Mala djeca u UK-u ne mogu pravilno govoriti ili igrati se zbog problema vezanih uz period COVID-19

0
1880
mr.sc. Arna Šebalj - znanstvene vijesti
mr.sc. Arna Šebalj – znanstvene vijesti

Ovo je još jedna i tragična i vrlo alarmantna vijest, znanstveno utemeljena. Sve vas koji ovo čitate molim podijelite ovu informaciju. Zahvaljujem se našim znanstvenicima, ekspertima.

 

Owen Evans piše u The Epoch Times (UK Toddlers Unable to Speak or Play Properly Due to COVID-19 Lockdowns) kako Kraljevski fakultet govornih i jezičnih terapeuta (RCSLT) kaže da su “vrlo zabrinuti” zbog broja mališana u Ujedinjenom Kraljevstvu koji se bore s problemima komunikacije zbog ponovljenih zatvaranja (‘lockdowns’). Terapeuti i dobrotvorne organizacije izrazili su strah od naglog pada govornih i motoričkih vještina, a uputnice za jezičnu terapiju su se udvostručile. Djeci (i odraslima) pružaju se govorne i jezične terapije kako bi im se pomoglo u komunikaciji.

Kamini Gadhok, izvršna direktorica RCSLT-a, rekla je za Telegraph kako su njegovi članovi “vrlo zabrinuti” zbog broja mališana koji se bore s komunikacijom i da se terapeuti ne mogu nositi s problemima. Procjene su pokazale da jedno od petero djece ne ispunjava očekivane standarde u dobi od dvije i pol godine, a tisućama će vjerojatno trebati pomoć kao što je govorna i jezična terapija.

Osnivačica i direktorica ChildSpeecha, Yvonne Wren napisala je u The Conversation da maskiranje uzrokuje “nejasan izraz lica, što doprinosi nerazumijevanju značenja riječi koje čujemo. Povećava se potencijal za nerazumijevanje (i obmanjivanje), što loše utječe i na razvoj društvenih i emocionalnih vještina djece.”

 

Prema Wren, ne samo da je došlo do smanjenja izloženosti djece novom vokabularu, već je bilo mnogo manje interakcije s učiteljima, prijateljima i obitelji. “Naši članovi nam govore da rastući popisi i vrijeme čekanja na govornu i jezičnu terapiju dramatično utječu na njihovu sposobnost da pruže podršku koja je djeci potrebna za najbolji početak u životu”rekla je Gadhok.

 

Jane Harris, izvršna direktorica I CAN-a (Children Communication Charity), vodeće britanske dobrotvorne organizacije za komunikaciju s djecom, rekla je za Epoch Times putem e-pošte da “nije iznenađujuće da su zbog blokade uslijed COVID-a mališani nesposobni govoriti ili se pravilno igrati. Došlo je do naglog porasta problema s razvojem djece nakon COVID-a. Naše istraživanje sugerira da se 1,5 milijuna djece u Velikoj Britaniji bori da nauči govoriti i razumjeti jezik”.

Harris je također kazala da je 62 posto učitelja u osnovnim školama i 60 posto nastavnika u srednjim školama zabrinuto zbog toga što djeca koja trenutno zaostaju neće moći sustići korak. “Smanjenje usluga nakon pandemije samo dramatično smanjuje pristup govornoj i jezičnoj terapiji, što znači da djeca i njihove obitelji ne mogu dobiti pravu pomoć u pravo vrijeme”, dodala je. “Novi odbori za integriranu skrb moraju planirati lokalno s obrazovnim partnerima kako bi omogućili govornu i jezičnu podršku djeci kojoj je potrebna. Jeftine intervencije koje izvode asistenti u nastavi mogu pomoći, uz veću specijaliziranu potporu logopeda.”

 

Alison Morton, izvršna direktorica Instituta za zdravstvenu skrb, rekla je za Telegraph da su najnoviji podaci “zabrinjavajući” i da postoji zaostatak djece kojoj je potrebna podrška. “Posljednji nacionalni podaci o razvoju djeteta ističu zabrinjavajuću sliku s manje djece na ili iznad očekivane razine razvoja u dobi od dvije do dvije i pol godine. Dok se većina djece razvija prema očekivanjima, značajna i rastuća manjina se ne razvija kako bi trebalo”.

 

U ožujku je istraživanje  Vijeća za zdravstvo zajednice Sjevernog Walesa (NWCHC) otkrilo da je napredak koji su djeca postigla u svom govoru potpuno izgubljen zbog prvog zatvaranja u ožujku 2020. “Mnogi roditelji rekli su nam da smatraju da su njihova djeca oštećena u ključnoj fazi svog razvoja i da je to dodatno otežano izostankom interakcije s drugom djecom zbog školovanja kod kuće. Neki roditelji su smatrali da su njihova djeca izgubila sav napredak postignut u prethodnim mjesecima i da je učinak na razvoj njihovog djeteta bio razoran”, napisao je NWCHC.