Kobalt iz Konga za električna vozila ‘košta’ 6 milijuna mrtvih u rudnicima, više od 40.000 dječjih robova u rudnicim za 0,75 dolara dnevno!

0
4547

 

Električni automobil: Ekološka školjka
Piše- Ugo Rossi

Izvor: Avanti.it

Predodređeni kao budući glavni lik održive mobilnosti  koje političari koriste kao rješenje za probleme okoliša i klimatskih problema koje nisu u stanju riješiti-  električni automobil ne riskira da ne bude rješenje, već još jedan problem.

Potražnja električnom energijom u 2021. godini iznosila je 319,9 TWh, što je povećanje od 6,2% u odnosu na prethodnu godinu..

Zahtjevi za električnu energiju za 86,6% od domaće proizvodnje za potrošnju, u vrijednosti od 277,1 TWh (+3,0%) i za preostali udio (13,4%) iz neto uvoza iz inozemstva u iznosu od 42,8 TWh, što je povećanje od 32,9% u odnosu na 2020.

Bruto nacionalna proizvodnja iznosila je 289,1 TWh, što je povećanje od 3,0% u odnosu na 2020. Detaljno je 59,0% nacionalne proizvodnje pokrilo neorenewabivom termoelektrane (do 5,5% u usporedbi s 2020.), 16,4% proizvodnjom hidroelektrana (-4,1% u usporedbi s 2020.), a preostalih 24,6% vjetrom, geotermalnim, fotovoltaičkim i bioenergetskom izvorima (vjetar +11,5%, 1% % % i bioenergijom +0,4% u u odnosu.4% u u odnosu.4% u odnosu.4,4,4% u odnosu.4% 1,4% u odnosu.4% 1% 1% 1,4% u odnosu.4% 1,4% 2020.4% za 2020.4,4,4% % u odnosu.4% za 2020.4% 1,4% energije (2% s s s energijom (vjetar.4% za 2020.4% za 2020.4,4,4% % u odnosu na/1,4% za bioenergine energije (vjetar.4,1% % u odnosu na/1,4% za 2020.4% za 2020. godine u odnosu na na na 2020. godine) u odnosu na/1,4% u usporedbi s energijom (2% za energijom (vjetrom/1,4,4,4% za 2020. 1,4% energije (vjetar.4,4% za 2020. godine) za 2020. godine) za 2020. 1% za 2020. godine) 2020. godine) u odnosu.4% energije (vjetar (vjetrom.4% za bioenergijom ( ( (vjetar (vjetar.0,4% za 2020.).

Električni motor ima učinkovitost od više od 90%, ali se električni automobil puni kroz nacionalnu električnu mrežu, koja ima učinkovitost od oko 45% i uglavnom se pokreće fosilnim i nuklearnim izvorima, tako on  više nije ekološki i postaje poput dizela ako ne i gore s obzirom na daljnje probleme povezane s njim.

Zapravo, postajat ćemo sve više energetski intenzivniji i stvoriti ogromne mrežne probleme kada postoje tisuće, ako ne i milijuni električnih automobila za punjenje istovremeno povezani s mrežom, pa je lako vidjeti zašto Europa opet gura  nuklearnu energiju.

Nadalje, baterije imaju maksimalni životni vijek od 10 godina, a kada njihova učinkovitost padne ispod 80% treba ih zamijeniti, a za sada još nije poznato kako ih se riješiti. Međutim, najozbiljniji problemi su geopolitička ljudska prava i problemi okoliša povezani s uništenjem kopnenih ekosustava.

Kretanje problema ne znači da ga rješavamo.
Električni auto je sada samo besmislen slogan.Prije svega, Litij – koristi se u baterijama ne raste na drveću, nego se vadi iz onečišćenja. Rudnici, glavni na svijetu se nalaze u Bolivija i Afganistanu.

Stoga stvara i geopolitičke probleme koji se ne mogu previdjeti. Zatim, nastavljajući poticati privatni prijevoz za proizvodnju novih automobila, umjesto  pretvaranja postojeće flote u vozila metana i vodika, zapravo pokazuje nedostatak svijesti o tom problemu i ne žele se  poduzeti stvarna rješenja za zaustavljanje šestog masovnog izumiranja. Zapravo, Trenutačni dominantni kapitalistički i neoliberalni sustav., usmjeren na beskonačni rast i maksimalnu dobit, ne može imati budućnost. U planetu konačnih resursa, iščekuje se Dan prekomjernog iskorištavanja  Zemlje .

