U Hrvatskoj hatchback vozila popularnija su od limuzina i karavana zajedno

0
3044

Provjere povijesti vozila u Hrvatskoj otkrile da su hatchback vozila popularnija od limuzina i karavana zajedno

Različiti oblici karoserije automobila odražavaju različite potrebe. Neki vozači preferiraju manja hatchback vozila, dok se drugi odlučuju za prostranije opcije kao što su karavani ili SUV-ovi. Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za automoto podatke carVertical pokazalo je da Hrvati preferiraju manje automobile i nisu toliko zainteresirani za vozila iz segmenata D i E.
Raste udio hatchback automobila

Hatchback je najpopularniji oblik karoserije u Hrvatskoj (na njega otpada 42,1 % svih provjera povijesti automobila provedenih na carVerticalu u 2023.), što je porast s obzirom na 38,7 % u 2022.

Iako i limuzine i karavani imaju udio od 18,7 %, to je pad u odnosu na prošlu godinu – smanjenje s 26 %, odnosno 21,3 %.
Vrsta karoserije 2022 2023 Postotna promjena
kupe 2.7% 1.9% -0.8%
karavan 21.3% 18.7% -2.6%
hatchback 38.7% 42.1% 3.4%
MPV 3.5% 6.9% 3.4%
limuzina 26.0% 18.7% -7.3%
SUV 7.9% 11.7% 3.8%
„Hatchback automobili sve su popularniji na carVerticalu u Hrvatskoj. Ovi automobili savršeno kombiniraju praktičnost i ekonomičnost goriva, jeftini su za kupnju i održavanje nije skupo”, kaže carVerticalov stručnjak za automobile Matas Buzelis.
Coupe je najmanje popularan oblik karoserije automobila

Coupe je najmanje popularan oblik karoserije automobila u Hrvatskoj, s udjelom od samo 1,9 %, što je pad u odnosu na 2,7 % prošle godine.

MPV ili višenamjenski automobili također imaju manji broj kupaca, iako je njihov udio porastao s 3,5 % na 6,9 %.

Najviše je porasla popularnost SUV-ova: sa 7,9 % na 11,7 %. Ovo predstavlja globalni trend jer prodaja SUV-ova konstantno raste na mnogim tržištima. Istovremeno, potražnja za limuzinama opada.

„Možda je glavni razlog zašto vozači odustaju od limuzina taj što nisu praktične za gradsku vožnju. Veći automobili s manjim prtljažnim prostorom nešto su što ljudi ne žele za svakodnevnu upotrebu”, pojašnjava Buzelis.

Prema Buzelisu, nije važno koju vrstu automobila kupci odaberu, sve dok ne preskoče nijedan korak u procesu kupnje, uključujući probnu vožnju, provjeru fizičkog stanja u servisu i provjeru povijesti. Izvješća o povijesti otkrivaju zapise o oštećenju vozila i vraćanje kilometraže, i tako pomažu u filtriranju loših izbora prije nego što potrošite vrijeme i novac na fizičke preglede i testne vožnje.

Elena Babarskaitė/Carvertical za HOP

HOP na Telegramu

https://t.me/hopportal