.TOMISLAV HORVATINČIĆ
NIJE KRIV ZA POMORSKU TRAGEDIJU U KOJOJ JE TRAGIČNO IZGUBILO ŽIVOTE DVA TALIJANSKA DRŽAVLJANINA.
Pravna saga gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA nastavljena je ročištem 09. listopada. 2017. godine , ali i dalje HRVATSKO PRAVOSUĐE odnosno Općinski sud u Šibeniku poduzima nebitne pravne radnje , za pretpostaviti je iz razloga što se stvarno odgovorne osobe i pravni subjekt DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE ne smiju procesuirati za izazvanu pomorsku tragediju.
Očito se radi o tome da je gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ odabran za „žrtveno janje“ jer netko mora biti kriv , a stvarni krivac se ne smije procesuirati.
Iz tiska se je moglo doznati da brojne ekspertize sudskih vještaka nisu mogle definirati položaj „glisera“ gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA u trenutku „pomorske katastrofe“ .
Građanin koji čita novinska izvješća može jedino nagađati o čemu se radi!
NEPOBITNE TEHNIČKE ČINJENICE u pravnom postupku pred Općinskim sudom u Šibeniku su :
- a)„AUTOMATSKI NAVIGACIJSKI PILOT“ je dozvoljen za korištenje pri plovidbi u teritorijalnim vodama REPUBLIKE HRVATSKE
- b)Gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ je vlasnik glisera koji je sudjelovao u pomorskoj tragediji
- c)Tehnički nadzor ispravnosti „GPS – SATELITSKE TRILATERACIJE AUTOMATSKOG NAVIGACIJSKOG PILOTA“ gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ je proveo i ovlašteni pravni subjekt za justažu – kalibraciju „AUTOMATSKOG NAVIGACIJSKOG PILOTA“ izdao je certifikat valjanost korištenja uređaja.
Ove navedene činjenice definiraju tehničko zakonito postupanje gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA pri primjeni tehničkih pomagala za navigaciju i plovidbu teritorijalnim vodama REPUBLIKE HRVATSKE.
BITNO – ŠTO JAVNOST NEZNA ILI SE JAVNOSTI NE PREZENTIRA !
1) Brojne tehničke ekspertize koje su na Općinskom sudu u Šibeniku realizirane od sudskih vještaka ne mogu točno definirati položaj teške pomorske nesreće sa tragičnim ishodom smrti dva talijanska državljanina
2) Kartografski položaj „trajektorije“ – putanje glisera memoriran u memoriji „GPS – AUTOMATSKOG NAVIGACIJSKOG PILOTA“ ne podudara se sa stvarnim položajem pomorske tragedije
3) „RADARSKI SNIMAK“ kopnenih vojnih snaga koji ima na zaslonu čitav JADRAN u svom kartografskom sustavu gdje položaj određuje po osnovi „radarske dužine“ i kuta , ne može potvrditi stvarni položaj glisera za vrijeme pomorske tragedije.
4) „GPS – SATELITSKA TRILATERACIJA“ po osnovi zemaljskog mjernog sustava „CROPOS“ – SUSTAV ili ti „HRVATSKI POZICIJSKI SUSTAV“ ne može definirati fizički položaj glisera u osnovnom i zakonitom HTRS96/TM kartografskom sustavu REPUBLIKE HRVATSKE
5) Treba naglasiti da „GPS – AUTOMATSKOG NAVIGACIJSKOG PILOTA“ radi po osnovi GEOCENTRIČKIH KOORDINATA dok osnovna i zakonita HTRS96/TM kartografska projekcija REPUBLIKE HRVATSKE definirana je GEOGRAFSKIM KOORDINATAMA.
6) Točan transfer podataka iz GEOCENTRIČNIH KOORDINATA u GEOGRAFSKE KOORDINATE po osnovi „7p“ – sedam parametarske transformacije se ne može ostvariti.
7) Da bi gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ pravno i kazneno mogao biti odgovoran , stvarni fizički položaj u fizičkom prostoru teritorijalnih voda REPUBLIKE HRVATSKE mora biti jednoznačno određen :
– Po osnovi „GPS – AUTOMATSKOG NAVIGACIJSKOG PILOTA“
– Po osnovi „RADARSKOG SNIMKA“ i definiranog položaja u fizičkom prostor
– Po osnovi prikaza u osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografsoj projekciji
– Sve tri iscrtane trajektorije – trase puta glisera moraju se podudariti , moraju biti sinkrone sa stvarnim položajem glisera i pomorske tragedije
– Kolika je dozvoljena tehnička „nepodudarnost“ izkartiranih – iscrtanih trajektorija plovnog puta glisera ?
Tehnički podatak „točnosti podudarnost trajektorija“ definirana je od strane DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE REPUBLIKE HRVATSKE za „CROPOS“ SUSTAV a to je ±2cm za „y“ i „x“ koordinate i ±4cm za „z“ koordinatu.