Jasno je da je BDP besmislen indeks, i da  Bob Kennedy u poznatom govoru 1968. godine (Predlažem da ga slušate) među prvima koji su ga istaknuli prije svog vremena. Doista, bruto domaći proizvod ne uzima u obzir svu ekološku i socijalnu štetu povezanu s njim te se zbog toga čovječanstvo više ne može osloniti na taj indeks. Potrebni su nam novi modeli na kojima se temelji društvo budućnosti, već uvođenje Bruto unutarnja sreća (FIL).

Električni automobili i kolaps Afrike
Kao da to nije dovoljno, posao električnih automobila iznimno pridonosi političkom i društvenom kolapsu Afrike.

Afrikanac  je prisiljen tražiti posao u rudnicima kobalta od ranih godina, jer njegova obitelj nije mogla platiti školsku naknadu od šest dolara mjesečno. Prošlog travnja radio je pod zemljom, u tunelu, kopajući po kobaltnim stijenama, kada se tunel srušio. I bio je živ pokopan. Nismo ni vratili njegovo tijelo”.

“Počeo sam raditi u rudnicima devet godina. Početkom ove godine, dok sam nosio Sacket kobalta Za 0,75 dolara dnevno, pao sam u… tunel .

Drugi radnici Izvukli su me. I ostavili su me na zemlji, sama, sve dok moji roditelji nisu čuli su za nesreću i došli mi pomoći. Sada sam paraliziran od prsa dolje i nikad više neću hodati”.

Zapravo, kobalt je nužan za litijske baterije prisutne u elektroničkim uređajima, kao i u Električni automobilima.

Nije slučajno da se njegova potražnja utrostručila u posljednjih pet godina te da je prognoza za daljnje udvostručenje do 2020. Više od 60% svjetskog kobalta nalazi se u Demokratska Republika Kongo

A ovdje je izvlačenje povezano s zloporabama ljudska prava,korupcijom uništavanjem okoliš i prisilni dječjim radom.

Kobalt je glavna komponenta novogeneracije litijsko-ionskih baterija. Volkswagen, najveća svjetska automobilska skupina, zatražio je od rudarskih glavnih  kompanija da podnesu prijedloge za desetogodišnje ugovore o opskrbi litija, počevši od 2019. godine.

BMW, proizvođač koji se, kao i ostali, angažiran u električnu “evoluciju”, nedavno je najavio kako je potpisao desetogodišnje ugovore za opskrbu litija i kobalta. Renault-Nissan, Volvo i Toyota također pokušavaju osigurati zalihe metala baterije. Jaka potražnja za metalima i strah da će se s električnom revolucijom opskrba pokazati nedovoljnom, više  je nego utrostručila cijene minerala za baterije.

Krhki i korumpirani kongolski režim pokušava podići glavu kako se ne bi nastavila nediskriminirajuća eksploatacija mineralnog bogatstva zemlje.

Unatoč kampanji velikih rudarskih lobija i njihovim aktovkama  punih dolara, predsjednik Demokratske Republike Kongo Joseph Kabila uspio je dobiti novi Kodeks za rudarski sektor ,kojim se povećava pravo, odobreno 2% do 10%. Valada  Konga  je priopćila kako je otvorena za preuzimanje rizika od rudarskih multinacionalnih kompanija koji djeluju u Kongu (Glencore, China Molybdenum, CDM, Rangold i Ivanhoé) .

“Zabrinutost poduzeća biti će uzeta u obzir konstruktivnim dijalogom i bit će savjetovanje u provedbi zakona”.

To je kao, mi pravimo zakon, ali onda se slažemo s korporacijama.

Godine 2017. Kongo je ispunio dvije trećine svjetskog  tržišta  za ovim rijetkim mineralom. Cilj novog zakona o rudarstvu “vratiti znatne prihode državi za njezin gospodarski i socijalni razvoj” popunjavanjem “praznina i slabosti” prethodnog  iz 2002. godine, koji se smatrao previše povoljnim za ulagače.

Ali opasnost od eksploatacije je iza ugla. U Kongu, tijekom lažne pandemije COVID-a, vodi se krvavi rat za resurse, a do danas je više od 6 milijuna mrtvih, više od 40.000 dječjih robova u rudnicima i 40 žena silovanja svaki dan.

Problem brodskog prijevoza tereta

Velika obmana električnog automobila

Glavna logika ove vrste trgovine je proizvodnja tamo gdje je profit najveći i postoji jeftina radna snaga, dok ljudska prava i norme okoliša gotovo ne postoje. Jedna od posljedica globalizacije tržišta je potreba za prijevozom ogromnih količina sirovina, polugotovih proizvoda i gotovih proizvoda diljem svijeta.Većina tih proizvoda putuje ogromnim teretnim brodovima koji se pokreće divovskim motorima kojim se nezamislivo zagađuju.

