Vožnja električnim automobilom lažna je ekološka politika – razotkriven Elon Musk

0
8333

Vožnja električnim automobilom lažna je ekološka politika – razotkriven Elon Musk

Global Research, 15. siječnja 2024

U Švedskoj postoji elektrificirana cesta za punjenje električnih vozila (EV) tijekom vožnje[1].  Dionica ceste od 2 km prva je takve vrste u svijetu, a do 2045. planirano je proširenje daljnjih 3000 km električne ceste. Sve to zvuči prilično cool i futuristički, a ja se prisjetim teksta pjesme iz 1980-ih, pjevač Eddie Grant je pjevao “we’re gonna rock onto Electric Avenue”. Međutim, razmislimo jesu li ova skupa električna vozila zapravo ekološki prihvatljiva ili su ipak mega-korporativna marketinška prijevara? 

Ovaj članak pokazuje da je potonji slučaj. Stvarnost je da su zavedeni ekolozi koji kupuju ove automobile naivčine za mega-korporacijsko oglašavanje, neuko ponosni na svoje takozvane eko-automobile s niskim udjelom ugljika.

Očigledno, nesvjestan da proizvodnja milijuna baterija za električne automobile zahtijeva ogromne rudarske operacije za stjecanje i rafiniranje velikih količina metala rijetkih zemalja, kao što su litij, rodij i kobalt; da se ti metali moraju vaditi iz zemlje pomoću strojeva koji pokreću vozila koja emitiraju ugljik na dizel ili benzin; i što je još važnije, procesi rudarenja i rafiniranja mogu uzrokovati značajno i opsežno onečišćenje tla, zraka i vodenih sustava, na primjer u ruralnoj Kini i Mongoliji[2]. Za razliku od lažne klimatske agende, ovo su stvarni ekološki problemi.

Ispod je slika polja za ispiranje litija. Od ovoga se sastoje vaše EV baterije. Toliko je neurotoksično da ptica koja sleti na ovo ugine za nekoliko minuta. Pogodite što čini vašem živčanom sustavu. Potapšajte se po ramenu zbog očuvanja okoliša.

Nadalje, nastojanje da se do 2035. ukine benzinski ili dizelski prijevoz u korist e-vozila temelji se na laži jer vozila s litij-ionskim baterijama imaju ukupni “ugljični otisak” kada su učinci iskopavanja litija i proizvodnje svih dijelova uključeno, to je gore od dizelskih automobila. 

Nadalje, električne automobile još uvijek pokreće električna energija proizvedena iz fosilnih goriva i najvjerojatnije će tako biti i dalje. Unatoč desetljećima državnih subvencija, energija vjetra daje manje od 5% svjetske energije, a solarna energija samo 1%. Korištenje električne energije za punjenje vozila i uređaja također je izrazito neučinkovito korištenje energije, pokazuje studija Europske udruge za baterijska električna vozila koju je naručila Europska komisija (EK):

„Energetska učinkovitost ‘Well-to-Tank’ (od primarnog izvora energije do električnog utikača), uzimajući u obzir energiju utrošenu proizvodnjom i distribucijom električne energije, procjenjuje se na oko 37%.“

Pogledajmo obmanjujući marketing za električna vozila. Prvi obmanjujući marketinški trik na koji su nasjeli milijuni ekologa bio je ‘hibrid’. Hibridni automobili zapravo su automobili na benzinski pogon s malo pomoćne baterije, a mala baterija mora se puniti iz benzinskog motora.

Ako je kilometraža s EPA certifikatom 55 mpg, onda se ne razlikuje od nehibridnog vozila koje postiže 55 mpg. Svijet 100% pun ‘hibridnih’ vozača još uvijek je 100% ovisan o nafti. 

Sada razmislite o pametno osmišljenoj marketinškoj predstavi za električne automobile Elon-a Musk-a , suosnivača i izvršnog direktora Tesla Motorsa. U članku objavljenom na web stranici Tesla Motors [3], on navodi: 

“sveobuhvatna svrha Tesla Motorsa… je pomoći ubrzati prelazak s ekonomije iskopavanja i spaljivanja ugljikovodika na solarnu električnu ekonomiju…  Htio bih se osvrnuti na dva argumenta koji se ponavljaju protiv električnih vozila – odlaganje baterija i emisije elektrana… Litij-ionske ćelije Tesla Motors nisu klasificirane kao opasne i sigurne su za odlaganje…   baterija se može prodati tvrtkama za recikliranje (bez subvencioniranja) na kraju svog životnog vijeka većeg od 100.000 milja…

Uobičajeno pobijanje električnih vozila kao rješenja za emisije ugljičnog dioksida jest da ona jednostavno prenose emisije CO2 u elektranu. Očigledna suprotnost je da se električna energija iz mreže može razviti na različite načine, od kojih mnogi, poput hidroelektrana, vjetra, geotermalne energije, nuklearne energije, solarne energije itd. ne uključuju emisije CO2. Međutim, pretpostavimo na trenutak da se električna energija proizvodi iz izvora ugljikovodika poput prirodnog plina… najveći pobjednik je čista električna energija:

nudit ćemo solarni uređaj skromne veličine i cijene… Ovaj sustav se može… postaviti kao nadstrešnica za automobil i generirati će oko 50 milja električne energije dnevno. Ako putujete manje od 350 milja tjedno, bit ćete “energetski pozitivni” u pogledu vašeg osobnog prijevoza… zapravo ćete vratiti više energije natrag u sustav nego što potrošite u prijevozu!”

