Naša svijest nastaje iz polja elektromagnetskih valova?

Neobična nova ideja u neuroznanosti sugerira da naša svijest nastaje iz polja elektromagnetskih valova koje emitiraju neuroni dok ispaljuju svoje električne naboje.

Ideja je da te valove električne aktivnosti šalju neuroni i, dok se šire kroz područja mozga, oni orkestriraju naše cjelokupno svjesno iskustvo. Istraživanje, objavljeno prošlog mjeseca u znanstvenom časopisu Neuroscience of Consciousness, daje više teorije nego opipljivih dokaza, ali autor kaže da može utrti put mislećim robotima koji stvarno osjećaju.

Autor Johnjoe McFadden je molekularni biolog i direktor kvantne biologije na Sveučilištu Surrey u Engleskoj, koji ukazuje na nedostatke u drugim modelima svijesti, zbog čega nemamo osjećajnu umjetnu inteligenciju ili robote koji bi mogli postići svijest.

Ponovno stvaranjem ovih električnih valova u strojevima, predlaže McFadden, inženjeri bi to mogli postići.

McFaddenova hipoteza razlikuje se od većine neuroznanstvenika, koji općenito vide svijest kao narativ koji naš mozak konstruira iz naših osjetila, percepcija i radnji. Umjesto toga, McFadden se vraća empirijskijoj verziji dualizma – ideji da svijest potječe iz nečeg drugog osim našeg mozga – u ovom slučaju energije.

“Kako moždana tvar postaje svjesna i može razmišljati je misterij o kojem su razmišljali filozofi, teolozi, mistici i obični ljudi tisućljećima”, rekao je McFadden u priopćenju za javnost. “Vjerujem da je ovaj misterij riješen i da je svijest iskustvo živaca koji se povezuju sa samogeneriranim elektromagnetskim poljem mozga kako bi provodili ono što nazivamo ‘slobodna volja’ i naše dobrovoljne akcije”.

Igor Drenjančević