TKO SU ZNANSTVENICI OKUPLJENI U EMF SCIENTIST ORGANIZACIJU? GODINAMA UPOZORAVAJU UN I WHO NA ŠTETNOST ZRAČENJA BEŽIČNIH TEHNOLOGIJA I NEDOVOLJNE ZAŠTITE GRAĐANA, EU ZNANSTVENICI I LIJEČNICI TRAŽE OD EU MORATORIJ NA 5G!

________________________________________

TKO SU ZNANSTVENICI OKUPLJENI U EMF SCIENTIST ORGANIZACIJU?

GODINAMA UPOZORAVAJU UN I WHO NA ŠTETNOST ZRAČENJA BEŽIČNIH TEHNOLOGIJA I NEDOVOLJNE ZAŠTITE GRAĐANA.

EU ZNANSTVENICI I LIJEČNICI TRAŽE OD EU MORATORIJ NA 5G!

image.png

U svibnju 2015. je 190 uglednih svjetskih znanstvenika iz četrdesetak zemalja, okupljenih u EMFscientist organizaciju (www.emfscientist.org ) uputilo čelnicima UN-a, WHO prvi od niza apela kojima upozoravaju na štetne biološke učinke zračenja bežičnih tehnologija I tražetraži hitno usvajanje strožih standarda zaštite zračenja  radiofrekvencijskih elektromagnetskih polja https://www.emfscientist.org/index.php/emf-scientist-appeal).

Znanstvenici, potpisnici apela, pozvali su se na više od 2000 tisuće svojih, stručno recenziranih (“peer-reviewed”) znanstvenih radova i rezultate svojih višegodišnjih istraživanja, kojima su nedvojbeno dokazali da uz kratkotrajne toplinske učinke ( zagrijavanje tkiva) postoje i štetni učinci dugotrajne izloženosti začenjima baznih stanica i  uređaja mobilne  telefonije.

U svom su Apelu naveli:

Na temelju pregledanih objavljenih istraživanja, izražavamo ozbiljnu zabrinutost zbog sveprisutne i sve veće izloženosti EM poljima koja generiraju električni i bežični uređaji… Brojne nove znanstvene publikacije pokazale su da EM polja utječe na žive organizme na razinama znatno nižim od onih koje propisuju većina međunarodnih i nacionalnih smjernica. Učinci uključuju povećani rizik od raka, stanični stres, porast štetnih slobodnih radikala, genetska oštećenja, strukturne i funkcionalne promjene reproduktivnog sustava, deficite učenja i pamćenja, neurološke poremećaje i negativne utjecaje na opće blagostanje kod ljudi. Šteta nije ograničena samo na ljudski rod jer postoji sve više dokaza o štetnim utjecajima na biljni i životinjski svijet. Ova saznanja opravdavaju naš apel Ujedinjenim narodima (UN) i svim njezinim članicama diljem svijeta kojim se nastoji potaknuti Svjetsku zdravstvenu organizaciju (WHO) da preuzme snažno vodstvo u poticanju razvoja smjernica o EM poljima koje bi osigurale veću razinu zaštite, kao i u poticanju mjera predostrožnosti i obrazovanja javnosti o zdravstvenim rizicima, posebno riziku za djecu i razvoj fetusa. Svojim nedjelovanjem po ovom pitanju, Svjetska zdravstvena organizacija ne ispunjava svoju ulogu vodeće međunarodne agencije za javno zdravstvo”.

Apel su potpisali sveučilišni profesori biomedicinskih znanosti i znanstvenici iz vodećih, svjetski poznatih institucija.

Lista potpisnika, kojih je sada 252, zaista je impresivna, kao i lista, sveučilišta, klinika I znanstvenih  instituta na  kojima vrše istraživanja                                                                                        Među potpisnicima su:

Dr. Martin L. Pall, Ph.D., Professor Emeritus, Biochemistry & Basic Medical Sciences, Washington State University, USA,

Dr. Martin Blank, Ph.D., Columbia University, USA

Dr. Joel M. Moskowitz, Ph.D., School of Public Health, University of California, Berkeley, USA

Dr. Martha R. Herbert, MD, Ph.D., Harvard Medical School, Harvard University, USA