8) Kako svaka od tehnički metoda daje drugi prostorni položaj glisera u fizičkom prostoru dolazi se do zaključka da je gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ poštovao tehničku proceduru ali da visoko sofisticirani uređaj „GPS – AUTOMATSKI NAVIGACIJSKI PILOT“ koji podatke prezentira u GEOCENTRIČNIM KOORDINATAMA ima pogrešnu informaciju u odnosu na fizički prostor.
9) Potrebno je znati da fizički prostor REPUBLIKE HRVATSKE nije premjeren za potrebe kartografske prezentacije REPUBLIKE HRVATSKE u osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografskoj projekciji. Karte koje se prenose u sustav NAVIGACIJE na prostoru REPUBLIKE HRVATSKE izrađene su u „Gauss-Krügerovu projekciju meridijanskih zona“ a da se transfer podataka u HTRS96/TM kartografski sustav koji je definiran po „geografskim koordinatama“ provodi po osnovi „pet (5) referentnih točaka lista karte“ . Jednako tako se iz HTRS96/TM kartografskog sustava transfer podataka iz „geografskih koordinata“ prevodu u „geocentrične koordinate“ po osnovi „pet (5) referentnih točaka lista karte“ ili se u „GPS – UREĐAJ unose kalibracioni parametri : parametri translacije : dx ; dy ; dz ; parametri rotacije : Rx ; Ry ;Rz ; i kalibracioni parametar , parametar mjerila „μ“ .
Svi tehnički podatci „7P“ – sedam parametarske transformacije su približni parametri , položajna pogreška može dosegnuti radijus od 1600m za pogrešni položaj detalja prezentiranog u kartografskom prikazu u odnosu na stvarni položaj u fizičkom prostoru.
10) Zaboravlja se jedan moment da je gliser gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA plovio „punom snagom motora“ , da se je jedrilica sa talijanskim državljanima našla u krivo vrijeme na krivom mjestu i ono što se ne navodi da je igrom slučaja plovni prostor bio čist , bez jedrilice , gliser gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA bi plovio i dalje „punom snagom motora“ što bi za posljedicu imalo da bi udario u obalu-otok gdje bi stradali gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ i gošća na gliseru. Eksplicitno pomorska nesreća bi se dogodila u jednom ili drugom obliku.
Kada se sve navedeno iz analizira dolazi se do nepobitnog zaključka da gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ nije kriv za pomorsku katastrofu sa tragičnim epilogom dva smrtna slučaja.
Tko je kriv ?
Državno administrativno tijelo REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE ima sve ingerencije nad kartografskim sustavom REPUBLIKE HRVATSKE , autor je HRVATSKOG POZICIJSKOG SUSTAVA „CROPOS“ SUSTAV“ iz navedenog nameće se samo da je za smrt talijanskih državljana isključivo odgovoran pravni subjekt DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE sa odgovornim osobama jer im je povjeren cjelovit dužan nadzor nad radom „CEOPOS“ – SUSTAVA , povjerena im je obaveza izrade karata REPUBLIKE HRVATSKE u osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografskoj projekciji i povjeren im je rad NAVIGACIJSKIH UREĐAJA na teritorijalnom prostoru REPUBLIKE HRVATSKE kako cestovnih automatskih navigacijskih uređaja tako i „GPS – AUTOMATSKI NAVIGACIJSKI PILOT“.
Netočnost kartografskog sustava REPUBLIKE HRVATSKE i netočan navigacijski sustav isključiva je odgovornost DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE REPUBLIKE HRVATSKE zajedno sa odgovornim osobama navedenog pravnog subjekta.
Iznesene činjenice definiraju da je gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ pogrešna osoba na optuženičkoj klupi Općinskog suda u Šibeniku.
Općinski sud u Šibeniku dobio je u dovoljnom broju primjeraka tehničku analizu BOŽIDARA VIDUKE magistra inženjera geodezije u svojstvu činjenice da gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ nije kriv za pomorsku tragediju.
Da li je Općinski sud u Šibeniku koristio „ekspertizu“ u svojstvu činjenice u pravnom postupku ili da li je „ekspertiza“ dana odvjetnicima gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA ili da li je „ekspertiza“ dana samom gospodinu TOMISLAVU HORVATINČIĆU nisam upoznat jer nisam dalje kontaktirao sa sudom jer smatram da ako je sudu nejasan bilo koji podatak da me uvijek može pozvati na razgovor.
Da li sud smije i može suditi stvarno odgovornim osobama za pomorsku tragediju na to pitanje dat će odgovor vrijeme.
U prilogu je TEHNIČKA EKSPERTIZA koja u cijelosti oslobađa gospodina TOMISLAVA HORVATINČIĆA od kaznene i materijalne odgovornosti.
Da li se moralno osjeća kriv gospodin TOMISLAV HORVATINČIĆ to je pitanje „ispita savjesti“ , ali to nije predmet pravnog postupka.
BOŽIDAR VIDUKA magistar inženjer geodezije i geoinformatike
HOP