Zračna luka postaje geto zbog velikogoričke vlasti?

0
1615

plesoMZLZ (Međunarodna zračna luka Zagreb) zatvorila je uoči Uskrsa pješački prolaz između naselja Pleso i prostora zračne luke.  Građani Plesa oštro su reagirali, te je prolaz ponovno otvoren, ali je upitna budućnost te komunikacije.

Poslije zbora građana Plesa zbog iznenadnog i nenajavljenog zatvaranja pješačkog prolaza iz Plesa prema Zračnoj luci Zagreb, već sutradan prolaz jer bio otvoren. Uskrsni blagdani prekinuli su daljnje pregovore s francuskim koncesionarom, ali sigurno će se priča s ulazima u ograđeni prostor Aerodroma nastaviti. Sve je više indicija da je Grad Velika Gorica znao i pristao na ideju koncesionara da se zatvore svi ulazi u MZLZ, osim iz pravca Bapča, to jest obilaznice prema Domovinskom mostu. Francuski koncesionar je, navodno, u Gradu održao prezentaciju prometnih rješenja na Aerodromu, a u njegov tim je imenovan pročelnik Dubravko Katulić za koordinaciju između Grada i koncesionara. Grad će se, ako je to točno, vrlo teško „oprati“ od optužbi da nije znao što koncesionar smjera.

Kada već Grad kukavički pristaje na sve zahtjeve stranog koncesionara, građanska inicijativa Plesa trebala bi se izboriti ne samo za pješački prolaz, već i za otvaranje ceste i izgradnju kružnog toka kod nekadašnje upravne zgrade Aerodroma.

Ako bi plan stranog koncesionara uspio, Pleso i Velika Gorica bi skoro sasvim bili odsječeni od Zračne luke. Mali obiteljski biznisi – iznajmljivanja soba kod, primjerice, Ivacija, Barbe Nike, Cool-a, hotel Garni, privatna parkirališta i budući luksuzni hotel s 50 soba koji bi se upravo trebao graditi, mogli bi odmah zatvoriti vrata. Kome je to u interesu, Plesu svakako nije, a ne bi trebalo biti ni Gradu Velikoj Gorici? Ali nedolazak nijednog predstavnika Grada na zbog građana i vijesti u novinama koje su pod gradonačelnikovom kontrolom, o skorašnjem zatvaranju prolaza uz obećanje „da će Grad pronaći neko drugo rješenje“, ozbiljno nukaju na pomisao da se Grad prešutno slaže s planom koncesionara. Naš izvor blizak koncesionaru, rekao nam je da Francuzi u svim sadržajima koje će imati nova putnička zgrada preferiraju francuske dobavljače, a razmišljaju i o izgradnji suvremenog hotela unutar kompleksa Aerodroma. Ako je ta informacija točna, onda je razumljivo da francuski koncesionar želi samo jedan ulaz u Aerodrom i izolaciju Plesa i Velike Gorice.

Spontani bunt Plešana zato se mora pretvoriti u građansku inicijativu, lišenu politike, koja se mora izboriti za otvaranje prometnice od Plesa u Aerodrom, izgradnju kružnog toka i svih sadržaja nesmetanog i slobodnog kretanja ljudi i roba po Zračnoj luci Zagreb. Aerodrom je bio usko povezan s Velikom Goricom u vrijeme kad je civilni aerodrom dijelio prostor s vojskom, carinom i policijom, uz minimalna ograničenja kretanja, a sada bi zahvaljujući stranom grabežljivom kapitalu i korumpiranim političarima, Međunarodna zračna luka Zagreb postala „zabranjeni grad“, svojevrsni Klub Mediterane. Građane se namjerno „vesla“ da strani koncesionar ima pravo raditi što mu padne na pamet jer je platio koncesiju. Točno je da on ima pravo izgraditi novi putnički terminal i eksploatirati ga određeni niz godina, ali nije dobio koncesiju na prometnice koje su javno dobro i na komunalnu infrastrukturu. Ako Plešani budu imali razuman plan i ako budu uporni, možda s francuskim koncesionarom Velika Gorica ostvari odnose kakve želimo i trebamo na obostranu korist.

Predstavnici Plesa i Grada Velike Gorice  u srijeda 8.4. dogovorili su da Grad što prije organizira razgovor delegacije Plesa, Grada i francuskog koncesionara koji gradi novi putnički terminal na Zračnoj luci Zagreb.

