Umor duše – Sumnja, strah, žalost, malodušje, na kraju dolazi beznađe, koje predstavlja smrt duha

0
8758

Riječ ‘umor’ dolazi od latinske riječi ‘morti’ što znači ‘mrtav’. Postoji dakle jedna vrsta umora koja je plod klonulosti, tj. smrti duha.

Od tog umora nema većeg. Puno je gori i teži od bilo kojeg fizičkog napora i trpljenja! A stube po kojima se do njega silazi jesu: sumnja, strah, žalost, malodušje, … pa potom kao zadnja beznađe, tj. očaj, koji predstavlja smrt duha. U takvom stanju u čovjeka može ući svakojaka bolest. Medicina ga lakonski naziva ‘stres’!
“Po čemu je jaram ugodan i breme lagano? Po čemu su zahtjevi Govora na gori lagani? Odgovor je jasan: jer se On sam stavlja sa svakim čovjekom u jaram, jer on nije kao njegovi protivnici koji ljudima prte i tovare terete, a sami ni da prstom maknu. On se sam podmeće, on nosi i svoj i moj/tvoj križ te tako pomaže nositi. On su-nosi, on je su-upregnut u jaram. U jarmu su uvijek dvojica. Ni s jednom drugom riječju kao s ovom ne gestikulira Isus cijelom svojom egzistencijom (Kierkegaard). Upravo je taj filozof otkrio ‘glazbu iza tih riječi’, ‘životni žar iza te glazbe’. Filozof uspoređuje ovaj mesijanski poziv s onim masovnim otpadom nakon govora o kruhu života u Kafarnaumu (Iv 6,60-66); s jedne strane Isus se razdaje, poziva sve u svoje društvo, s druge strane, ljudi odbijaju i pomoć i pomoćnika, odlaze od njega u svoj nedohod, u svoje bespuće. Bez Isusa čovjek ostaje nedovršeni lik, torzo.”-Tomislav Pervan

Pazimo gdje “ateriramo” i što je predmet našeg interesiranja, jer nije sve onako kako se čini da jest.

Kratko i jasno da ne može biti jasnije; Ako tvrdimo da vjerujemo u Boga, a nemamo komunikaciju s njim, mi smo licemjeri.

Jedno govorimo, a drugo radimo. Ujedno smo i lašci , jer molitva podrazumijeva našu ovisnost o Bogu. Ako ne molimo tad mislimo da možemo sami i bez Boga riješavati životne izazove, a to znači da nemamo poniznosti. Odsustvo pak poniznosti znak je da svoj ja uzdizemo na prijestolje koje je rezervirano samo za Boga.

Dakle, tvrdimo da vjerujemo u Boga, a zapravo vjerujemo u sebe i svoje snage. Na taj način upadamo u svojevrsno prokletstvo budući se u njeg ulazi po gubitku istinske nade da spas dolazi po otkupljenju i vjeri u isto.

A kad nema nade tad su otvorena vrata paklena kroz koja zlodusi zauzimaju životna područja. Zato se kaže da nada zadnja umire. Bez nje se dogadđa duhovna smrt. Čak I kad vjera malaksa, a ljubav ohladi ostaje još nada koja drži vrata volje zatvorenima prodoru zla u čovjekov duh. S gubitkom nade volja kapitulira, gubi se sloboda i čovjek postaje rob.

 

M. Bušić

HOP

HOP -portal na telegramu

https://t.me/hopportal