prefektu Bas-Rhin donijeti novi dekret koji isključuje iz obveze nošenja maske  u dotičnim općinama u vremenskim razdobljima koja nisu karakterizirana jakom gustoćom naseljenosti ili zbog lokalnih prilika koje bi mogle pogodovati širenju ovog virusa, najkasnije do ponedjeljka 7. rujna u 12 sati. Ako to ne uspije, izvršenje osporene uredbe od 28. kolovoza 2020. automatski će se obustaviti.

O zaključcima koje je iznio M. i prema članku L. 761-1 Kodeksa:

14. Prema članku L. 761-1 Zakona o upravnom postupku: “Sve u svemu u postupku, sudac nalaže stranci koja je dužna platiti troškove ili, u protivnom, gubitnoj stranci platiti drugoj strani iznos koji ona odredi za nastale troškove koji nisu uključeni u troškove. Sudac uzima u obzir pravičnost ili ekonomsku situaciju  osuđene stranke. Može, čak i po službenoj dužnosti, iz razloga koji se temelje na istim razmatranjima, reći da on nema mjesta za ovu osudu. “

15. U okolnostima slučaja, prikladno je odrediti  državi  svotu od 1.000 eura za troškove MM. a što nije uključeno u troškove.

NALOZI:

Članak 1.: Nalaže se prefektu Bas-Rhin da izda novi dekret isključujući obvezu nošenja maske na područjima općina obuhvaćenih njenom uredbom od 28. kolovoza 2020. za razdoblja koja nisu karakterizirana velikom gustoćom naseljenosti ili lokalne prilike koje će vjerojatno pogodovati širenju covid-19, najkasnije do ponedjeljka 7. rujna 2020. u 12 sati.

Članak 2.: Ako prefekt Bas-Rhin nije poduzeo mjere predviđene člankom 1. ovog naloga, izvršenje njegove uredbe od 28. kolovoza 2020. automatski će biti obustavljeno od isteka spomenutog datuma

Članak 3.: Država će platiti MM. i svotu od 1.000 eura (tisuću eura) prema članku L.

761-1 zakonika o upravnom postupku.

Članak 4.: O ovome će se obavijestiti  M., na adresi M., ministar unutarnjih poslova i prefekt Bas-Rhin.

Sastavljeno u Strasbourgu  2. rujna 2020.

Sudac sažetka,

S. Dhers


Republika upućuje i naređuje ministru unutarnjih poslova, s obzirom na njega ili i sve izvršitelje  ovog zahtjeva,  obzirom na pravne lijekove protiv privatne stranke,  osiguranje izvršenja ove odluke.

 

Mr. sc. Arna Šebalj

HOP

 

image.png
image.png
image.png
image.png
image.png
image.png