Dvočlanu delegaciju naselja Pleso koju su činili Vjeko Junković i Boris Štajer, a u ime grada sastanku su nazočili  dogradonačelnik Ervin Kolarec, pročelnici Dubravko Katulić (prostorno planiranje) i Dražen Bačurin (mjesna samouprava), Zdenko Sovina (odnosi s građanima) te Elizabeta Stipetić (odnosi s javnošću). Plešani su čelnim ljudima Grada pojasnili da je cilj njihove građanske inicijative sprečavanje da Pleso i Velika Gorica postanu geto zbog sebičnih interesa francuskog koncesionara. Plešani ne žele da im se u njihovu aktivnost miješa politika, ali priželjkuju i očekuju podršku Grada, jer se interesi mještana Plesa i ostalih dijelova Grada Velike Gorice podudaraju. Pritom građanska inicijativa Plesa deblokadu Plesa i Velike Gorice želi ostvariti dogovorom s Gradom i koncesionarom Zračne luke, ali spremni su i na radikalne akcije, ako Francuzi ostanu hladni prema interesima lokalne zajednice.

Predstavnici Grada, predložili su Plešanima da Grad zatraži hitan sastanak francuskog koncesionara s predstavnicima Grada, građanske inicijative Pleso nije geto i gradske četvrti Pleso, kako bi se riješilo prometno povezivanje Velike Gorice i Zračne luke Zagreb. Grad će podržati inicijativu građana da se za promet sasvim otvori prometnica od Plesa na ZLZ. Grad, također, želi spriječiti zatvaranje dijela Fizirove ulice jer bi Gorica postala slijepo crijevo najznačajnije zračne luke u Hrvatskoj. Prebacivanje cijelog prometa putnika, zaposlenika i vozila na samo jedan ulaz kod Bapča, za Veliku Goricu bi značilo izolaciju Grada, smatra dogradonačelnik Kolarec.

Još je dogovoreno da će se uskoro održati zbor građana gradske četvrti Pleso te da će Grad omogućiti potpisivanje peticije podrške inicijativi Pleso nije geto, ovoga vikenda u središtu Grada.

Građanska inicijativa Pleso nije geto, počela je prošlog vikenda skupljati potpise potpore Plešana i Velikogoričana da strani koncesionar Zračne luke Zagreb ne zatvori sve ulaze u aerodrom od strane Velike Gorice.

U prvih nekoliko sati prikupljeno je već 1000 potpisa. „Vrlo smo zadovoljni podrškom koju nam građani daju.  Velikogoričani će peticiju moći potpisivati cijeli tjedan na Tržnom centru u Velikoj Gorici te u Prenoćištu Ivac i Trgovini Aldi u Društvenom domu na Plesu.

Iz ureda Republike Hrvatske Kolinde Grabar – Kitarović u Grad Veliku Goricu 9. travnja odaslano je pismo u kojem Predsjednica Grabar – Kitarović obavještava  gradonačelnika Barišića da su joj se građani Plesa obratili s molbom za pomoć zbog problema s Međunarodnom zračanom lukom Zagreb d.d. oko pješačkog i kolnog ulaza iz Plesa u Aerodrom. „Imajući u vidu izneseno te vodeći računa o drugim navodima iz pisma …. ljubazno molimo da razmotrite iznesene navode te u komunikaciji s poduzetnicima iz naselja Pleso i nadležnim strukturama Međunarodne zračne luke Zagreb d.d. izvidite mogućnost rješenja ovog pitanja.

 

Predsjednica Republike, dakle, reagirala je na pismo skupine poduzetnika s Plesa kojima je zatvaranjem pješačkog prolaza sasvim ugroženo poslovanje i egzistencija, ali ostaje upitno je li Grabar Kitarović pogodila pravu adresu kada umoljava gradonačelnika Dražena Barišića da se angažira oko rješavanja problema. Barišić, naime, nije našao da shodno pojaviti se na zboru građana Plesa, a nije dočekao ni delegaciju građanske inicijative Pleso nije geto na sastanku u gradskoj upravi. Umjesto da se informira o problemima i zahtjevu Plešana, on je otišao na navodno ranije vrlo važni dogovor u Zagrebačku županiju, a problem Plešana uvalio je svome zamjeniku Ervinu Kolarcu.

 

Skoro svi viđeniji čelnici Grada, uključujući i dogradonačelnika Ervina Kolarca, već prvog dana od početka akcije, potpisali su peticiju (10.4.) protiv pretvaranja Plesa i Velike Gorice u geto MZLZ. Jedino to nije učinio gradonačelnik Barišić, ovoga puta opravdano jer je s brojnom delegacijom na službenom putu u Poljskoj.

I.D.

7dnevno