Dr Reba Goodman Ph.D, Columbia University, USA

Prof. Narenda P. Singh, MD, University of Washington, USA

Dr. Ronald Melnick, PhD, US National Toxicology Program, National Institute of Environmental Health Sciences, USA

Dr. Magda Havas, Ph.D., Environmental and Resource Studies, Centre for Health Studies, Trent University, Canada

Prof. Anthony B. Miller, MD, FRCP, University of Toronto, Canada

Prof. Yury Grigoryev, MD, Chairman, Russian National Committee on Non-Ionizing Radiation Protection, Russian Federation

Prof. Vladimir N. Binhi, Ph.D, Institute of the Russian Academy of Sciences; M.V.Lomonosov Moscow State University, Russian Federation

Dr. Peter French BSc, MSc, MBA, PhD, FRSM, University of New South Wales, Australia

Dr. Michael Kundi, MD, University of Vienna, Austria

Prof. Marie-Claire Cammaerts, Ph.D., Free University of Brussels, Faculty of Science, Belgium

Prof. Huai Chiang, Zhejiang University School of Medicine, China

Dr. Dariusz Leszczynski, Ph.D. Professor of Biochemistry, University of Helsinki, Finland

Prof. Dr. Dominique Belpomme, MD, MPH, Professor in Oncology, Paris V Descartes University, France

Prof. Dr. Hynek  Burda, Ph.D., University of Duisburg-Essen, Germany

Dr. Lennart Hardell, MD, Ph.D., University Hospital, Örebro, Sweden

Prof. Olle Johansson, Ph.D., Experimental Dermatology Unit, Dept. of Neuroscience, Karolinska Institute, Sweden

Dirk K.F. Meijer, Professor, PhD, University of Groningen,Groningen, The Netherlands.

Dr. Ceon Ramon, Ph.D., USA; Professor, Reykjavik University, Iceland

Dr. Yael Stein, MD, Hebrew University of Jerusalem, Hadassah Medical Center, Israel

Prof. Sergio Adamo, Ph.D., La Sapienza University, Rome, Italy

Dr. Fiorella Belpoggi, Ph.D., FIATP, Director, Cesare Maltoni Cancer Research Center, Ramazzini Institute, Italy

Dr. Yasuhiko Ishihara, PhD., Biomedical Sciences Program, Hiroshima University, Japan

Dr. Igor Belyaev, Ph.D., Dr.Sc., Cancer Research Institute, Slovak Academy of Science, Bratislava, Slovak Republic

Prof. Dr. Miguel Alcaraz, MD, Ph.D., Radiology and Physical Medicine, Faculty of Medicine, University of Murcia, Spain

Dr. phil. nat. Daniel Favre, A.R.A. (Association Romande Alerte, Switzerland

Professor Denis L. Henshaw, PhD., Human Radiation Effects, University of Bristol, UK

U svibnju 2019.  EMFscientist znanstvenici su zatražili Izvršnog direktora  UN Programa za okoliš (UNEP), Inger Anderssena,  zaštitu prirode i ljudi i upozorili da sve gušće postavljanje  4G i 5G antena povećava zdravsteni rizik i vodi u globalnu krizu. https://www.emfscientist.org/EMF_Scientist_Press_Release_22_…

The Appeal calls on the United Nations to resolve the inconsistencies among its sub-organizations and to seriously address the rapidly escalating health and environmental crisis caused by man-made EMF pollution. Leadership is needed now, especially in light of urgent warnings from international scientists about 4G/5G antenna densification, the Internet of Things (IoT), and plans for significant radiation from space emitted by tens of thousands of satellites now being launched.

Znanstvenici, potpisnici Apela, upozoravaju na rezultate svojih istraživanja i iznose stav da novu 5G tehnologiju treba istražiti prije nego li se primijeni.

EU liječnici i znanstvenici traže moratorij na 5G!