Promet na tim brodovima temelj je globalizacije. Razlog su vrlo niski troškovi:  To je iznimno zagađujući proizvod jer postoje ostaci metala, pepela, a posebno sumpora. To je tako viskozno gorivo da ga prije nego što ga spalite u velikim teretnim motorima potrebno je zagrijati. Ogromni teretni kontejneri ga koriste jer je, unatoč tome što je jedan od najprljavijih na svijetu, također je jedan od najjeftinijih, što omogućuje osiguranje da je svjetska trgovina jeftinija. Emisije CO2 50.000 svjetskih komercijalnih brodova čine 2% globalnih emisija. Nadalje, s obzirom da, prema nekim izračunima, Dvadeset ovih kontejnerskih brodova zagađuje se kao i svi automobili na planeti. Bilo bi dovoljno za smanjenje brodskog prometa (ili emisije) za 0,35 posto kako bi se postigao isti rezultat kao i globalna konverzija u električni automobil u smislu onečišćenja planeta.Ali nitko ne govori o ovom problemu. O tome se nije raspravljalo u Kyotu, a kamoli u Parizu ili Marakešu.

Električni automobili u Friuliju
Regija Friuli-Venezia Giulia poticala je kupnju električnih automobila s 5 tisuća eura, što se može kombinirati sa 6 tisuća eura nacionalnog poticaja. Daju vam 11.000 eura za kupnju automobila i obogaćenje uobičajenih lobija za struju, umjesto da vam pružaju besplatne usluge javnog i željezničkog prijevoza.

U 2015. godini troškovi lokalnog javnog prijevoza u FVG-u iznosio je 184 milijuna EUR. Iznos pokriven 75% javnim financiranjem i 25% prodajom ulaznica i sezonskih ulaznica. Regionalno financiranje iznosilo je 138 milijuna EUR (ovisnost o javnom doprinosu po km iznosi 3,32 EUR), dok su pretplate i ulaznice dobili 46 milijuna EUR. Od toga su stanovnici Friuli-Venezia Giulia platili oko 30 milijuna eura. Trenutačno trošimo otprilike isti iznos na popust na gorivo, tako da je to samo pitanje političke volje.

Također bismo istaknuli da je profit od četiri regionalna poduzeća za javni prijevoz u 2015. godini iznosio iznosio iznosio je 33,3 milijuna eura (Atap 6,6 milijuna, Saf 10,6 milijuna, 11,9 milijuna Tt, Apt 4,2). Praktično isti iznos prihoda od prodaje pretplata i ulaznica, tako da bi uz novo 100% oglašavanje TPL-a, troškovi besplatne usluge bili smanjeni na 13 milijuna eura.

Stoga, ulaganje koje Regija mora učiniti kako bi se lokalni javni prijevoz potpuno besplatno nije osobito visoko, osobito ako su spremni izdvojiti 160 milijuna eura za nepotrebni projekt kao što je 13 km prstenske ceste južno od Udine. Na taj bi način uporaba TPL-a bila snažno potaknuta, nažalost, opadajući diljem Italije, s velikim utjecajem na okoliš, na javno zdravlje na obitelji Friuli-Venezia Giulia.

Kineska strategija
U ovoj novoj zlatnoj žurbi u lovu na minerale, glavni primatelj je Kina.

Peking je više puta povećao svoja izravna ulaganja u afrički kontinent od 2000. godine, nadmašivši Sjedinjene Države i sve bivše kolonijalne sile. U zamjenu za pristup sirovinama, nudi i gradi infrastrukturu., pruža gospodarsku, zdravstvenu i tehničku-znanstvenu pomoć, postao je prvi trgovinski partner Afrike za svoje jeftine proizvode s potencijalnim tržištem od više od milijardu potrošača s niskim prihodima, stotine velikih gradova za modernizaciju. Cestovna karta crta se svake tri godine na Kino-afričkim programima suradnje (FOCAC), nešto posebnom bilateralnom summitu između suverene države, Kine i cijelog kontinenta od 54 države.

Električni automobili su sada jedno od glavnih područja razvoja Pekinga “Made in China 2025”. Za nekoliko godina Kina je postala vodeće svjetsko tržište za prodaju motornih vozila.Također ima i rekord za prodaju električnih automobila, koja je prošle godine premašila milijun vozila. Vladini ciljevi su ambiciozni. Jedno od njih bilo je do 2020. godine postizanje pet milijuna električnih vozila na cestama. Suočeni s bogatim vladinim poticajima za kupnju čistih vozila (ekvivalentno oko 8.000 eura za svaki kupljeni automobil). Industriju baterija električnih vozila strateško procjenjuje vlada čiji je cilj postizanje globalne nadmoći. A Peking podupire rast kineskih poduzeća: sektor se brzo razvija, s koncentracijom među proizvođačima i prometom od oko 25 milijardi do 2020.