Međutim, Elon Musk ne spominje činjenicu da:

  • Prelazak s ekonomije ugljikovodika rudarenja i spaljivanja na solarnu električnu ekonomiju sam po sebi zahtijeva veliku potrošnju energije fosilnih goriva za prenamjenu cijelog svjetskog industrijskog sustava, kao i za izgradnju golemih novih energetskih mreža za energiju vjetra i sunca , itd., jednostavno kako bi se smanjile emisije CO2. Novi industrijski okvir koji će sam po sebi još uvijek vrlo zagađivati tlo, zrak i vodu na praktički iste načine kao i stari okvir jer stvara sve više i više ‘proizvoda’ za tržište i prodaju, poput električnih automobila, koje mi sada im se netočno kaže da je u redu jer je to ‘zeleni proizvod’; 
  • Povrat energije na uloženu energiju (EROEI) za solarnu energiju i energiju vjetra prenizak je da bi bio održiv i stoga je prenamjena i ponovna izgradnja svjetskog energetskog i industrijskog sustava za dekarbonizaciju gospodarstva rasipanje golemih količina fosilnih goriva (ne čudo da sektor traži subvencije); 
  • proizvodnja potencijalno stotina milijuna novih električnih automobila i baterija za električne automobile uključuje nastavak rasprostranjenog rudarenja i prerade metala rijetkih zemalja, kao što su litij, rodij i kobalt, koji su ograničeni resursi . Dokazano je da rudarenje i obrada metala rijetkih zemalja zagađuje zemlju, zrak i vodene sustave, poput rijeka.
  • ako punite automobil solarnom energijom, možda vraćate nešto više energije natrag u sustav nego što potrošite u ‘vožnji automobila’. Međutim, vožnja električnog automobila samo je jedan mali dio cjelokupnog procesa potrošnje energije od rudarenja preko proizvodnje do distribucije, a da ne spominjemo energiju ugrađenu u proizvedene materijale nove industrijske infrastrukture opskrbnog lanca širom svijeta, uključujući automobile, tvornice, energiju mreže, vjetrenjače, fotonapon itd. 

Kao primjer zašto su električni automobili lažna zaštita okoliša, razmotrimo Teslin model Y bateriju na slici ispod.

Zauzima sav prostor ispod putničkog prostora automobila. Za proizvodnju je procijenjeno potrebno: 

12 tona kamena za litij; 5 tona minerala kobalta (većina kobalta nastaje kao nusprodukt prerade ruda bakra i nikla. Vrlo ga je teško nabaviti i vrlo je skup.);

3 tone rude nikla; i 12 tona rude bakra. Osim toga, morate premjestiti 250 tona tla da biste dobili: 26,5 funti litija; 30 funti nikla;

48,5 funti mangana; i 15 funti kobalta. Za proizvodnju baterije također je potrebno 441 funti aluminija, čelika i/ili plastike i 112 funti grafita

Vozilo Caterpillar 994A obično se koristi za zemljane radove kako bi se dobili esencijalni minerali. Procjenjuje se da troši između 250 i 775 galona dizela u 12 sati[4]. Konačno, dobivate automobil s “nultom emisijom”. Trenutačno većina potrebnih minerala za proizvodnju baterija dolazi iz Kine ili Afrike; a veliki dio teškog rada za nabavu minerala u Africi obavljaju djeca! 

Cijena Teslinih baterija za modele automobila Tesla kreće se od 5.000 do 20.000 dolara.

Potrebno je sedam godina da električni automobil postigne nultu razinu CO2. Prosječni životni vijek baterija je 10 godina. Tek u posljednje tri godine počinjete smanjivati svoj ugljični otisak. Tada se baterije moraju zamijeniti i gubite sve dobitke koje ste ostvarili u te tri godine. 

Treba razlikovati stvarnost od laži koje nam svima govore UN, WEF i mega-korporacijsko oglašavanje. Riječ “održivo” oteta je prije nekoliko desetljeća i sada se obmanjujuće koristi za promoviranje programa mega-korporacijskih komunističkih interesa kojima nije stalo do okoliša. Cilj je katapultirati čovječanstvo u ‘lažno-održivo’ totalitarno okrilje UN-ove Agende 2030 i drugih pametnih marketinških planova koje su u potpunosti osmislile takozvane elite korporativne WEF Davos grupe.

*

Napomena čitateljima: Kliknite gornji gumb za dijeljenje. Pratite nas na Instagramu i Twitteru i pretplatite se na naš Telegram kanal. Slobodno ponovno objavite i podijelite članke Global Researcha.

Mark Gerard Keenan , bivši je znanstvenik u Odjelu za energiju i klimatske promjene britanske vlade te u Odjelu za okoliš Ujedinjenih naroda. Autor je sljedećih knjiga:

Markove e-knjige u PDF formatu dostupne su na  https://mkeenan.ie/shop/ .

Slobodno ponovno objavite i podijelite članke Global Research-a.

Bilješke

[1]  Izvor: https://www.euronews.com/next/2023/05/09/sweden-is-building-the-worlds-first-permanent-electrified-road-for-evs-to-charge-while -dri

[2]  Izvor: https://www.theguardian.com/environment/2012/aug/07/china-rare-earth-village-pollution

[3]  Relevantni članak koji je napisao Elon Musk dostupan je na: https://www.tesla.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me

[4]  Izvor: https://www.heavyequipmentforums.com/threads/cat-994-fuel-consumption.94089/

 HOP

HOP -portal na telegramu

https://t.me/hopportal