Apel Europskih liječnika i znanstvenika čelnicima EU

Više od 180 europskih liječnka i znanstvenika uputilo je  2017.  apel čelnicima EU u kojem su upozorili na zdravstvene rizike  i zatražili moratorij na uvođenje 5G, dok se, neovisno o industriji, ne istraže mogući učinci na ljude i okoliš. https://www.jrseco.com/european-union-5g-appeal-scientists-w…

Naglasili su da uvođenje 5G dovodi do masovnog povećanja prisilnoj izloženosti zračenjima bežične tehnologije, koju nitko neće moći izbjeći .Upozorili su čelnike EU na brojne znanstvene studije koje su dokazale štetne učinke kao i na međunarodne rezolucije koje obvezuju na zaštitu  građana od ove vrste zračenja.

Znanstvenici traže usvajanje mjera opreza prema rezolucijama Vijeća Europe (1815), Europskog parlamenta, Nirnberške deklaracije i Europske agencije za okoliš. Pozivaju na reviziju trenutnih graničnih vrijednosti koje “ne pružaju zaštitu od netoplinskih učinaka elektromagnetskih polja”

U svom Apelu znanstvenici pozivaju Europsku uniju, na hitno zaustavljanje implementacije pete generacije bežične tehnologije sve dok se ista adekvatno i neovisno istraži, edukaciju cjelokupnog stanovništva EU o utjecaju elektromagnetskih polja, osnivanje neovisne radne skupine za procjenu zdravstvenih učinaka, donošenje novih  standarda zaštite, dodano proučavanje kumulativne izloženosti elektromagnetskim poljima te izradu pravilnika kojim bi se izbjegla izloženost prekomjernim emisijama elektromagnetskih polja.

Posebno su naglasili važnost poštovanja Rezolucija Vijeća Europe 1815(2011) („Potencijalne opasnosti od elektromagnetskih polja i njihov utjecaj na okoliš“  http://www.next-up.org/pdf/Council_Europe_Resolution_1815_Th…).  Tom se rezolucijom od zemalja članica traži poduzimanje svih mogućih mjera za smanjenje izloženosti zračenjima  bežičnih mreža, posebno kad se radi o djeci i ranjivim skupinama. Naglašava se kako prednost treba davati žičanim mrežama i manje štetnim  tehnologijama.

EK je na Apel znanstvenika  reagirala birokratiziranim formalnim odgovorom i nije poduzela ništa.

EU Komesar za zdravstvo Arunas Vinciunas u odgovoru na Apel, naveo je kako bi zaustavljanje 5G bila previse drastična mjera te kako najprije treba vidjeti kako će se ta tehnologija primijeniti i kako će se znanstveni dokazi razvijati.

(“As regards your request to halt the launch of the new 5G technology, I would like to confirm the view already expressed in my note of 29 November 2017 to you that stopping the distribution of 5G products appears too drastic measure. I repeat that first there is a need to see how this new technology will be applied and how the scientific evidence will evolve”).

Stajalište EK je kako je “odgovornost za zaštitu građana od potencijalno štetnih učinaka elektromagnetskig polja u prvom redu na zemljama članicama, uključujući izbor mjera koje će se primjenivati, ovisno o dobi i zdravstvenom statusu” ( the primary responsibility for protecting the public from potential harmful effects of electromagnetic fields remains with the Member States, including the choice of measures to be adopted based on age and health status.)

Dr. Martin Pall : 5G rizik iz znanstvene persprktive – kompilacija znanstvenih radova

Eminentni znanstvenik , Dr. Martin Pall,  Profesor Emeritus medicinskih i biokemijskih znanosti s Washington State University, USA nedavno je objavio knjigu-kompilaciju znanstvenih radova o štenosti 5G pod nazivom  „ 5G rizik iz znanstvene persprktive: kompilacija  dokaza osam vrsta oštećenja od EM polja i mehanizam koji ih uzrokuje“   (5G Risk: The Scientific Perspective Compelling Evidence for Eight Distinct Types of Great Harm Caused by Electromagnetic Field (EMF) Exposures and the Mechanism that Causes Them. https://peaceinspace.blogs.com/files/5g-emf-hazards–dr-mart… )

U knjizi je navedeno osam glavnih vrsta oboljevanja koja uzrokuje prekomjerno izlaganje zračenjima radiofrekvencijskih elektromagnetskih polja.  Za svako od navedenih područja  (nervni sustav, endokrini sustav, oksidativni stres, oštećenje DNK, apoptoza, smanjeni fertalitet, stvaranje prekomjerneog intercelularnog kalcija Ca2+  i  napad na stanice čija je posljedica rak) objašnjeni su mehanizmi djelovanja unutar stanica tkiva, navedeni rezultati odgovarajućih znanstvenih  istraživanja te su dane poveznice na njih.