Litske baterije su izmislili Japanci i proširili su Korejci. Međutim, sada će Kinezi preuzeti tržište koje su do sada dominirali Panasonic i LG. Panasonic je još uvijek prvi na svijetu u baterijama električnih automobila i gradi Teslinu mega-elektranu, Gigafactory, u Nevadi.

Ali rekord neće dugo trajati. Kinezi napreduju. Catl Batter i Byd su već u prvih pet na svijetu. Byd će  izgraditi svoje snove, temeljene u Shenzenu, a 10% je u vlasništvu američkog financijera Warrena Buffetta.

Catl (Contemporary Amperex Technology), koju je 2011. godine osnovao inženjer Zeng Yuqun, nalazi se u malom gradu Ningde koji proizvodi čaj. CATL je već vodeći dobavljač automobilskih baterija na najvećem kineskom tržištu vozila na baterije. Sada razmatra izlazak u javnost kako bi se daljnji i osigurali zalihe europskih i američkih proizvođača automobila. Tvrtka je vrijedna 20 milijardi dolara, a s popisom burze od 10% kapitala ima za cilj prikupiti dvije milijarde dolara. Fondovi koji se koriste za financiranje Izgradnja najveće tvornice za proizvodnju baterija na svijetu., točno u Ningdeu, što će omogućiti kineskoj tvrtki da quintupliplicira proizvodnju automobilskih baterija, čime je na vrh svjetskog rang proizvođača. Ali da bi baterije negdje, mineral će ga morati uzeti. Tko pogađa odakle dolazi?

Nakon što je to rekao, doista je apsurdno izabrati poticati električnu mobilnost.

Posljednjih godina američka vlada dala je Elonu Musku 1,3 milijarde javnih subvencija, za svoje briljantno poduzeće (Musk je također briljantan u presretanju javnih subvencija), a u Italiji se i politički izbori kreću u tom smjeru. Ove ogromne količine javnih sredstava bile bi puno korisnije ako se koriste u  nadogradnji javnog prijevoza. Umjesto toga, oni nastavljaju ispunjavati džepove moćnih automobilskih lobija, koji se godinama potiču s ekološkim bonusima za motore za unutarnje izgaranje. U svemu tome, jednostavni dnevni izbori i kritična potrošnja temelj su stvarne i duboke promjene prema Održiva budućnost i u Harmonija s Majkom Prirodom.

 

1) Materijali iz kojih se proizvode baterije mogu se reciklirati i postoje vrlo napredne studije za proizvodnju baterija s manje zagađivanja i jeftinijim materijalima.
2) Povećana potražnja za električnom energijom zbog zamjene automobila s unutarnjim izgaranjem električnim automobilima mora očito ići ruku pod ruku uz povećanje proizvodnje energije iz obnovljivih izvora. Europa također razmatra zamjenu plinskih kotlova električnim pogonom toplinskim pumpama, čime će se dodatno povećati potražnja za električnom energijom na račun fosilnih goriva.
3) Veliki brodovi, a u budućnosti će se također moći moći zelenim vodik, odnosno proizvedenim elektrolizom iz vode s obnovljivim potrošnjom električne energije. To je već tehnički moguće, samo morate uložiti ulaganja u tom smjeru.
4) Zeleni vodik nije ni prikladan za željeznički prijevoz (osim u planinskim područjima koja je teško elektrifikirati), pa još manje tako za privatni prijevoz, ostaje jedina alternativa fosilnim gorivima gdje postoji potreba za velikim rasponom punjenja goriva, odnosno pomorskim i zračnim prijevozom.
5) Javni prijevoz i prijevoz robe po željeznici ili rijeci svakako se moraju poticati, ali posebno u predgrađu grada, gdje je najveće zagađenje od PM10 koncentrirano, nema mnogo alternativa automobilima i situacija u Po dolini (ali ne samo) postala je neodrživa!
6) Fissionska nuklearna energija apsolutno nije ekonomski održiva, a oni koji je još uvijek podržavaju ili su neprocjenjivi ili nesposobni, energija fuzije je još uvijek na otvorenom moru tako da trenutačno nije održiva alternativa.
7) Italija je zemlja bogata obnovljivim energijama još nije dovoljno iskorištena i da su u budućnosti, ne samo da smo mogli postati energetski neovisni, nego bismo čak mogli postati izvoznici energije iz obnovljivih izvora energije. Ono što nedostaje je politička volja za ozbiljno ulaganjem u sektor, a dokaz leži u apsolutnoj nesposobnosti i/ili lošoj vjeri ministara .