Trumpove carine od 145% prema Kini daju rezultate, ali ne one koju je očekivao: praktično je prestao dolazak brodova iz Kine.
Nema brodova – nema posla za lučke radnike – nema posla za cestovne prijevoznike i željeznicu – nema robe u shopping centrima.
Toga nije bilo od najgorih dana korona pandemije 2020. No ovaj put je Trump jednak pandemiji.
U petak ujutro lučki dužnosnici zapadne obale rekli su CNN-u za zapanjujući prizor: niti jedan teretni brod nije napustio Kinu s robom za dvije glavne luke zapadne obale u proteklih 12 sati. To se nije dogodilo od pandemije.
Prije šest dana, 41 brod je trebao isploviti iz Kine prema kompleksu zaljeva San Pedro, koji obuhvaća i luku Los Angeles i luku Long Beach u Kaliforniji. U petak je bila nula.- piše CNN.
Trgovinski rat predsjednik Donald Trump je prošlog mjeseca uveo ogromne tarife na većinu kineskog uvoza. To je dovelo do manje brodova na moru koji su nosili manje tereta u američke luke. Za mnoge tvrtke sada je preskupno poslovati s Kinom, jednim od najvažnijih trgovačkih partnera Amerike.
Dužnosnici su zabrinuti ne samo zbog nedostatka plovila koji napuštaju Kinu, nego i brzine kojom je taj broj pao.
“To potiče alarm, izjavio je Mario Cordero, izvršni direktor luke Long Beach. Sada vidimo brojeve u više od onoga što smo svjedočili u pandemiji zbog otkazivanja i manje dolaska plovila.
Najnajprometnije luke u zemlji doživljavaju velike padove prometa tereta. Luka Long Beach ima pad od 35-40% u usporedbi s normalnim volumenom tereta. Luka Los Angeles je ovog tjedna imala pad prometa od 31%, a luka New York i Jersey kažu da se također gubi poslove zbog usporavanja. Luka Seattle priopćila je u srijedu kako ima nula kontejnerskih brodova u luci, anomaliju koja se nije dogodila od pandemije.
“To je stanje jer se ništa ne isporučuje, izjavio je za CNNs Kaitlan Collins.
Poslovni pad
Tržišta
Dow 42,282.29 0.30%
S&P 500 5,902.94 1.01%
Nasdaq 19,058.31 1.87%
Indeks straha i pohlepe
Američki i kineski trgovinski predstavnici trebali bi se ovog vikenda sastati u Ženevi kako bi se prvi put suočili u pokušaju da se zaustavi trgovinski rat. Većina robe koja se prevozi iz Kine u Sjedinjene Države ima tarifu od 145%, dok je većina američkog izvoza u Kinu pogođena tarifom od 125% . Predsjednik Donald Trump predložio je u petak smanjenje tarifne stope s Kinom na 80 posto, ali je kazao kako će konačni uvjeti biti na tajniku financija Scott Bessent.
Za potrošače, koji se suočavaju s većim cijenama ili nestašicom određenih predmeta, Cordero kaže kako se sporazum ne može uskoro očekivati.
Ako se stvari ne mijenjaju brzo, možemo vidjeti prazne proizvode na policama sve češće. To će sada osjetiti potrošači u sljedećih 30 dana”, kazao je Cordero.
Sve više od 63% tereta koji teče u luku Long Beach je iz Kine — najveći udio bilo koje američke luke.
Unatoč tome, Kina još uvijek predstavlja glavni izvor uvoza u Sjedinjene Države. Maersk, druga po veličini brodska linija na svijetu, izjavili su za CNN-u da je promet tereta između Sjedinjenih Država i Kine pao za 30-40% u usporedbi s normalnom.
“EKONOMSKI GENIJ” DONALDA TRUMPA:
Najprije poništi trgovinski sporazum SAD sa UK, pa ispregovara novi trgovinski sporazum SAD sa UK po kojem obje strane plaćaju nekoliko puta veće carine. S time da su nove carine za američke potrošače bitno veće od carina za britanske potrošače. Uglavnom kad uspjeha nema onda treba i ovako loš sporazum prikazati kao uspjeh.
HOP