Unatoč tisućama znanstvenih istraživanja i dramatičnim upozorenjima znanstvenika, teleoperateri  i njihovi lobisti i dalje uporno tvrde kako nema nikakvih dokaza o štetnosti zračenja bežičnih tehnologija. Profit je jedina vodilja, nažalost.

Nizozemski parlament zatražio je neovisnu  istragu o zdravstvenim rizicima 5G. https://www.jrseco.com/nl/tweede-kamer-bezorgd-over-gezondhe…

Vrlo je značajno istaknuti  stajalište  Hrvatske udruge za zaštitu od elektromagnetskih zračenja  – HUZEZ-a  – o implementaciji 5G. Na njihovim stranicama stoji:

Željeli bismo podsjetiti da je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila radio frekvencijska elektromagnetska polja potencijalnim uzročnikom raka kod ljudi (Group 2B). Niz relevantnih institucija ( EU Parlament, Parlamentarna skupština Vijeća Europe, Europska Akademija za medicinu i okoliš- EUROPEAM,  Austrijski liječnički zbor, Njemačko savezno ministarstvo za zaštitu od zračenja, Britanski  nacionalni institut za zdravlje…) izdalo je  preporuke te zatražilo poduzimanje mjera za smanjenje rizika zračenja i dosadašnjih tehnologija, 2G, 3G i  4G.

Kad se radi najnovijoj tehnologiji, smatramo nužnim  uvažiti mišljenje znanstvene zajednice i zaustaviti uvođenje 5G mreža dok se ne izvrše ozbiljna istraživanja i utvrde sve činjenice – dok se znanstveno ne potvrde ili ne odbace sve sumnje u moguće katastrofalne posljedice na zdravlje ljudi kao i na sve ekosustave na Zemlji.

Uvođenje 5 G agresivno promoviraju korporativni sektor, motiviran željom  za povećanjem profita i regulatori koji su pod jakim utjecajem tele operaterskih lobija. Pri tom se zaobilaze ozbiljna upozorenja znanstvenika koji se bave mogućim utjecajem te vrste zračenja na zdravlje i okoliš. Naglašavaju se samo dobrobiti za daljnji razvoj društva i gospodarstva , uz  pretpostavku da neće biti nikakvih negativnih zdravstvenih učinaka. Ta se pretpostavka ne temelji na stvarnim rezultatima istraživanja nego na matematičkom a modeliranju ljudskog tijela kao „ školjke  ispunjene homogenom tekućinom“, uz zanemarivanje struktura različite električke vodljivosti , koje mogu zračenjem inducirane struje prenositi duboko u tijelo. Znanstvenici se snažno protive „ eksperimentu na ljudima“  i u dramatičnom apelu pozivaju na zaustavljanje  implementacija 5G mreža dok se ne utvrde sve moguće posljedice . ( www.5gspaceappeal.org )

Zgodno zvuči mogućnost  „ Interneta stvari“ (IoT)  i njegova praktična primjena i u svakodnevnom životu- primjerice dok prolazite pored trgovine, Vaš hladnjak komunicira s Vašim mobitelom i pošalje poruku da je Vam nedostaje neka namirnica ili da joj je istekao rok. No, ako se pokaže Vam elektromagnetska polja potrebna za međusobnu komunikaciju Vaših uređaja  mogu ugroziti zdravlje, vjerojatno nećete  željeti tu uslugu niti pristati da Vam je netko nametne.

Željeli bismo istaknuti i da izuzetno liberalna legislativa u Hrvatskoj, koja dopušta postavljanje baznih stanica bez građevinske dozvole i bez konzultacija s lokalnom samoupravom i zajednicom,  također dopušta i nadogradnju mreže, bez traženja ikakve dozvole. Dovoljno je samo prijaviti početak radova kao „ rekonstrukciju“ postojeće lokacije. U drugim europskim državama  kod  nadogradnje (upgrade) treba ponoviti proceduru za izdavanje dozvole.

