Meštrovićevo remek djelo ‘Zdenac života’ postalo je “nosač” i pozadina javnog performansa žalovanja zbog nedavne smrti pjevača A. Rahimovskog?!

0
5613

Ingrid Runtić- mag.art

Piše: Mag. art Ingrid Runtić

Svjedočimo totalnom sumraku razuma, besramnom skrnavljenju vrhunskog umjetničkog djela i kulturne baštine.

Meštrovićevo remek djelo ‘Zdenac života’ postalo je “nosač” i pozadina javnog performansa žalovanja zbog nedavne smrti pjevača Akija Rahimovskog. Što rade institucije koje bi trebale očuvati hrvatsku kulturu i baštinu? Ministarstvo kulture? Itko? Tko je ovo dozvolio, ili još bolje; je li itko pitao za dozvolu korištenja Mestrovićevig djela u ovakve svrhe?

FB_IMG_1643336657336 FB_IMG_1643336635014
Kakve veze Mestrović i njegov Zdenac života imaju s Akijem?!

Za desetak dana počinje vrijeme karnevala, odnosno poklada. Tragično je to što je “obveza maskiranja” na snazi već dobrih dvije godine u većini zemalja svijeta, što je pokladnom maskiranju oduzelo svu draž i smisao. Koliko me nehumane zabrane, naredbe “socijalne distance” i “novonormalna” prohibicija i zabrana ispijanja kave i ostalih napitaka u društvu, u kavanama ili lokalima, podsjetila na neka fašistička i monstruozna davna vremena, za koja sam bila uvjerena da se više nikada neće ponoviti – o tome ovdje ne želim više pisati. Dovoljno je reći da su za umjetnika poput mene i općenito za umjetničko stvaranje, ovakve okolnosti pogubne i nepojmljive. Dok traje rat, muze šute. Ali, u nutrini umjetnika vodi se strahovita bitka za život. Jer život je komunikacija i interakcija s drugima, kao što se i umjetničko djelo stvara za ljude, a ne za internet i virtualni doživljaj. Stoga se ispričavam za te okolnosti za koje nisam odgovorna, a koje su nas sve prisilile na umjetnu komunikaciju internetom.

U nadi da će razum i ljudskost ipak jednom morati prevladati ovo bezumlje, iz svojih sjećanja izvlačim okolnosti u kojima su nastale moje slike Venecije, odavno poznate prijestolnice karnevalskog razdoblja. Na moju žalost, nikada nisam u Veneciji bila za vrijeme karnevala, ali jesam nekoliko puta ujesen, samo na par dana, uvijek vrlo kratko, ali i to je bilo dovoljno za upijanje dojmova koji su ubrzo bili pretočeni na platno. Naravno, i mene su fascinirale mletačke palače, bazilika na trgu sv. Marka, kanali i filigranska arhitektura, povijesno nasljeđe i raskošna ljepota ovog čudesnog grada koji kao da lebdi nad vodom. Slikarski rečeno, i sam zrak nad Venecijom je protkan nitima srebra, baš kao i more koje ju okružuje. Ukratko, kao da patina srebra i zlata prekriva svaku palaču, svaki kamen i ukras, mostić i kanal toga grada… Cijela Venecija se ziba kao u čahuri te zlatno-srebrne patinaste koprene. Sve je njome obavijeno i ušuškano, tako da nisam imala potrebu slikati poznate obrise grada, već su me najviše privlačile male vodene kale, kanali, odraz neba u vodi i istovjetnost boja, kao da je sve satkano od iste, fine zlatno-srebrne materije. Ta plemenita i prastara čahura nije od onih koje će jednoga dana otkriti snažne boje na krilima nekog prelijepog leptira. Ne, ta čahura ostaje uvijek ista u svojoj filigranskoj nutrini, kroz koju čovjek samo prolazi ili kratko biva (kao i ja). Ipak, neke zgusnute jake boje postoje i tu, ali su i one prožete nitima plemenitih metala. Tako su crvene boje mojih slika Venecije pune bakra i zlata, a plave i žute protkane srebrom. Čak je i voda kanala na slikama mahovinasto zelena i modra, baršunasto narančasta i purpurna ili srebrnkasto-siva, baš kao i zrak i nebo u kojem se voda zrcali. Zato je nemoguće u Veneciji odvojiti nebo od tla, jer jedno odražava i zrcali drugo, kao kristal ili dijamant koji slike množi u beskraj.

Možda je u tome počiva tajna venecijanskih maski koje samo u Veneciji od ukrasa i varke postaju treperava stvarnost…
Neka vas moje riječi i slike prenesu u svijet umjetnosti koja, zna se, liječi ranjenu ljudsku dušu…

Kada mediji ruše hrvatske brendove

FB_IMG_1643336455634

Izgleda da se bljutarnji bacio na propagandno blaćenje hrvatskih vrhunskih proizvoda, ali ni slova ne želi napisati o tome kako je moguće da ovakvi vrsni proizvodi kao cedevita ili čokolino nitko nije uspio promovirati u svijetu, kao što bi i zaslužili. Od samo tih par namirnica koje smo mogli izvoziti u cijeli svijet, Hrvatska bi povukla nevjerojatni profit. Jer, stranci i turisti kada dođu kod nas, obavezno kupuju “za doma” upravo te namirnice.
Što se čokolade tiče, naša (Kraš i Kandit) je nemjerljivo bolja i kvalitetnija od bilo koje austrijske, njemačke ili čak i švicarske (od potonjih se jedino Lindt može mjeriti s Krašem).
Id austrijske Milke nakon prvog zalogaja osjećam mučninu jer je puna šećera i aditiva, dok su naše daleko ukusnije i prirodnije.
Pisac teksta nije baš vičan hrvatskom, jer bi pravilna riječ, kada se o hrani radi, bila “ukusno”, a ne “fino” (strana riječ koja puno toga može označavati i koja se kasnije udomaćila u našem jeziku).
Em neobrazovani, em s lošim namjerama uništenja svega vrijednog u nas. Ovaj članak spada u kategoriju podvala ‘kako uništiti turističku sezonu’ tipa napisa kao: morski pas ili meduze, prljavo more, previsoke cijene, loš smještaj, nikakvi sadržaji, bezobrazni domaćini itd. Vidim, plaćenički novinari su proširili svoju prljavu rabotu i na ove, uistinu vrhunske hrvatske prehrambene proizvode, na upravo one recepture koje nitko u svijetu osim nas nema. Dokle samo seže ta opsesivna mržnja prema Hrvatskoj?!

 

HOP