Hrvatski građani imaju pravo biti informirani i sudjelovati u odlučivanju o implementaciji 5G mreža.  Hrvatski Sabor je 2006.g donio Zakon o potvrđivanju Konvencije o pristupu informacijama, sudjelovanju javnosti u odlučivanju i pristupu pravosuđu u pitanjima okoliša ( Aarhuska konvencija). https://narodne-novine.nn.hr/clanci/medunarodni/2007_01_1_2.…

image.png

Vrlo je značajna informacija objavljena prošli tjedan o odlukama  u Velikoj Britaniji.

Prošlog tjedna britanski ministar kulture Oliver Dowden najavio je da će Velika Britanija zabraniti kupnju 5G infrastrukture od Huaweija već krajem 2020., tvrdeći da je takva odluka donesena za “dugoročnu sigurnost i dobit naših telekomunikacijskih tvrtki”.

Nečuvena je ta izjava europskog komesara za zdravstvo kako bi zaustavljanje 5G bilo previše drastično, da je treba uvesti pa vidjeti kako djeluje (dakle provesti masovni globalni eksperiment na ljudskoj populaciji i svim eko sustavima na našem planetu)  grubo kršenje točke 5 i 6 Rezolucije Vijeća Europe 1815 (2011).

U njima se preporuča primjena principa ALARA ( “as low as reasonably achievable”), odnosno što je moguće manjeg izlaganja emisijama elektromagnetskih polja)  i to i za toplinske i za biološke učinke. Načelo opreza se treba primijeniti ako se rizik ne može odrediti sa znanstvenom sigurnošću, posebno ako se uzme u obzir rastuća izloženost populacije, uklučujući posebno i ranjive grupe kao što su djeca i mladi, što može dovesti do izuzetno visoke ljudske i ekonomske cijene ne djelovanja, ako se zanemare rana upozorenja.

Izražava se žaljenje da usprkos pozivima za poštivanje načela opreza i usprkos svim preporukama, deklaracijama i brojnim propisima i zakonima, još uvijek izostaje reakcija na poznate ili upozoravajuće rizike za zdravlje i okoliš, i doslovno sistematsko kašnjenje u prihvaćanju i primjeni učinkovitih preventivnih mjera. Čekanje nedvojbenih znanstvenih i kliničkih dokaza prije poduzimanja akcija za sprečavanje poznatih rizika, može dovesti do vrlo visoke cijene za zdravstvo i ekonomiju, kao što je bilo u slučaju azbestoze, olovnog benzina i duhana.

Točke 5 i 6. Rezolucije Vijeća Europe 1815 (2011.):

5. As regards standards or threshold values for emissions of electromagnetic fields of all types and frequencies, the Assembly recommends that the ALARA or “as low as reasonably achievable” principle is applied, covering both the so-called thermal effects and the athermic or biological effects of electromagnetic emissions or radiation. Moreover, the precautionary principle should be applicable when scientific evaluation does not allow the risk to be determined with sufficient certainty, especially given the context of growing exposure of the population, including particularly vulnerable groups such as young people and children, which could lead to extremely high human and economic costs of inaction if early warnings are neglected.

6. The Assembly regrets that, despite calls for the respect of the precautionary principle and despite all the recommendations, declarations and a number of statutory and legislative advances, there is still a lack of reaction to known or emerging environmental and health risks and virtually systematic delays in adopting and implementing effective preventive measures. Waiting for high levels of scientific and clinical proof before taking action to prevent well-known risks can lead to very high health and economic costs, as was the case with asbestos, leaded petrol and tobacco.

Nadajmo se – obzirom na sve veću dostupnost informacija građanima ali i sve većoj svijesti građana o opasnostima po zdravlje koja će uslijediti – kako će i Vijeće EU morati donijeti konačno odluku sukladno svojim rezolucijama još od 1998., te zaustaviti daljnju implemnentaciju 5G i više, uvesti moratorij do egzaktnih pokazatelja koje uporno odbijaju, a sve poradi profita od kojega svi imaju koristi.

Ovo je sad već DRUGA tema koju smo obradili. Nastavljamo dalje.

Sve je od presudnog značaja zbog ČOVJEKA, zbog svih nas.

Probudimo se konačno!